Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@16:16:49 GMT

نرم افزار اکسل عامل تغییر نام ژن ها!

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۵۳۷۸

نرم افزار اکسل عامل تغییر نام ژن ها!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، به نظر می رسد برنامه «مایکروسافت اکسل» به دردسر بزرگی برای محققان حوزه ژنتیک تبدیل شده است. از آنجا که نام برخی ژن ها مشابه تاریخ های روز و ماه است، این برنامه به طور خودکار نام آنها را تغییر می دهد و به اختلال در مخازن اطلاعاتی منجر می شود.

جالب آنکه به نظر می رسد این یک مشکل فراگیر باشد و تاثیر زیادی بر تحقیقات منتشر شده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که مایکروسافت این نرم افزار را فقط برای حل مشکل محققان ژنتیک آپدیت نمی کند، پژوهشگران مجبور شده اند نام ۲۷ ژن مانند «مارچ۱» (March۱) را تغییر دهند. این تغییرات طی یک سال انجام و راهنمای نام جدید ژن ها به تازگی منتشر شده است.

این درحالی است که اکسل در خصوص اصلاح خودکار اطلاعات گسترده عمل می کند. از سوی دیگر این اشتباهات باید دوباره توسط محققانی که پژوهش را انجام داده اند، اصلاح شوند. همین امر به ایجاد شکاف هایی در تحقیقات منجر می شود.

 طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ میلادی در ژورنال « ژنوم بیولوژی» منتشر شده، حدود ۲۰ درصد از ۳ هزار و ۵۹۷ تحقیق حوزه ژنتیک دارای اشکالاتی مربوط به نرم افزار اکسل بودند.

کد خبر 4994004 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ژنتیک مایکروسافت تحقیقات علمی ویروس کرونا تحقیقات علمی گوگل اینترنت توییتر ایالات متحده آمریکا حاکمیت سایبری شرکت اسپیس ایکس موبایل حملات سایبری هوش مصنوعی نوآوری شرکت دانش بنیان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد

پایگاه خبری جماران: خبر حمله ایران به رژیم صهیونیستی هنوزدر صدر اخبار جهان است؛ صهیونیست ها تیر هرچند در شوک فرو رفته‌اند، اما باز هم از شیطنت دوباره‌ی خود سخن می‌گویند. در این خصوص جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگار جماران، گفت: به نظر من حوادث سه شب پیش باید یک مقدار با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد؛ اولاً اقدام نظامی ایران «پاسخ» بود و «حمله» نبوده است. حمله اولیه را اسرائیلی‌ها به کنسولگری ما در دمشق انجام داد و ایران پاسخ به آن حمله اسرائیل را انجام داد.

نکته دوم اینکه، در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد «اصل دفاع مشروع» وجود دارد تا هر کشوری که وقتی مورد حمله نظامی قرار می‌گیرد تا زمان اقدام شورای امنیت از خودش دفاع کند ایران هم بعد از حمله به سفارت خودش در دمشق صبر کرد. شما شاهد بودید که هیچ اقدامی از سوی شورای امنیت در دفاع از ایران و علیه متجاوز صورت نگرفت. به هر حال ایران حق طبیعی خودش بود بر اساس اصل دفاع مشروع به اسرائیل پاسخ بدهد.

ایران به هیچ مکان غیرنظامی و به مکان‌های به اصطلاح مسکونی حمله نکرد 

وی در خصوص پاسخ ایران گفت: پاسخ ایران چند ویژگی داشت؛ اولاً ایران به هیچ مکان غیرنظامی و به مکان‌های به اصطلاح مسکونی حمله نکرد؛ و با اینکه ایران توانایی آن را داشت، اما این کار را انجام نداد و به یک پایگاه نظامی حمله کرد. از آن گذشته، ایران در حمله خود به یک نکته دیگر نیز خیلی توجه داشت و آن بحث تناسب بود. قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از این هشداری بود که به اسرائیل داد و می‌توانست تخریب گسترده‌ای را در بخش‌های مختلفی از اسرائیل انجام بدهد اما ایران اقدامی را که انجام داد محدود و در حد هشدار و متناسب با حمله اسرائیلی‌ها بود، اما اینکه آیا ادامه پیدا می‌کند یا نه، به اسرائیل بستگی دارد..

اگر اسرائیلی‌ها معقول عمل کنند، ایران دیگر قصد ادامه این عملیات‌ها را ندارد

وی اضافه کرد: اگر اسرائیلی‌ها معقول عمل کنند و حمله مجددی را به تاسیسات اتمی و نظامی و مناطق مسکونی ایران انجام ندهد، ایران دیگر قصد ادامه این عملیات‌ها را ندارد و این را به اصطلاح کافی می‌داند. اما اگر آن‌ها عملیاتی را انجام دهند قطع و یقین ایران این بار گسترده‌تر پاسخ خواهد داد و همچنین میزان و قدرت تخریب حملات به شدت افزایش پیدا می‌کند. با توجه به تحولات منطقه و غزه این حمله می‌تواند بازدارنده باشد. این عملیات در دفاع از امنیت خود و در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کار صورت گرفته، ممکن است در جنگ غزه و اسرائیل و جایگاهی که برای خودش در خاورمیانه ترسیم کرده بود آثاری داشته باشد و هم در اینکه آیا جنگ را ادامه بدهد یا ندهد در تصمیم آن‌ها اثرگذار باشد.

دستگاه اطلاعاتی ایران یکی از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی خاورمیانه است

جهان آبادی در رابطه با وجود نفوذی در این درگیری‌ها، گفت: ابزارهای جاسوسی و ردیابی و به اصطلاح نفوذ در کشورهای مختلف وجود دارد و در این امر همه کشورها آسیب‌پذیر هستند و ما یکی از این کشورها هستیم، چون نیاز به هیچ جاسوسی نداریم و فقط با ردیابی چند خط موبایل می‌توانیم تشخیص بدهیم؛ ولی واقعیت امر این است که ما در خارج از خاک خودمان وقتی می‌جنگیم و فعالیت می‌کنیم، مسئولان ما حضور دارند و آسیب پذیری خاص خودمان را داریم. در همه کشورها این مسأله هست؛ ولی به نظر من این را خیلی بزرگنمایی کردند.

وی ادامه داد: اصل ماجرا این است که حمله اسرائیل بوده و پاسخ ایران را تحت شعاع این موضوعات قرار دادن خیلی به نظر من کار معقولی نیست، ولی بله، به هر حال نفوذ وجود دارد. همان طور که ما جاسوسی می‌کنیم و بعضی از کشورها نیز جاسوسی می‌کنند. این جنگ اطلاعاتی جنگ مرسوم نیست، ولی من این را به جرأت به شما می‌توانم بگویم ایران به عنوان یک کشوری که مورد حمله و تاخت و تاز ده‌ها سرویس امنیتی در خاورمیانه و جهان است، یکی از قدرتمندترین دستگاه امنیتی را دارد. از بهار تا پایان تابستان سال گذشته بیش از صدها عملیات تروریستی را اعلام کرد و صدها بمب دست ساز و بمب‌های مجهزی که می‌توانست در مراسم‌های مختلف از جمله در مراسم اربعین پارسال یک فاجعه بزرگ انسانی ایجاد کند توسط وزارت اطلاعات خنثی شد و دستگاه اطلاعاتی ایران یکی از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی خاورمیانه است.

وی تاکید کرد: ولی به هر حال رقبایی داریم که آن‌ها مشغول کار هستند، اما به راحتی برای شناسایی یک جلسه‌ای که چند مسئول یا عضو ارشد نظامی در آنجا حضور دارند، می‌توان از روی همین خط موبایلی که در دست شما است، شنود کرده و حمله کند.

ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی در رابطه با جنگ روانی، گفت: اسرائیل به خاک ایران حمله کرده است و ایران یک پاسخ قدرتمند داده که این پاسخ لازم بوده است. اگر ما این اقدام را انجام نمی‌دادیم. اسرائیل اقدامات بیشتری انجام می‌داد آیا این اقدام ایران جایگاه اسرائیل و ایران را در معادلات خاورمیانه تغییر می‌دهد؟ قطع و یقین تغییر خواهد داد. غربی‌ها دیدند که پرتاب بیش از ۳۰۰ موشک شامل موشک‌های کروز و موشک‌های هایپرسونیک یا پهپادها به راحتی انجام شد و ایران توانست با برد بالای به اصطلاح ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر به راحتی اهدافی را مورد حمله قرار بدهد و یک پایگاه نظامی را در اسرائیل بزند. این به نظر من یک پیام آشکار و واضحی دارد که آمریکا، متحدانش و هم پایگاه‌های آن‌ها در تیررس ایران هستند و ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد.

وی گفت: به نظر من اقدام ما به لحاظ نظامی یک سری مباحثی ارزشمندی دارد و نیز آثار سیاسی و امنیتی می‌تواند داشته باشد. آنها بدانند منطقه دیگر آنچه آن‌ها ترسیم می‌کنند نیست و ممکن است که خیلی از این معادلات را ایرانی‌ها به هم ریخته باشند که صورت گرفت.

مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادن که در دفاع مشکل ندارند

وی در خصوص مسأله جنگ، افزود: من در شبی که ایران به اسرائیل پاسخ داد تهران بودم، مردم با آرامش و شادی اخبار را دنبال می‌کردند. جنگ مسئله‌ی خوشایندی نیست، اما بعضی وقت‌ها برای اینکه بچه‌های ما در امنیت زندگی کنند چاره‌ای جز آن نیست. هیچ کسی از ما حتی همان رزمنده‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و به شهادت رسیدن و یا جانباز شدند، جنگ را دوست نداشتند، اما وقتی جنگی به شما تحمیل شده و دشمنی وارد خانه شما می‌شود، چاره‌ای جز دفاع نداریم و مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادن که در دفاع مشکل ندارند و از همه مدافعان خودشان حمایت می‌کنند.

پس از پاسخ ایران موجی از شادی و امید در مردم زنده شد

جهان‌آبادی در واکنش به شادی مردم پس از پاسخ ایران به اسرائیل گفت: پس از پاسخ ایران موجی از شادی و امید در مردم زنده شد که در خاورمیانه تحقیر نشدیم. وقتی مسئولان ارشد ما را در سوریه و همین شهر تهران ترور کردند، حسّی در جامعه ایجاد شده بود که احساس ضعف را القاء می‌کرد، اما با اقدام اخیر به نظر من بسیاری افتخار کردند که ما این قدرت را داریم تا پاسخ بدهیم. ان شاالله صهیونیست ها ادامه ندهند، ولی اگر ادامه بدهند، قطعاً پاسخ ایران گسترده‌تر و قوی‌تر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • تحویل واحدهای مسکن ملی مهرگان در مشهد تا پایان سال
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • نیازمند بیانیه‌ای از سوی ستاد صیانت برای قاچاق فیلم‌ها هستیم
  • مشکل ثبت نام وام ازدوج پیگیری شد
  • مالکیت استقلال و پرسپولیس تفکیک نمی‌شود
  • بانک‌های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • وضعیت بازار استان فارس دارای ثبات و بدون مشکل است