Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی مردم شش روستای بخش دیهوک در انتظار وعده بر زمین مانده لوله‌کشی و آبرسانی هستند که این پروژه قرار بود تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد اما با گذشت ۵ ماه از سال ۹۹ همچنان  عملیاتی نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هوا به شدت گرم است. در روستا قدم می‌زنم مردمانی می‌‌بینم که در زیر سایه درختان سر به فلک کشیده خرما نشسته‌اند تا شاید کمی خنک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اهالی منطقه دیهوک روزهای گرم تابستان را با داغ نبود آب فریاد می‌زنند. مردمانی که بزرگترین دغدغه‌شان این است که چرا مسئولان به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند؟

تعدادی از اهالی روستای رضویه بخش دیهوک در سایه دیوارها نشسته‌اند یکی از آنها در گفتگو با خبرنگار تسنیم گریزی به سفر استاندار در سال 97 زد و وعده لوله کشی و آبرسانی که داده شده بود.

"غلامرضا" گفت: این وعده‌ هنوز به سرانجام نرسیده چرا که مقرر بود تا پایان سال 98 این پروژه به اتمام رسد اما با گذشت 5 ماه از سال 99 هنوز مردمان شش روستای بخش دیهوک در انتظار لوله کشی و آبرسانی هستند.

هنوز گله گوسفندان از کنار قنات دور نشده که تعدادی از زنان روستا برای شستن لباس به سر قنات می‌آیند؛ با آنها هم کلام می‌شویم، آنها از گرمای هوا می‌گویند و حرف از بی‌آبی می‌زنند و وعده آبرسانی که هر روز منتظر اجرا شدن آن هستند.

آبرسانی به بیش از 300 روستا در یزد به صورت سیار انجام می‌شودگزارش تسنیم از تلاش برای آبرسانی به روستای ده زیار استان کرمان به روایت تصویر1237 میلیارد تومان در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد

یکی از بانوان روستا درحالی که سبدی پر از لباس را در دست داشت به گلایه از وعده‌های مسئولان گفت: قرار بود تا پایان سال 98 لوله کشی روستا انجام شود و آب به خانه‌هایمان برسد اما ببینید با گذشت 5 ماه از سال جدید اما هنوز منتظر اجرایی شدن وعده‌های مسئولان هستیم.

گویا این وعده تنها برای روستای آنها نبوده و قرار بود 5 روستای دیگر بخش دیهوک نیز تاپایان سال 98 لوله کشی شوند.

به سراغ یکی دیگر از اهالی روستا می‌رویم در آنجا نیز مردم از وعده‌ها خسته‌اند و می‌گویند در این اوضاع و احوال کرونا که مسئولان بارها تاکید بر بهداشت دارند ما باید از قناتی آب برداریم که در همان قنات گله گوسفند آب می‌خورد، لباسهایمان را می‌شوییم و مجبوریم آب برای خوردن هم از آنجا برداریم.

آبرسانی به شش روستای بخش دیهوک طبس یکی از پروژه‌هایی است که در نیمه راه مانده است و اهالی شش روستای رضویه، چیکاب، عباس آباد، قوامیه، بافت تاریخی دیهوک و قنبرآباد در حالی در این روزهای گرم تابستان و شرایط کرونایی با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند که در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

یکی از اهالی روستا به خبرنگار تسنیم گفت: این پروژه از مصوبات سفر اول استاندار در سال 97 بود که تنها بین 3 الی 4 کیلومتر از آن انجام شد و از نیمه سال 98 رها شده و مردم درخواست دارند مسئولان هرچه زودتر برای اتمام و افتتاح آبرسانی به این شش روستا گام‌هایی بردارند.

وی بیان کرد: فاصله این شش روستا بین دو تا 10 کیلومتر است. آب قنات شور است و با وجود حضور دامها و کرونا شرایط سخت‌تر شده است.

مدیرعامل آب فاضلاب خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی بوده و تخصیص اعتبار زیادی نداشته است از این رو در سال گذشته نتوانستیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

امامی افزود: تلاش ما برای این پروژه همانند دیگر پروژه‌ها متوقف نشده امسال درحال حاضر در تلاش هستیم تا پیمانکاری برای آن مشخص کنیم  و بعد از تعیین پیمانکار با تخصیص اعتبارات امسال امید است بتوانیم آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT7 بیشتر بخوانید... افتتاح ۲۰ پروژه آب و برق استان هرمزگان با فرمان رئیس جمهور‌ / بزرگ‌ترین پروژه‌‌ آبرسانی ‌‌تاریخ هرمزگان ‌بهره‌برداری شد ‌بزرگ‌ترین پروژه‌‌ آبرسانی ‌‌تاریخ هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد / افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی جگین ـ بشاگرد گزارش| آبرسانی سیار به ۵۷ روستای اردستان/ آب شور سهم روستائیان شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افتتاح ۲۰ پروژه آب و برق استان هرمزگان با فرمان رئیس جمهور‌ / بزرگ‌ترین پروژه‌‌ آبرسانی ‌‌تاریخ هرمزگان ‌بهره‌برداری شد ‌بزرگ‌ترین پروژه‌‌ آبرسانی ‌‌تاریخ هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد / افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی جگین ـ بشاگرد گزارش| آبرسانی سیار به ۵۷ روستای اردستان/ آب شور سهم روستائیان شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ ۲ اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت ۳ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۴ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۵ گزارش ویدئویی| چرا قم دوباره وارد بحران کرونا شد؟/ وقتی مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند ۶ تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم ۷ ذخایر آب پشت سدهای آذربایجان‌غربی به ۱۱۲۰ میلیون متر مکعب رسید ۸ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد مهمترین اخبار استانها گزارش|در رثای فرمانده‌ای که ‌ژنرال آمریکایی برایش احترام نظامی گذاشت / ناگفته‌هایی از خلبان شهید عباس بابایی مراسم یوم‌العباس تعطیل شدنی نیست / دسته حسینیه اعظم زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد جزئیات آتش‌سوزی در بازار پردیس کیش /بخشی از بازار ‌کاملا تخریب شد / یک نفر جانش را از دست داد + تصاویر خدام آستان قدس رضوی احکام خدمت خود را دریافت کردند+تصویر مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است/ صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ ابعاد بازدید رئیس‌جمهور فرانسه از ویرانه‌های بیروت / آیا ماکرون واقعا برای کمک به لبنان رفت؟ طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بزرگ ترین پروژه تاریخ هرمزگان بهره برداری ترین اخبار رئیس جمهور شش روستای بخش دیهوک لوله کشی شش روستا وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: از پروژه‌های نهضت ملی در شهر پرند، حدود ۴ هزار واحد آماده بهره‌برداری است که به‌شرط تأمین زیرساخت‌ها طی ماه‌های آینده تحویل متقاضیان خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پرند، آرش صیادی صبح امروز در جمع متقاضیان خوش‌حساب نهضت ملی مسکن با اشاره به اتمام عملیات عمرانی پروژه 304 واحدی ایلیا سازه پارت با 19 بلوک در فاز 6 شهر پرند، اظهار داشت: نخستین نسل پروژه‌های نهضت ملی پرند در دولت انقلابی سیزدهم به‌شرط تأمین زیرساخت‌ها آماده بهره‌برداری است و طی دو ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی در شهر پرند افزود: از مجموع 33 هزار و 500 واحد مسکن که در شهر جدید پرند در قالب طرح نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی آن آغاز شده است، بنا به تاریخ قرارداد، هر پروژه پیشرفت فیزیکی مختلف دارد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به پیگیری شرکت عمران و استانداری برای تأمین زیرساخت‌ها تصریح کرد: از مجموع 33 هزار و 500 واحد مسکونی شهر پرند، پروژه ایلیا سازه پارت با پیشرفت فیزیکی 95 درصد پس از نصب انشعابات آب و برق و گاز و محوطه‌سازی پروژه به مرحله تحویل واحدهای مسکونی طی دو ماه آینده خواهد رسید.

صیادی عنوان کرد: از مجموع پروژه‌های نهضت ملی در شهر پرند حدود 4 هزار واحد آماده بهره‌برداری است که به‌شرط تأمین زیرساخت‌ها طی ماه‌های آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون همکاران ما در شرکت عمران فرآیند صدور قراردادهای تحویل را آغاز کرده‌اند، بیان کرد: ساخت این پروژه حدود 2 سال زمان برده و تنها محوطه‌سازی آن باقی‌مانده است که ابتدا می‌بایست انشعابات انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند یادآور شد: با پیگیری‌های خیلی خوبی که داشتیم همچنین طی جلساتی که با حضور معاون عمرانی استانداری، جهت تأمین خدمات زیربنایی به دستگاه‌های متولی تأکید شده است، امیدواریم هر چه زودتر انشعابات این پروژه‌ها انجام شود تا ما طبق وعده خود به مردم عمل کنیم و واحد‌های آماده را تا اواخر خردادماه سال جاری تحویل متقاضیان نماییم.

صیادی در جمع مالکان خوش‌حساب از حضور مالکان در این جلسه ابراز امیدواری کرد و گفت: یکی از شیرین‌ترین لحظاتی که ما در شرکت عمران داریم رسیدن پروژه‌های ساخت به مرحله افتتاح است و ساکن شدن مردم در واحدهایی که متقاضی آن بودند بارقه امیدی هست که می‌توانند در خانه‌ای که متعلق به خودشان هست ساکن شوند.

وی بیان کرد: ابتکاری که همکاران ما در حوزه مسکن و روابط عمومی انجام دادند، دعوت از مردم عزیز و مالکان واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن پرند برای بازدید از پروژه‌های خود بود که در این جلسه عمدتاً از افراد خوش‌حساب دعوت شده است و خوشبختانه با همکاری خوب سازنده و مالکان خوش‌حساب که واریزی خود را به موقع پرداخت کردید، به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود همچنین بازدید سایر متقاضیان خوش‌حساب در دستور کار قرار دارد و طی ماه‌های آینده از روند احداث واحد مسکونی خود مطلع خواهند شد.

جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند در پایان خاطرنشان کرد: وزیر راه به همه استان‌ها تکلیف کردند که برنامه‌های اجرایی به‌منظور افتتاح مسکن نهضت ملی را طوری تنظیم کنند که در سال 1403 در سطح کشور بتوانیم هرماهه افتتاحیه داشته باشیم، بنابراین ما در شهر پرند نیز برنامه اجرایی خود را تا پایان سال به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم تا با اخبار خوب در سال 1403 بتوانیم کام مردم را شیرین کنیم و بسیار امیدوار هستم که امسال در حوزه نهضت ملی مسکن اتفاقات خوبی صورت می‌پذیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم متقاضیان خوش حساب نهضت ملی مسکن از واحد‌های خود در فاز 6 پرند بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد