Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد همکای نظامی مشترک میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق با هدف تبادل داده‌های اطلاعاتی و پیگرد عناصر گروهک‌های تروریستی داعش و پر کردن فضای خالی نظامی در برخی شهر‌ها و استان‌های عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در کنفرانسی خبری گفت: نشست‌ها و امضای تفاهم‌‌نامه‌های امنیتی میان فرماندهی عملیات مشترک و نیرو‌های گارد مرزی اقلیم کردستان عراق انجام شده است. در این نشست‌ها مسئله همکاری و هماهنگی برای انجام عملیات مشترک در برخی مناطق که بر اساس داده‌های اطلاعاتی، محل اختفای عناصر باقی مانده گروهک‌های تروریستی داعش است و همچنین تبادل داده‌های اطلاعاتی در عرصه مبارزه با تروریسم و تهدید‌های امنیتی مختلف به ویژه در مرز‌ها و ممانعت از نفوذ تروریست‌ها بررسی شد.

یحیی رسول افزود: توافق‌هایی برای تاسیس مراکز هماهنگی میان فرماندهی عملیات مشترک و دستگاه‌های امنیتی اقلیم کردستان عراق صورت گرفت و شماری از افسران به نمایندگی از ارتش عراق و دولت اقلیم کردستان برای هماهنگی و تبادل داده‌های اطلاعاتی در آن مستقر خواهند شد.

او گفت: مناطقی که از سوی طرفین برای انجام عملیات امنیتی و نظامی انتخاب شد شامل استان دیاله و خانقین و مناطقی در استان کرکوک و برخی مناطقی است که فعالیت گروهک‌های تروریستی داعش در آن گزارش شده است.

سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد: گروهک‌های داعش تمامی این مناطق و مناطقی در اقلیم کردستان را تهدید می‌کنند و دولت عراق بر تسلط بر مرز‌ها به ویژه در مرز با سوریه متمرکز است و همچنین برنامه‌ای از سوی فرماندهی عملیات مشترک و وزارت کشور و دفاع برای تداوم حمایت از پرونده مرز‌ها و تجهیز این مناطق به تکنولوژی‌های اطلاعاتی و فناوری‌های جدید وجود دارد.

او همچنین بر تداوم عملیات نظامی از سوی تمامی یگان‌های عراقی به ویژه از سوی فرماندهی عملیات الانبار، الجزیره و غرب نینوا برای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به خاک عراق و پیگرد و دستگیری عناصر تروریستی تاکید کرد.

نیرو‌های عراقی عملیات امنیتی بزرگی با عنوان «ابطال العراق» را با هدف تامین امنیت در شماری از مناطق این کشور با حضور ارتش، نیروهای مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی و وزارت کشور انجام داد و موفقیت‌های بسیاری کسب کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای عراقی اقلیم کردستان عراق تحولات عراق گروه تروریستی داعش داده های اطلاعاتی فرماندهی عملیات اقلیم کردستان عملیات مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آن‌ها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای سبزوار در حمایت از عملیات وعده صادق