Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@11:55:27 GMT

آیا ماکرون واقعا برای کمک به لبنان رفت؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۵۹۱۹

آیا ماکرون واقعا برای کمک به لبنان رفت؟

درحالی که رئیس جمهور فرانسه مدعی است برای همدلی با لبنانی‌ها و کمک به این کشور بلافاصله پس از انفجار بیروت به لبنان آمده٬ ابعاد سفر وی متفاوت از آن است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد٬ «عمر عبدالقادر غندور» رئیس مجمع وحدت اسلامی لبنان پس از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به شهر بحران‌زده بیروت بلافاصله پس از انفجار٬ اعلام کرد که وی تنها برای روحیه‌دادن به لبنانی‌ها و اعلام برخی کمک‌ها به لبنان نیامده بود؛ بلکه انگیزه‌های دیگری پشت این سفر وجود داشت که چشم اندازهای آن به زودی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر غندور با صدرو بیانیه‌ای اظهار داشت که رئیس جمهور فرانسه در خلال بازدید از خرابی‌های بندر بیروت مدعی شد که که مردم لبنان دیگر به طبقه سیاسی کشورشان باور ندارند و حتی برخی خواستار بازگشت لبنان به قیمومیت فرانسه هستند.

بیشتر بخوانید: انتقاد شهروندان کشورهای عربی از اقدامات ماکرون در بیروت ماکرون، حامی مردم لبنان یا شریک جرم متهمان جنایت بیروت؟ ولع استعمار پیر در ماکرون جوان

رئیس مجمع وحدت اسلامی لبنان گفت که ماکرون از ضرورت رسیدن لبنانی‌ها به یک تفاهم صحبت می‌کرد که مستلزم یک نظامی سیاسی جدید است.

وی افزود که ما گمان نمی‌کنیم تاثیرات این سفر تا همین حد به پایان برسد؛ بلکه سفر رئیس جمهور فرانسه در این شرایط به لبنان مقدمه‌ای برای ایجاد تحولات میدانی مهم و گسترده‌ای خواهد بود که شماری از کشورها از جمله ایالات متحده در آن نقش خواهند داشت.

غندور اظهار داشت که ما نمی‌گوییم رئیس جمهور فرانسه مامور به این کار شده و شاید این همان چیزی باشد که «میشل عون» رئیس جمهور در گفتگو با رسانه‌ها گفت٬ مبنی بر اینکه هرگونه تلاش برای ایجاد تحول سیاسی در لبنان باید از سازوکارهای رسمی عبور کند.

عمر غندور با اشاره به این که تحرک گروه‌های حقوق بشری خارج لبنان برای انجام تحقیقات مستقل به بهانه عدم توانایی دستگاه قضایی لبنان در ارائه تحقیقات شفاف٬تصادفی نبوده است٬ تاکید کرد که به گفته میشل عون٬ درخواست برای تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی در خصوص انفجار بندر بیروت به معنای نابودی تحقیقات لبنان و از بین رفتن حقیقت است.

رئیس جمهور فرانسه بلافاصله پس از انفجار بیروت وارد لبنان شد و یک لیست بزرگ از کمک‌هایی که درواقع همان استعمار مجدد لبنان و تحت قیمومیت بردن آن بود ارائه کرد. از دیدارها و سخنانی که ماکرون در آنها مطرح می‌کرد مشخص بود که هدف از این سفر واقعا همدلی با دولت و ملت لبنان نبوده است؛ به ویژه اینکه همه می‌دانند فرانسه همواره دیکته‌های آمریکا و منافع رژیم صهیونیستی را در لبنان پیاده می‌کند.

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران وکارشناسان بر این باورند که ماکرون به عنوان نماینده آمریکا و با هدف ضربه زدن به حزب‌الله و متهم کردن آن٬ این سفر شتابزده به لبنان را انجام داد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین لبنان امانوئل ماکرون رژیم صهیونیستی آمریکا بندر بیروت حزب الله لبنان انفجار بیروت میشل عون ماکرون رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیروت ؛ ابراهیم معلوف

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 3 بیروت قطعه‌ای از ابراهیم معلوف آهنگساز و نوازنده ترومپت اهل لبنان است. موزیک ویدیو این قطعه که یک دوئت ترومپت و گیتار کلاسیک است را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • بیروت ؛ ابراهیم معلوف
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم