Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:59:53 GMT

هشدار شرکت ملی نفت لیبی نسبت به تکرار حادثه بیروت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۴۰۲۲

هشدار شرکت ملی نفت لیبی نسبت به تکرار حادثه بیروت

به گزارش خبرگزاری رویترز مصطفی صنع الله رئیس شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ویدئویی که امروز (شنبه) منتشر شده است، از خطر تعطیلی ها و وجود مزدوران خارجی و تأثیر نظامی شدن تاسیسات بر امنیت عمومی کارمندان و ساکنان محلی هشدار داد و خاطرنشان کرد که این تعطیلی ها و تنش امنیتی موجود، عواقب بسیار خطرناکی را برای کشور به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: "نظامی سازی تاسیسات نفتی و حضور مزدوران و تشدید اقدامات نظامی،  مواد هیدروکربنی و مواد شیمیایی ذخیره شده در بنادر نفت خطرات را برای کارگران و جمعیت محلی افزایش می دهد و ممکن است فاجعه ای بزرگتر از آنچه در بندر بیروت اتفاق افتاده است، رخ دهد.

صنع الله با اشاره به اینکه فاجعه ی بیروت ممکن است در بنادر لیبی مانند «رأس لانوف»، «السدرة» و «البریقة تکرار شود، تصریح کرد که بیش از ۱۵ هزار تن از گاز آمونیاک کشنده و منفجره در بندر «البریقة» انبار شده است.

او افزود که بسته شدن بنادرمانع صادرات این مواد خطرناک شده و اگر مخزنهای نفت در معرض هرگونه منبع حرارتی یا مواد قابل اشتعال قرار گیرد به حادثه بسیار بزرگی منجر خواهد شد.

این مقام مسئول هشدار داد که  در صورت بروز چنین فاجعه ی احتمالی، ویرانی وسیعی  در لیبی  به وقوع می پیوندد به طوریکه  این کشور را سالها از بازار نفت خارج می کند  وصدها میلیارد دلاری را که باید از فروش نفت به دست آورد را باید صرف بازسازی دوباره لیبی کند.

او در پایان گفت که کاهش ظرفیت ذخیره میعانات گازی و کمبود بودجه اختصاص یافته به واردات سوخت، تولید گاز را در این کشور با مشکل روبرو کرده و این در حالی است که برخی شرکت های دولتی تجاری به دلیل متوقف کردن تولید نیز با مشکلات جدی اقتصادی روبرو هستند.

لیبی چند سال است که درگیر جنگ داخلی و متعاقب آن، نبرد نیابتی گسترده میان نیروهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است که در این میدان، کشورهایی نظیر روسیه، مصر، فرانسه، عربستان، امارات و یونان در برابر ترکیه، ایتالیا و قطر قرار گرفته‌اند.

نیروهای طرفدار ژنرال حفتر اوایل سال میلادی جاری تمامی تاسیسات نفتی در مناطق شرقی لیبی را از کار انداختند تا به این طریق "دولت وفاق ملی" مورد حمایت سازمان ملل را به لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار دهند. با این اقدام نیروهای حفتر، تقریبا تمامی صادرات نفت لیبی متوقف شد.

رویدادهای یک دهه گذشته در لیبی آشکارا نشان داده است که نفت،  نقش اساسی در حضور نیروها و عوامل کشورهای بیگانه در لیبی داشته است و به  نظر می رسد رقابت شرق و غرب برای دستیابی به منابع طبیعی لیبی از عوامل مهم در پشتیبانی کشورهای غربی از بروز ناآرامی ها در لیبی در سالهای پایانی زمامداری قذافی بود و این انگیزه همچنان به قوت خویش باقی است.

برچسب‌ها انفجار بیروت نفت لیبی پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار بیروت نفت لیبی انفجار بیروت نفت لیبی نفت لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم