Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا روز یکشنبه در جلسه ستاد شئون مناسبت های مذهبی در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: در ماه محرم امسال از یک چهارم گنجایش مساجد برای برنامه های عزاداری استفاده خواهیم کرد و باید حضور افراد سالخورده، دارای بیماری زمینه ای و کودکان مدیریت شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: توزیع هرگونه احسان و نذورات مردمی به صورت باز در مقابل مساجد ممنوع است و آبدارخانه مساجد تعطیل خواهند بود و نذورات مردمی باید به صورت بسته بندی شده و بهداشتی در درب خانه ها تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مساجد ضدعفونی خواهد شد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آنها الزامی است و عوامل بهداشت در مساجد نظارت خواهند کرد و اعضای هیات امنای مساجد باید برای نظارت کامل و مدیریت برنامه ها تعهد بدهند.

وی بیان کرد: برنامه های مساجد در شب های ماه محرم باید در مدت یک و نیم ساعت اجرا و تمام شود و مردم، هیات های امنا و عزاداری، گردانندگان و متولیان امور بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کنند.

حافظ نیا گفت: معاندان و مخالفان برنامه های ماه محرم خوشحال نباشند زیرا به قول رئیس جمهوری محترم، آئین های این ماه را عاقلانه و با تدبیر برگزار خواهیم کرد تا هم با شیوع احتمالی کرونا مقابله شود و هم از فیوضات و معنویات این ماه عزیز بی بهره نباشیم.

حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این جلسه گفت: بی شک به دلیل ضرورت مقابله با شیوع بیماری کرونا، ماه محرم امسال با سال های قبل متفاوت خواهد بود اما با رعایت موازین بهداشتی و عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، به وظیفه دینی خود در خصوص برنامه های محرم اقدام خواهیم کرد.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، اعث تعطیلی یا محدودیت در اجرای همایش ها و برنامه ها شده است و اجتماعات مردمی ماه محرم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۰۰ مسجد در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا ویروس کرونا ماه محرم تعزیه زنجیرزنی علم بندی دسته گردانی نخل گردانی شام غریبان مناسک دینی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا ویروس کرونا ماه محرم تعزیه زنجیرزنی علم بندی دسته گردانی نخل گردانی شام غریبان مناسک دینی بهداشت و سلامت آستارا ویروس کرونا ماه محرم تعزیه زنجیرزنی علم بندی دسته گردانی نخل گردانی شام غریبان مناسک دینی بهداشت و سلامت برنامه ها ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور

ایسنا/لرستان مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور گفت: لرستان در افزایش شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رتبه نخست را در کشور دارد و این یکی از مطالبات ریاست جمهوری است که در همه مساجد کانون ایجاد شود.

امیرحسین خورشیدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت رویکرد دولت سیزدهم نسبت به ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد نگاه دولت سیزدهم نسبت به تعالی جایگاه مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری سیاست‌گذاری تبیینی داشته است.

مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را گامی در جهت تحقق نهضت بازگشت به مسجد دانست.

وی بیان کرد: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف در قالب شهید آوینی سهم مشخصی برای ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شده است.

خورشیدی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰ برنامه ملی از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد در ۱۰ استان کشور میزبانی می‌شوند، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد براساس ظرفیت‌های موجود در استان لرستان میزبانی یکی از این برنامه‌ها نیز به لرستان واگذار شود.

وی به اجرای طرح «هر هفته یک محفل قرآنی» اشاره کرد و افزود: در گام نخست این طرح در ۴۰ هفته با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار حمایت و پشتیبانی مسئولان را از کانون‌های مساجد را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در کنار روحیه جهادی تیم کانون‌های مساجد لرستان، همراهی مسئولان کار فرهنگی و هنری مساجد را تسهیل می‌کند و رونق فعالیت‌ها را به همراه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم لیالی قدر در ۲۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهرستان قائنات
  • اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • برپایی سفره های افطاری ساده در مساجد دامغان
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • اسکان بیش از یک‌ هزار گردشگر فرهنگی در مدارس آستارا