Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری گفت: محدودیت‌های شدید کرونایی دیگر امکانپذیر نیست چرا که جامعه را دچار التهاب و افسردگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در کشورهای دیگر هم موج دوم کرونا را مشاهده می‌کنیم. در یکی از کشورهای اروپایی اخیرا همه چیز از جمله ورود توریست‌ها آزاد شده بود اما فشار افزایش بیماران باعث شد محدودیت‌ها را دوباره در این کشور بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته‌های اخیر شاهد یک افت و خیزی بودیم، اما واقعیت این است که ۶ ماه با این ویروس مواجه هستیم، و به نظر من کار کادر درمانی ما بسیار خوب بوده و بخش تولید و بخش علمی در صحنه فعال بوده اند و مردم هم همراهی کردند.

او تاکید کرد: ما حداقل باید در نظر بگیریم که ۶ ماه دیگر هم همین وضعیت است. تا روزی که یک واکسنی به دست ما برسد و موثر باشد و در اختیار ما قرار بگیرد و مردم بتوانند استفاده کنند، تا آن زمان همه باید مراعات کنیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما این روزها دو طرف را می‌بینیم. یک عده نامه می‌نویسند که چرا محدودیت ها را می‌خواهید زیاد کنید زیرا ماه محرم است و عده‌ای دیگر می‌نویسند امسال ماه محرم معنا ندارد زیرا حج که واجب بود تعطیل شد، عزاداری که مستحب است چرا باید برقرار باشد. ما نه می‌توانیم فعالیت های اقتصادی را به طور کامل تعطیل کنیم و نه می‌توانیم مثل سابق اجرا کنیم.

روحانی ادامه داد: محدودیت‌های شدید کرونایی دیگر امکانپذیر نیست چرا که جامعه را دچار التهاب و افسردگی می‌کند.

روحانی درباره کلمه کلیدی «شفا» در مقابله با ویروس کرونا گفت: شین کلمه «شفا» همان شست و شو است و باید همه رعایت کنیم؛حرف ف، به معنای فاصله گذاری اجتماعی است؛ حرف آخر کلمه «شفا»، الف استفاده از ماسک است، الف دوم اجتناب از ترددهای غیررضروری و الف آخر اجتناب از اجتماعات بزرگ است.

رئیس جمهور گفت: بیماریابی مسئله مهمی است، همچنین اعمال قانون در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت، تا به امروز عمده مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقناع شده‌اند و نیازی به مجازات نبوده، اما طبیعتا افرادی هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.

روحانی اظهار کرد: در شرایط کرونایی باید برای سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، فکر جداگانه‌ای کنیم؛ البته تا به امروز مراقبت‌های خوبی انجام شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت آماده هر نوع کمکی برای یافتن دارو و واکسن است.

او گفت: اگر بگوییم در ماه محرم عزاداری نباشد، درست نیست و مردم را نگران و دلگیر می‌کند، ما می‌توانیم عزاداری کنیم، اما باید محدودیت‌های جدی انجام شود؛ ما امسال باید سلامت و سوگواری مردم را در کنار هم قرار دهیم.

رئیس جمهور گفت: اطلاع رسانی مسئله مهمی است که باید پیگیری شود، جمعه هفته بعد ماه محرم است و هنوز بسیاری از افراد، از پروتکل‌های محرم خبر ندارند؛ اقناع هم باید از طریق صدا و سیما و فضای مجازی صورت گیرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف