Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@06:30:04 GMT

۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۴۷۰۵

۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی گفت: با ابراز تاسف از اینکه بیمه ناباروری را بیماری محسوب نمی‌کند و این یک خلاء بزرگی است، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در بخش ناباروری خدمات دریافت می‌کنند و به عبارتی حداقل ۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند که هزینه هنگفتی برای درمان دارند که باید این خلاء قانونی رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی است که  یک نهاد غیردولتی فرهنگی، آموزشی است. 

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها در دوران انقلاب نیاز به یک ابتکار جدید بود، گفت: این نهاد به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و فعالیت آن به صورت یک شیوه جدید اعم از مدیریت دانشگاه و منطبق با دانشگاه‌های نسل سوم است. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان به کارهای جهادی این نهاد در طول ۴۰ سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اخیرا یک شرکت روسی پیشنهاد همکاری برای ساخت پل‌های معلق داده است. 

وی با گرامیداشت یاد شهدای دانشگاه، گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی منفعل نمانده و بر اساس عملکرد خود کارهای بزرگی کرده است. 

محسنی با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه شما جهادگران دانشگاهی فرزندان وفادار انقلاب و امیدهای آینده کشورید، گفت: البته ما هنوز کار زیادی نتوانسته‌ایم انجام دهیم ولی این بیانات رهبری حاکی از عملکرد ما بوده است. 

وی گفت: هنوز در بخش فرهنگی نقصان‌هایی وجود دارد ولی ما با ارائه کارهای مناسب مانند تمرکز روی شرکت‌های دانش بنیان انجام داده‌ایم. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: همکاران ما در ایسنا و ایکنا سعی بر تولید خبر دارند و در شیوع کرونا  نیز عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. 

وی ادامه داد: در دوران کرونا ما تعطیلی نداشتیم بلکه با ارائه برنامه توسط اصحاب علم و نخبگان یک طرح پژوهشی برای دوران پساکرونایی داشتیم.

محسنی با بیان اینکه هنوز آینده شفافی برای ویروس کرونا وجود ندارد و قابلیت مدیریت بیلوژیکی سختی دارد، افزود: اما کرونا در این میان بحران‌های عاطفی و اجتماعی، رکود بنگاه‌های اقتصادی به همراه داشت.  


وی به تحلیل‌های ارائه شده جهاد دانشگاهی در رابطه با آتش‌سوزی بازار تبریز اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی بازار تبریز بسیار گسترده بود ولی متاسفانه توجه جدی در سطح کشوری به آن نشد. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با تاکید براینکه هدف جهاددانشگاهی تربیت دانشجویانی است که بعد از فارغ‌التحصیلی منتظر پشت میز نشینی نشوند بلکه خود مهارتی برای ایجاد شغل داشته باشند، افزود: با توجه به وجود رشته طراحی دوخت و دوز در جهاد دانشگاهی توانستیم در دوران کرونا کارگاه تولید ماسک ایجاد کنیم و به تبع آن زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار را هم درگیر این اشتغال کنیم. 

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اینترنتی کشور ضعیف است ولی جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز پیشرو بوده است، گفت: در حوزه فرهنگی  و آموزش نیز به بخش پژوهش اهمیت داده می‌شود به طوریکه یک کتاب برای آموزش زبان‌های انگلیسی تولید شده است.  

محسنی ادامه داد: با توجه به نگرانی رهبری مبنی بر اینکه من از بروز فرهنگ غربی به کشور نگران هستم، بلافاصله جهاد دانشگاهی اقدام به تهیه کتابی متناسب با کشورهای اسلامی کرد که با توسل به امام هشتم، eight (هشت) نامگذاری شده است. 

وی بخش‌های فعالیتی جهاد دانشگاهی در بخش فنی مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رسالت ما در حوزه پژوهشی، انجام پژوهش‌های کاربردی است تا بلافاصله از خروجی آن استفاده شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی الگوی نسل سوم بوده و علم را به ثروت تبدیل می‌کند، گفت: جهاد دانشگاهی با فروش علم خود را مدیریت می‌کند.

وی افزود: سال گذشته ۱۷ طرح پژوهشی پایان یافت و تعدادی نیز در حال بررسی است. 

محسنی به حوزه درمان اشاره کرد و گفت: درمان ناباروری، راه‌اندازی طب کلینیک تخصصی، افزایش و ارتقای رشد باروری از سالانه ۴۰ درصد به بیشتر از جمله کارهای جهاد دانشگاهی است. 


وی با ابراز تاسف از اینکه بیمه ناباروری را بیماری محسوب نمی‌کند و این یک خلاء بزرگی است، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در بخش ناباروری خدمات دریافت می‌کنند و به عبارتی حداقل ۲۰ درصد خانواده‌ها دچار مشکل ناباروری هستند که هزینه هنگفتی برای درمان دارند که باید این خلاء قانونی رفع شود. 

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: ناباروری آذربایجان شرقی درمان بیماری رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرازی، صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی شهرستان بروجن، با اشاره به مشکلات ورزشی آن شهر گفت: سالن باستانی این شهر با توجه به اینکه تازه افتتاح گردیده متأسفانه با مشکل نشت آب از سقف روبرو شده و نیاز به ایزگام دارد.

وی افزود: محوطه سازی نمایندگی تربیت بدنی شهر نقنه، اختصاص ماسه جهت زمین والیبال ساحلی، بکارگیری نیروی انسانی جهت مجموعه ورزشی این شهر، احداث رختکن جهت زمین چمن و نصب روشنایی و پرژکتور برای زمین چمن از مطالبات مردمی هستند که از مسئولین خواستار رفع آنها می‌باشیم.

شیرازی با اشاره به خدمات اداره آب و فاضلاب شهرستان بروجن در شهر نقنه از عملکرد آن شرکت تقدیر و خواستار حل مشکل تأمین آب پارکینگ آن شد.

کد خبر 6084122

دیگر خبرها

  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید
  • ارائه پیشنهادات جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار سال به دولت
  • دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود