Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون قبلی اصلا بازدارنده نبود در این قانون این درصد‌ها و جریمه‌ها افزایش پیدا کرده است و در ضمن این افزایش جریمه تناسبی است یعنی یک عدد ثابت و مطلقی نیست و طبق قیمت خانه این جریمه افزایش پیدا می‌کند.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: در بحث مسکن باید یک سری از تصمیمات صورت بگیرد تا قیمت‌ها کاهش یابد و این یک سیاست بلند مدت است متاسفانه در دوره آقای آخوندی سیاست‌های غلطی در حوزه مسکن اتفاق افتاد و مسکن مهر را مزخرف دانست و حتی طرحی را جایگزین این طرح نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون با تصمیمات غلط این فرد که کشور را ۶ سال از نظر مسکن معطل نگه داشت و هیچ اقدام انجام نداد نتیجه آن بی‌تدبیری‌ها می‌شود وضع موجود بازار مسکن که اکنون مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند یک بخشی از این مشکلات بازار مسکن را حل و فصل کند ولی تمام این مشکلات با این قانون حل نخواهد شد. حال اصل موضوع این است که ما در کمیسیون عمران در حال دنبال کردن سرو سامان دادن به بازار مسکن هستیم.
یوسفی تصریح کرد: تعدادی طرح دوفوریتی در کمیسیون عمران مجلس وجود دارد که ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد خط اعتباری خاص و حمایت از انبوه سازان جزیی از آنها هستند.
این نماینده مجلس با اشاره به قانون فعلی مالیات بر خانه‌های خالی، بیان داشت: قانون قبلی به هیچ وجه بازدارنده نبود. در این قانون این درصد‌ها و جریمه‌ها افزایش پیدا کرده است و در ضمن این افزایش جریمه تناسبی است یعنی یک عدد ثابت و مطلقی نیست و طبق قیمت خانه این جریمه افزایش پیدا می‌کند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم مسکن کمیسیون عمران مالیات بر خانه های خالی مالیات بر خانه های خالی کمیسیون عمران مجلس افزایش پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی