Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک دایی، روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در شیراز با گرامیداشت هفدهم مردادماه روز خبرنگار افزود: با توجه به اهمیت موضوع، در جلسه هفته گذشته شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در خصوص بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما توسط صادر کنندگان استان فارس بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی فارس در این استان مشکلی در زمینه ورود ارز حاصل از صادرات به کشور وجود ندارد و تقریبا تمام صادر کنندگان این استان ارز خود را به کشور بازگردانده‌اند.
او اظهار داشت: از صادر کنندگان انتظار داریم که در شرایط سخت امروز که کشور درگیر جنگ اقتصادی و همچنین بیماری کرونا هست به سود کمتر قانع باشند و به عنوان بخشی از این جامعه به دولت برای عبور از این شرایط کمک کنند.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی فارس افزود: امروز دولت برای وارد کردن کالاهای ضروری و اساسی به ویژه دارو نیازمند ارز است.
دایی اضافه کرد: سیاست دیگری که دولت اتخاذ کرده بحث ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری است که این اقدام نیز با هدف جلوگیری از خروج ارز انجام می‌شود.


بانک مرکزی اوایل مردادماه جاری با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که کلیه صادرکنندگان مکلف هستند برابر ضوابط ابلاغی نسبت به برگشت و عرضه ارز صادرات خود به چرخه اقتصادی اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشور و با توجه به اهمیت و ضرورت برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به منظور تامین مواد اولیه و کالای واسطه‌ای بخش‌های تولیدی/صنعتی کشور در جهت حفظ اشتغال، تولید و رفاه مردم، بر اساس سیاست‌های تعیین شده توسط کمیته ماده (۲) مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، دستورالعمل‌های لازم برای برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را تنظیم و از سال ۱۳۹۷ ابلاغ کرده است.
این اطلاعیه می افزاید: این بانک طی ۲ سال گذشته جلسات متعددی با اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی در رابطه با تشریح اوضاع و شرایط و اهمیت برگشت ارز صادراتی در این شرایط به منظور کمک به رشد تولید و اشتغال کشور و تقویت ثبات اقتصادی برگزار کرده است. خوشبختانه طی دو سال اخیر، با وجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های اعمال شده در قالب جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور، با همراهی و همکاری فعالان دلسوز و متعهد بخش‌های مختلف اقتصادی و هماهنگی دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی، حتی علی‌رغم بروز و شیوع بیماری کرونا، روال تأمین ارز مواد اولیه تولید و تهیه کالاهای اساسی به نحو نسبتاً مناسبی اجرا شده است که این مهم ماحصل تلاش و همراهی بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان و صادرکنندگان اصیل و متعهد به جامعه و دوستدار کشور عزیزمان بوده است. لذا بانک مرکزی ضمن قدردانی از تمامی تلاش‌های این عزیزان انتظار دارد که با تداوم این وضعیت به خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان اهتمام داشته باشند.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی نرخ ارز روز خبرنگار شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی نرخ ارز روز خبرنگار شیراز فارس وزارت امور اقتصاد و دارایی نرخ ارز روز خبرنگار شیراز فارس ارز حاصل از صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی

تین نیوز خلیل معمارزاده :

فین تک یعنی به کارگیری همزمان فناوری های کامپیوتری ICT و مدل های ریاضیات اقتصاد مهندسی در فرآیندهای مالی. 

حال نقطه تلاقی فین تک و شرکت های هواپیمایی ، نظام پرداخت Payment مسافرین و آژانس های آنلاین فروش OTAs در سامانه حسابداری درآمد(Revenue Accounting System-RAS) است. این سامانه RAS می بایست با سامانه های CRS و DCS شرکت های هواپیمایی یکپارچه باشد که تمام این سه سامانه CRS/DCS و RAS اجزاء اصلی و به هم پیوسته سیستم مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی را تشکیل می دهند. 

هدف از به کارگیری فین تک در روش های پرداخت سیستم مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی ضمن ارائه گزینه های متنوع پرداخت به مسافرین و آژانس های مسافرتی آنلاین OTAs و بهبود تجربه آنها ، "افزایش درآمد از طریق پرداخت" است که با استفاده از مدل های اقتصاد مهندسی و در نظر گرفتن ارزش زمانی پول ، تورم و بهره طراحی می شوند.

فضای بکر کسب و کار شرکت های هواپیمایی ایران در تحول و نوآوری انواع روش های پرداخت معمولا دست گرفته می شوند زیرا به روند نرخ بالای تورم اقتصاد ایران حداقل طی ۵ سال آینده و اهمیت بسیار بالای ارزش زمانی پول ، گردش وجوه نقد Cash Flow و قدرت نقدینگی Liquidity و همچنین شاخص های هزینه ای بالای پرداخت از طریق کارت های بانکی ، هزینه ها به ازای هر تراکنش و نرخ رزروهای ناموفق به موفق توجهی نمی شوند که شواهد این خلا درک شده را در واگذاری و برون سپاری مدیریت و عقلانیت بازرگانی شرکت های هواپیمایی ایران به چارترکنندگان و اخیراً به آژانس های آنلاین فروش OTA عمده بازار را به وضوح می بینیم.

دو راهکار عمده جهت افزایش درآمد شرکت های هواپیمایی ایران از دریچه روش های پرداخت فراروی آنها قرار دارد. 

یکی طرح های حق اشتراک Subscription طی همان کارت های اعتباری با برند خود که نمونه های آنها را این روزها حتی در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ ایران شاهدیم که با پرداخت آبونمان ثابت می توانند بسیار سودآور باشند. این کارت ها می توانند امتیازات حاصل از خریدها و پاداش ها و همچنین کلیه خدمات مورد نیاز در زنجیره سفرهای هوایی (مانند هتل ها) را ارائه کنند ، هزینه تراکنش ها را جبران کرده و ابزاری قوی برای حفظ مشتری ایجاد کنند ، تمایز در خدمات ویژه را با فروش در کلاس های نرخی بالاتر و عایدی Yield بیشتر فراهم نمایند و نهایتاً درآمدهای اصلی ، متنوع و کمکی قابل توجهی را وصول و کسب نمایند. دقت کنیم که حاصل جمع سود در زنجیره تأمین سفرهای هوایی جبری نبوده و هم افزایی Synergy تشدیدی هم دارد یعنی جمع سود ۳۰ درصدی از فروش صندلی هواپیما و سود ۵ درصدی ناشی از کمیسیون و Mark-up فروش هتل بیش از جمع جبری ۳۵ درصدی خواهد بود.

دومین راهکار روش Buy-Now-Pay-Later اقساطی یا BNPL است که نیاز به طراحی های مهندسی هوشمندانه اقتصاد مهندسی دارد و هم اکنون نیز توسط سوپراپلیکیشن های ایرانی در قالب طرح های اعتباری جهت مشتریانشان به سرعت در حال رشد هستند.

در بررسی تجربه بین المللی این همگرایی بین صنعت سفر و فین تک از هر دو طرف بوده است. به نحوی که هم شرکت های بزرگ مالی و ارائه دهندگان فین تک و حتی بانک ها در حوزه نظام پرداخت سفر سرمایه گذاری کرده اند و هم برعکس. برخی از نمونه های قابل توجه همکاری بانک های Citi با Booking و Capital One با Hooper است که مورد Hooper بسیار جالب و چشمگیر است. Hooper در سال ۲۰۱۹ به طور قابل توجهی مجموعه محصولات و خدمات خود را در حوزه فین تک گسترش داد و منجر به آن شد که حدود ۴۰ درصد از کل سبد (پورتفولیو) درآمدی Hooper در سال ۲۰۲۲ از فین تک باشد! حال حتی JP Morgan هشیار شده و درحال سرمایه گذاری در یک پلتفرم ابتکاری سفر با خدمات کامل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت