Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی سوال نماینده مردم تهران در مجلس از کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات بی‌رویه گندم را اعلام وصول کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سوال علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی درباره حذف بودجه خودکفایی گندم در نشست علنی امروز(یکشنبه) پارلمان اعلام وصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال خضریان درباره حذف بودجه خودکفایی گندم و واردات توسط حجاریان و فرزندش بود که چندی پیش در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً خضریان نماینده مردم تهران از پاسخ‌های وزیر قانع نشد و بنابر این، سوال به صحن علنی مجلس ارسال شد.

احد آزادی خواه در خصوص جزئیات نشست اخیر کمیسیون کشاورزی در این خصوص اظهار داشت: یک ردیف از قبل آماده شده بود که از بودجه سنواتی برای خرید تضمینی گندم بگنجاند که به خود کفایی گندم برسیم که این از سال 93 از این ردیف حذف شده است. 

وی بیان کرد: از سال 94 حدود 3 میلیون تن سالانه واردات گندم داشتیم که رانت و سواستفاده در این قصه محتمل است یعنی یک شرکت خاص توسط  سعیدحجاریان و آقازاده اش، 3 تا 4 میلیون تن گندم وارد می‌کند. 

آزادی خواه تصریح کرد: سوال خضریان این بود که چرا باید این ردیف حذف شود که از آن طرف چند برابر آن واردات کنیم که متاسفانه این اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: وزیر توضیح داد که حذف این ردیفها فقط مختص گندم نیست و برای خیلی موارد دیگر هم بوده است البته معاونان وی هم توضیح دادند که خرید تضمینی انجام می‌شود و کم نشده که خضریان از توضیحات آنها قانع نشد و نهایتا سوال به صحن مجلس ارسال شد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گندم کشاورزی واردات علی خضریان واردات گندم نماینده تهران در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از راه‌اندازی ۴۱ مرکز خرید گندم در سال زراعی جاری در استان اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برداشت محصول گندم و خرید تضمینی آن در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی، ما به صورت سیستمی عملیات خرید گندم را انجام می‌دهیم و کشاورزان شناسنامه‌دار می‌توانند گندم تولید شده خود را با قیمت مصوب 17 هزار و 500 تومان به مراکز خرید تحویل دهند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 279 هزار تن برداشت گندم در استان اردبیل را شاهد بودیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به 380 هزار تن افزایش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات خرید گندم در مزارع شمال استان از خردادماه آغاز می‌شود و تلاش ما بر این است تا با همکاری غله و خدمات بازرگانی بتوانیم خرید محصول استراتژیک گندم را انجام دهیم.

اژدری افزود: در تولید و خودکفایی گندم تلاش زیادی در سال‌های گذشته انجام شده و ما سعی کردیم با معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم به آفات و امراض و سازگار با شرایط جوی استان در این زمینه گام‌های جدی را برداریم.

وی میانگین برداشت گندم آبی را در استان بیش از چهار تن اعلام کرد و ادامه داد: توجه به مسائل اساسی در کشت گندم به ویژه کشت در زمان مناسب و استفاده از فناوری‌های نوین می تواند به پایداری و ارتقای تولید و در نتیجه خودکفایی گندم و حتی صادرات آن منجر شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به مدیریت شایسته ترویج زراعی در بخش کشاورزی و ارائه توصیه‌های مروجان به زارعان در بحث آبیاری، سمپاشی، کودپاشی، نوع شخم، تنظیم ماشین‌آلات و... اشاره کرد و گفت: افزایش دانش، مهارت و ارتقای توان تولیدی در این حوزه می‌تواند راهکاری اساسی باشد.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا افزایش بهره‌وری را با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده مهیا کنیم و در این زمینه کشاورزی حفاظتی و جلوگیری از فرسایش خاک از مسائل و موضوعات اساسی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با مکانیزه کردن اراضی و اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها انتظار می‌رود در واحد سطح برداشت محصول ارتقا یافته و وضعیت مطلوبی را نسبت به سال‌های گذشته در تولید و ایجاد امنیت غذایی در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه می‌شود یا شنبه؟
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه یا شنبه می شود؟
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل