Web Analytics Made Easy - Statcounter

"اریک وستمن"(Eric Westman) یکی از پزشکان دانشگاه دوک از جمله اولین محققانی بود که در آغاز شیوع ویروس کرونا شروع به تولید و توزیع ماسک رایگان به افراد در معرض خطر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، اما او قصد داشت تا از عملکرد ماسک‌ها مطمئن شود و دریابد آیا این ماسک ها به طور کامل از ورود ویروس‌ها به دهان جلوگیری می‌کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین وی با "مارتین فیشر"(Martin Fischer) شیمی دان و فیزیکدان همکاری کرد و به بررسی ماسک‌ها توسط دستگاه تصویربرداری نور و طیف سنجی پرداخت و برای ادامه مطالعه آنها یک دستگاه نسبتاً ارزان آزمایشگاهی که رایج است و به راحتی بصورت آنلاین قابل خریداری است را خریداری کردند. این مجموعه شامل یک جعبه، یک لیزر ، یک لنز و یک دوربین تلفن همراه بود.

طی این مطالعه محققان گزارش دادند که این روش ساده و کم هزینه باعث اثبات بصری این موضوع می‌شود که ماسک‌های صورت در کاهش انتشار قطرات در هنگام استفاده روزانه بسیار موثر هستند.

فیشر گفت: ما تأیید کردیم که وقتی افراد صحبت می‌کنند، قطرات کوچک از دهان آنها رها می‌شوند، بنابراین بیماری با صحبت کردن، بدون سرفه یا عطسه می‌تواند گسترش یابد. ما همچنین دریافتیم که برخی از ماسک‌های صورت در مسدود کردن ذرات منتشر شده بسیار بهتر از سایرین عمل می‌کنند.

محققان اظهار کردند، بهترین ماسک‌های صورت ماسک‌های N۹۵ بدون دریچه هستند که توسط کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. ماسک‌های جراحی یا پلی پروپیلن نیز عملکرد خوبی دارند. علاوه بر آن ماسک‌های دارای بافت پنبه‌ای دست ساز نیز می‌توانند گزینه خوبی باشند و به طور قابل توجهی از انتشار قطرات از دهان جلوگیری می‌کنند. از طرف دیگر دستمال سر که برخی بر روی دهان خود قرار می‌دهند و یا کلاه صورت‌پوش به هیچ وجه انتشار قطرات را مسدود نمی‌کنند.

هدف محققان از انجام این مطالعه این بود که دریابند که عملکرد ماسک‌ها در کاهش انتشار ویروس‌ها چگونه است.

وستمن گفت: استفاده از ماسک یک روش ساده و آسان برای کاهش شیوع کووید-۱۹ است. حدود نیمی از عفونت‌ها مربوط به افرادی است که علائمی ندارند و اغلب نمی‌دانند که آنها آلوده شده‌اند. آنها می‌توانند ناخودآگاه ویروس را هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن گسترش دهند اما اگر همه ماسک داشتنه باشند ما می‌توانیم تا حدود ۹۹ درصد از انتشار این قطرات به بدن فرد دیگر جلوگیری کنیم. در صورت عدم وجود واکسن یا داروی ضد ویروسی، این یک روش اثبات شده برای محافظت از دیگران و همچنین خودتان است.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Science Advances" منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان ویروس کرونا کووید 19 ماسك ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد: در پی انتشار خبری در یکی از پایگاه‌های خبری استان در روز گذشته با عنوان «تنبیه فیزیکی دانش آموز در یکی از مدارس سنگر» و این سوال که «با معلم خاطی برخورد می‌شود؟» اذعان می‌شود این موضوع مربوط به سال گذشته است و با فرد خاطی هم برخورد شد.

پس از شکایت خانواده یک دانش آموز اهل سنگر از تنبیه بدنی فرزندشان در مدرسه، آبان سال گذشته، مراتب پس از بررسی‌های انجام شده، معلم مربوط برای ارائه توضیحات به هیئت تخلفات اداری دعوت شد که پس از استماع سخنان او و بررسی شواهد، تخلف معلم مدرسه محرز و رأی هیئت رسیدگی به تخلفات در همان ماه صادر شد.

بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموز و سوء رفتار ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • فیلم| رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب
  • فیلم/ رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب
  • خودرو ۲۰۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان