Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، پیمان عشقی، از مردم خواست امسال با توجه به شرایط ویژه ماه‌های محرم و صفر، اهدای خون به بیماران را در اولویت نذورات خود قرار دهند و گفت: محرم تا اربعین امسال فرصتی ارزشمند برای افزایش ذخایر مورد نیاز به نذرخون و پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ است.

وی به باور غلطی اشاره کرد که موجب کاهش اهدای خون شده است و گفت: برخی فکر می‌کنند اگر در این روزها خون اهدا کنند به کرونا مبتلا می‌شوند در صورتی که این باور نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشقی به اهمیت سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز اشاره کرد و افزود: همانگونه که مردم برای دریافت بسیاری از خدمات غیر حضوری اقدام می‌کنند می‌توانند نوبت اهدای خون را نیز رزرو کنند و در ساعات دلخواه به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

آخرین وضعیت پلاسمادرمانی کرونایی‌ها در ایران

وی در خصوص نتایج کارآزمایی بالینی پلاسما درمانی در ایران، خاطرنشان ساخت: پلاسما درمانی در فاز اول بیماری یعنی زمانی که ویروس در حال تکثیر در بدن است، مؤثرتر است.

عشقی ادامه داد: در فاز حاد بیماری آثار پلاسما درمانی کمتر است اما طبق بررسی‌های به عمل آمده در ۱۱ بیمارستان کشور مشخص شده است که این روش درمانی حتی در بیماران بسیار بدحال نیز مؤثر است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: در آمریکا ۳۰۰۰ مرکز در حال پلاسما درمانی هستند و ایتالیا، کانادا، استرالیا و کره جنوبی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: بهبود یافتگان کووید ۱۹ این باور نادرست که اهدای پلاسما آنتی بادی خون آنان را کاهش می‌دهد فراموش کنند و نگران امکان ابتلای مجدد به کرونا به دلیل اهدای پلاسما نباشند.

عشقی از حضور ۵۴۰۰ داوطلب اهدای پلاسما در مراکز اهدای پلاسما در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۳۰۰ نفر موفق به اهدای پلاسمای خود شده اند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود پایان سال جاری ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان از کرونا اهدا شود.

کد خبر 538549 برچسب‌ها اهدای خون

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اهدای خون پلاسما درمانی اهدای پلاسما اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!

زی‌سان: «کایل واکر» کاپیتان منچسترسیتی و همسرش «آنی کیلنر» چهارمین فرزند خود را به دنیا آوردند.

به گزارش زی‌سان، یکی از دوستان واکر به خبرگزاری‌ها گفته که چند ماه گذشته برای خانم کیلنر زمان «ویرانگر» و «دشواری» بوده است، آنی در ماه دسامبر متوجه شد که واکر فرزند دوم خود را از یک اینفلوئنسر اینستاگرام، «لورین گودمن»، به دنیا آورده است.

ستاره منچسترسیتی و انگلیس از ماه ژانویه در یک خانه اجاره‌ای دور از منزل ۳.۵ میلیون پوندی‌اش در پرستبری، چشایر زندگی می‌کند. این زوج همراه با فرزندان‌شان رومن، ۱۱ ساله، ریان، هفت ساله و رینگ، پنج ساله ادامه دادند و تمام تلاش خود را برای بازسازی رابطه خود انجام می‌دهند.

گمانه زنی‌هایی وجود دارد که خانم کیلنر حتی قرار است فرزند چهارمشان را که هنوز جنسیتش فاش نشده چهارشنبه شب به بازی خانگی منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید ببرد.

آنی کیلنر ترس این را داشت که استرس روی جنین متولد نشده‌اش در روز‌های آخر بارداری تأثیر بگذارد و کنترل توجه رسانه‌ها در مراحل آخر بارداری‌اش بسیار دشوار شده بود.

دوست خانوادگی کایل واکر و همسرش به رسانه‌ها گفته کایل واکر در بیمارستان بر بالین همسرش حضور داشته و مراقب او بوده است. وی همچنین عنوان کرده که کایل و همسرش در حال بازسازی رابطه خود هستند، اما هنوز به طور کامل آشتی نکرده‌اند. هنوز معلوم نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. 

کایل واکر و آنی کیلنر از زمان مدرسه با یکدیگر دوست بودند و البته رابطه جدی آنها به مدت ۹ سال تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت، اما در سال ۲۰۱۹ از هم جدا شدند و در نهایت این دو در سال ۲۰۲۱ با هم ازدواج کردند.

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: فولاد ۰-۰ مس رفسنجان
  • مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم
  • لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!
  • نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید!
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • نیروهای مسلح درسی فراموش‌نشدنی به اسرائیل دادند
  • فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!
  • تنبیه بارسلونا: 6 یک تاریخی را فراموش کنید!