Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا رضایی اظهار کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش کرونا و رفاه حال متقاضیانی که قصد دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را دارند، ثبت‌نام از این متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۴ مردادماه با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ مردادماه به پایان خواهد رسید.

رضایی با بیان اینکه سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران کلانشهر اهواز ۳۰ میلیون تومان است گفت: تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه، از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا تامین می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود و در دوره قرارداد، صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجران پرداخت می‌شود و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

رضایی عنوان کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک، ثبت‌نام اولیه را انجام می‌دهند و سپس در زمان‌بندی اعلام شده باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به شرایط متقاضیان طرح تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن گفت: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا برای دریافت این تسهیلات الزامی است. همچنین متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کدرهگیری باشند.

رضایی بیان کرد: گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر)، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار تعیین شده است.

وی افزود: شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌شود باید به نام فرد متقاضی باشد و زمان تکمیل اطلاعات، پرداخت تسهیلات و وثایق لازم برای اخذ وام متعاقباً از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.

پربیننده ترین متقاضیان وام اجاره از ۲۱مرداد به بانک معرفی می‌شوند از صفر تا صد داستان مالیات بر محتکران خانه/ چاره‌اندیشی نمایندگان برای افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن مالیات خانه‌های خالی شش برابر مالیات اجاره است آخرین اطلاعات از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن دور باطل سیاست‌گذاری مسکن در کشور/ نگرانی از تکرار بلایی که مسکن مهر بر سر اقتصاد کشور آورد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گسترش کرونا ودیعه اجاره مسکن قیمت مسکن مسکن خوزستان مستاجران وام ودیعه مسکن ودیعه مسکن ویروس کرونا ثبت نام وام ودیعه مسکن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت کمک ودیعه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، میشل دژاگر، رئیس سابق دپارتمان مرکزی ویزای فرانسه و سرکنسول سابق فرانسه در الجزایر، کانادا و ژاپن در مقاله‌ای برای یورونیوز می‌نویسد که دیجیتالی شدن فرایند دریافت روادید، اگرچه با نیت خوب انجام می‌شود اما ممکن است منجر به پیچیدگی‌های بیشتر برای متقاضیان و افزایش حجم کاری کارکنان کنسولی شود.

پارلمان اروپا در حال توسعه طرح‌هایی برای اصلاح رویه‌های درخواست روادید در حوزه شنگن است. بر این اساس، شیوه مراجعه فیزیکی و حضوری متقاضیان دریافت ویزا به سیستم دیجیتالی و آنلاین تغییر خواهد کرد.

بر اساس این طرح، مسافران برای دریافت ویزای شنگن از طریق یک سامانه مجازی درخواست خود را ثبت خواهند کرد و پس از طی مراحل بررسی می‌توانند ویزای الکترونیکی خود را مستقیما دانلود کنند.

تنها کاری که متقاضیان باید انجام دهند این است که اسکن‌های الکترونیکی مدارک سفر خود را به همراه سایر مواد لازم در این سامانه بارگذاری کنند و سپس هزینه ویزا را پرداخت کنند.

این موضوع می‌تواند تا حد زیادی روند درخواست ویزا را برای مسافران ساده کند، و اساسا همین که دولت‌های اروپایی در این مورد به توافق رسیده‌اند، به خودی خود جای ستایش دارد زیرا از نظر تئوری، به نظر می‌رسد روند درخواست ویزا یکپارچه خواهد شد.

اما میشل دژاگر که نماینده فرانسه در کارگروه ویزای شنگن و یکی از نویسندگان آیین‌نامه ویزای اتحادیه اروپا است، این تمهید جدید را در عمل چالش‌آفرین می‌داند. 

در ادامه به برخی از این چالش‌ها از زبان این کارشناس اشاره خواهیم کرد:

چالش قوانین متفاوت در کشورهای مختلف

وقتی که یک کشور به خودی خود فرآیند دیجیتالی‌سازی را به اجرا در می‌آورد، طبیعی است که مجموعه‌ای از قوانین و مقررات خاص خود را اعمال می‌کند؛ اما کار زمانی پیچیده می‌شود که قرار است فرآیند دیجیتالی‌سازی از سوی نزدیک به ۳۰ کشور مختلف اجرا شود.

درست است که در تئوری، سیستم ویزای شنگن بر اساس قوانین و مقررات یکسان تنظیم شده و صد البته این برای اتحادیه اروپا یک دستاورد به حساب می‌آید اما با این حال، هنوز موارد زیادی از استثنائات وجود دارد که در این پلتفرم دیجیتالی باید آن‌ها را نیز ادغام کرد.

به عنوان نمونه، علیرغم توافق کلی کشورهای حوزه شنگن در ساده‌سازی فرآیند اعطای ویزا، هر کشوری ممکن است استثناهای خاص خود را داشته باشند. این موارد استثنا شامل اعطای ویزا به خدمه خطوط هوایی یا کشتی، دیپلمات‌ها، دانش‌آموزان مدرسه و مسافرانی می‌شوند که جویای کار در این کشورها هستند.

مضافا اینکه اگر قرار باشد این سامانه دیجیتالی فعال شود، ‌قطعا باید یک فهرست هماهنگ از اسناد پشتیبان از هر متقاضی درخواست شود. البته همین حالا هم فهرست‌های مشترک کنسولی وجود دارند، اما وقتی آن‌ها را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که این فهرست‌ها عمومی و نسبتا مبهم هستند، در حالی که اگر آن اسناد پشتیبان باید توسط متقاضیان بارگذاری شوند، پس باید بسیار دقیق و محدود باشند.

خواستن مدارک متعدد منجر به سردرگمی می‌شود

به گفته دژاگر، اسناد و مدارک اضافی که از متقاضیان ویزا درخواست می‌شود نیز همیشه یکسان نیستند. 

به عنوان مثال، یکی از مدارک لازم برای دریافت ویزای فرانسه، دعوت‌نامه رسمی یکی از اعضای خانواده یا یک دوست نزدیک است، در حالی که سایر کشورهای عضو حوزه شنگن انواع مختلف دعوت‌ها را می‌پذیرند.

این قضیه در مورد اثبات تمکن مالی نیز صدق می‌کند، زیرا میزان تمکن مالی به ازای هر روز اقامت برای هر کشور عضو شنگن یکسان نیست و از آنجایی که یک مسافر ممکن است در طول اقامت کوتاه خود از چندین کشور دیدن کند، پلتفرم جدید با توجه به مفهوم نسبتا مبهم «مقصد اصلی مسافر» نه تنها باید بررسی کند که کدام کشور شنگن صلاحیت بررسی درخواست ویزا را دارد، بلکه باید تعداد روزهای سپری شده در هر کشور را نیز ثبت کنید تا میزان منابع مالی محاسبه شود.

خلاصه اینکه فرآیند درخواست آنلاین به معنای این خواهد بود که متقاضیان باید به سؤالات زیادی در فرم‌ها پاسخ دهند که برای آن‌ها بسیار گیج کننده خواهد بود.

نیت خیر ایده شنگن و ورود دلال‌ها

میشل دژاگر معتقد است که با آنلاین شدن فرایند دریافت ویزا، دولت‌های شنگن عملا به دلال‌های غیرقانونی، این فضا و اجازه را می‌دهند تا با قیمت‌های بالا و بدون هیچ‌گونه کنترلی، از متقاضیان «برای تکمیل فرایند آنلاین» پول دریافت کنند. یا اینکه احتمالا به شیوه برون‌سپاری بار دیگر مقرراتی تنظیم می‌کنند که شرکت‌های مجاز فعلی، به ارائه‌ خدمات خود ادامه دهند و از بار متقاضیان و کنسولگری‌ها کم کنند.

کما اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورها مراحل دریافت مدارک را به شرکت‌هایی همچون وی‌اف‌اس گلوبال برون‌سپاری کرده‌اند. این شرکت‌ها برای صدور ویزا و خدمات کنسولی فاقد تصمیم‌گیری هستند.

این شیوه برون‌سپاری، به خدمات کنسولی این امکان را می‌دهد که به جای گرفتار شدن در پردازش درخواست‌ها، روی کار اساسی اعطا یا رد درخواست‌ها  تمرکز کنند.

درخواست ویزای شنگن دیجیتالی می‌شود

در عصر گوشی‌های هوشمند و پیشرفت فناوری، دیجیتالی‌سازی مطمئنا می‌تواند یک پیشرفت باشد اما این مهم مطمئنا به شرکت‌های بیرونی ارائه دهنده خدمات نیاز دارد تا این روند را به خوبی انجام دهند.

 

دیگر خبرها

  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • بلاتکلیفی متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای