Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور اوکراین اظهار کرد، بیرون گود سیاست داخلی آمریکا و به ویژه انتخابات این کشور ایستادن، به خاطر امنیت ملی اوکراین بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "ولودیمیر زلنسکی"، دیرهنگام روز شنبه در توییتر نوشت: "اوکراین به خود اجازه دخالت در انتخابات آمریکا و به تبع آن، آسیب به شراکت قابل اعتماد و خالصانه ما با آمریکا، را نداده و نخواهد داد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی، ۴۲ ساله، زمانی که برنده قاطع انتخابات سال گذشته شد، یک بازیگر کمدی بود. اما نخستین سال ریاست جمهوری او، تحت‌الشعاع درگیری ناخواسته اوکراین در سلسله اتفاقاتی قرار گرفت که به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا انجامید. ترامپ به طرز ناکامی اوکراین را تحت فشار گذاشت که تحقیقاتی را درباره رقیب دموکرات او در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰، و معاون رئیس جمهور سابق "جو بایدن"، آغاز کند.

زلنسکی در توییتر نوشت: "دخالت در انتخابات حاکمیتی کشور دیگر، هیچ موقع و تحت هیچ شرایطی، قابل قبول نیست".

وی از سیاست‌مداران اوکراینی خواست، از انجام هرگونه عملی که ممکن است با انتخابات آمریکا ارتباط پیدا کند، خودداری کنند و نیز به خود اجازه ندهند هیچ یک از مشکلات شخصی، سیاسی یا کاری خود را از این طریق، حل و فصل کنند.

وی گفت: اعتبار اوکراین، از اعتبار هر یک از سیاست‌مداران ما، ارزش بیشتری دارد.

زلنسکی اوایل این هفته به رویترز گفته بود، امیدوار است حمایت آمریکا از اوکراین، صرف‌نظر از اینکه چه کسی برنده انتخابات آمریکا باشد، به قوت خود باقی بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين آمريكا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت ایران به دنبال محو کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید
  • نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود