Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@01:58:55 GMT

بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۴۴۹۶

به گزارش اکوفارس، محمدحسین زمانی راد در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه بیشتر اقلام مصرفی مردم در ایران افزایش‌ یافته یا گران شده است اظهار داشت: بعضی از اقلام مصرفی تولید مرغ در یک سال اخیر افزایش بیش از 2 تا 4 برابر داشته است؛ به‌طور مثال کنجاله سویا که 2500 تومان بود در بازار آزاد به 8 هزار تومان، ذرت 1350تومانی به 3 هزار تومان و قیمت دارو و واکسن تا 4 برابر گران‌تر به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد تنظیم بازار کشور تولیدکنندگان جوجه یک‌‌روزه را ملزم کرده است ماهانه 125 میلیون جوجه تولید کنند که برای پرورش این تعداد جوجه نیازمند بیش از 600 تن نهاده هستیم، اما آیا این مقدار نهاده در کشور موجود است و با قیمت مصوب به مرغدار می‌دهند؟

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان با بیان اینکه نخست باید نهاده را تأمین کنند بعد بگویند "این مقدار جوجه را پرورش دهید" گفت: در شرایط فعلی 30 تا 40 درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب به مرغداران کشور داده می‌شود و مابقی آن را مرغداران باید از بازار آزاد تأمین کنند؛ بنابراین با توجه به دونرخی بودن نهاده‌های مصرفی، نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار و اعلام آن به استانداری‌های کشور قابل‌قبول نیست.

مشکل جدیدی که مرغداران را به‌زانو درآورده است

زمانی راد با اشاره به تأخیر در ارسال نهاده‌ها برای مرغداران، عنوان کرد: مرغدار با هزاران مشکل هزینه خرید یک دوره نهاده را تأمین و از طریق سامانه بازارگاه خریداری می‌کند اما تأخیر دارد و ارسال آن به مرغداران 2 تا 3 ماه طول می‌کشد.

وی ادامه داد: جوجه وقتی در سالن آمد دان می‌خواهد اما با وجود تأخیر در ارسال سفارش‌ها مرغدار مجبور می‌شود نهاده خود را از بازار آزاد تأمین کند.

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان تصریح کرد: در برخی از مرغداری‌ها، مرغدار با دان آزاد پرورش را انجام و مرغ‌ها را به فروش می‌رساند اما همچنان دان دولتی به دستش نمی‌رسد.

ذرت‌های وارداتی به کشور کجا رفت؟

زمانی راد با اشاره به دیدار اخیر خود با رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیون و 400 هزار تن ذرت وارد کشور شد اما متأسفانه 900 هزار تن آن وارد سامانه بازارگاه شده و مابقی معلوم نیست کجا رفته است.

وی اضافه کرد: بیش از 2 میلیون تن ذرت وارداتی در کشور گم‌ شده است و دستگاه‌های نظارتی باید پاسخ دهند که این مقدار ذرت در کشور کجا رفته است.

رئیس اتحادیه مرغداران خوزستان با ابراز اینکه پیش از راه‌اندازی سامانه بازارگاه، مرغداران‌ دان موردنیاز خود را از شرکت پشتیبانی دام تهیه می‌کردند، تأکید کرد: اکنون دان به مرغداران فقط با حواله جوجه داده می‌شود و تا جوجه در سالن قرار نگیرد هیچ سهمیه‌ای برای مرغدار لحاظ نمی‌شود اما 3 ماه بعد دان به دست مرغدار می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، رضا بهراملو روز پنجشنبه در دومین نشست قرارگاه امنیت غذائی در سال ۱۴۰۳ با اعلام خبر فوق افزود: افزایش جوجه ریزی در مرغداری ها نشان از اراده لازم برای افزایش تولید گوشت مرغ در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان ضمن اعلام رتبه برتر کشوری در این زمینه یادآور شد: سهم استان همدان از جوجه ریزی کشور معادل ۲/۱ درصد است که خوشبختانه با برنامه ریزی مدون ابلاغی تا این تاریخ ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده که معادل صد در صد برنامه ابلاغی است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق منطبق با نقشه راه تولیدات کشاورزی استان در ماههای آینده طبق جدول زمانبندی جوجه ریزی ها انجام خواهد شد و مشکلی در تامین گوشت مرغ استان در سال جاری نخواهیم داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888930

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های همدان
  • ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است
  • جوجه کباب رو حرفه‌ای مزه دار کنید (فیلم)
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • انتقام سخت عقاب‌ها از کلاغ قاتل
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد