Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین برگزاری مسابقات  آنلاین شطرنج با اتفاقات عجیبی همراه بوده است. باتوجه به شیوع کرونا و لغو اکثر رقابت های ورزشی، شطرنج تنها رشته ای بود که به صورت آنلاین رقابت های خود را پیگیری کرد. در این بین بیشتر شطرنج بازان مطرح دنیا برای حفظ آمادگی خود در مسابقات آنلاین شرکت کرده و با دیگر حریفان به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فدراسیون جهانی شطرنج در تازه ترین رقابت های خود مسابقات المپیاد آنلاین شطرنج را به راه انداخت. شطرنج بازان ایرانی هم در این مسابقات با ملی پوشان خود به رقابت با سایر کشورها خواهند پرداخت.
با وجود برگزاری رقابت  های المپیاد جهانی به صورت آنلاین، فدراسیون شطرنج ایران تصمیم گرفت که برای حفظ آمادگی شطرنج بازان ایرانی مسابقاتی تحت عنوان مسابقات آنلاین پاسداشت مدافعان سلامت برگزار کند که البته این مسابقات با حاشیه هایی همراه بود. در روز دوم این مسابقات چند بازی برگزار نشد و  برخی از شطرنج بازان تصمیم به انصراف از این مسابقه گرفتند! حتی چند مسابقه با بی نظمی هرچه تمام تر و با تاخیر برگزار شد. 


ایسنا در این خصوص گزارش داده که یکی از عجیب ترین اتفاقات در مسابقه احسان قائم مقامی رخ داد. هنگام رقابت احسان قائم مقامی که با ریتینگ سریع ۲۵۶۶ و برق آسا ۲۷۵۱ ، بخت اول قهرمانی این مسابقات به شماره می رفت، دخالت نابجای سرپرست مسابقات باعث شده که تمرکز این شطرنج باز بهم بریزد و بازی برده را از دست بدهد.  
در ثانیه های آخر یکی از مسابقات قائم مقامی  درحالی که او از حریف جلو بوده است، سرپرست مسابقات به صفحه ی کامپیوتر این شطرنج باز آمده و کنترل موس را از او گرفته و یکسری عملیات انجام می دهد که باعث غافلگیری قائم مقامی شده و تمرکز او به هم می ریزد. 
همچنین مورد عجیب دیگر استفاده از ربات کامپیوتری برای برد در این رقابت ها توسط شطرنج بازی بوده که اعتراض دیگر حریفان را به همراه داشته است.
لازم به ذکر است سرپرستی این مسابقات بر عهده مهرداد پهلوان زاده، رئیس سابق فدراسیون شطرنج بوده و با سرداوری عرفان هاشمی برگزار شد. قرار است نتایج نهایی و مورد تایید این مسابقات با بررسی تقلبات صورت گرفته اعلام شود.

کد خبر 538652 برچسب‌ها كرونا در ايران شطرنج

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران شطرنج شطرنج بازان قائم مقامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • شاهکار اسکواش‌ بازان ایران در قطر
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر
  • نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند