Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، شاهین نوربخش مدیرعامل گروه صنعتی رونیکا با اشاره به اینکه این شرکت در سال‌های گذشته یکی از بزرگترین واردکنندگان موبایل در ایران بوده، از عزم رونیکا برای تولید موبایل در ایران خبر داد و گفت: «۱۵ میلیون موبایل نیاز سالیانه ایجاب می‌کند که ایران به سمت تولید واقعی موبایل با کیفیت و هوشمند گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه رونیکا تجارت در سال ۹۸ یکی از بزرگترین واردکنندگان موبایل در ایران بوده و باید در نظر داشته باشید که ایران سالیانه ۱۵ میلیون موبایل وارد می کند. باید به سمت تولید موبایل برویم وگرنه در آینده نزدیک کشور دچار مشکلات جدی در حوزه تامین موبایل وارداتی خواهد شد.»

نوربخش با اشاره به مشکلات متعدد بازار موبایل و نفوذ دلالان در بازار گفت: «به دلیل تحریم‌ها تولیدکنندگان بزرگ دنیا از ایران خارج شده‌اند و بازار موبایل ایران در یک فضای مافیایی و بدون ارائه خدمات واقعی از سوی تولیدکنندگان اداره می‌شود. امروزه شاهد پولشویی و مافیای موبایل هستیم که مدیریت آن در کشورهای همسایه نظیر امارات است. مسئله دوم مشکلات ارزی برای تامین سالیانه ۱۵ میلیون موبایل است مصرف موبایل در ایران بسیار بیشتر از میانگین جهانی است و در وضعیت فعلی که کشور با مشکلات تأمین ارز روبروست این واردات برای کشور هزینه زیادی دارد.»

مدیر گروه تجاری رونیکا با اشاره به ذائقه مردم ایران در استفاده از تکنولوژی روز، آن را پاشنه آشیل کشور دانست و گفت: «ایرانی‌ها مردمی تکنولوژی‌دوست هستند به این معنا که عمر تغییر فناوری در ایران فقط یک و نیم سال است در کشورهای همسایه تغییر تکنولوژی ۵ سال زمان می برد ولی ایرانی‌ها برای به روز شدن اشتیاق بسیار زیادی دارند. در وضعیتی که ما تولید کننده موبایل نیستیم این اشتیاق تبدیل به نقطه ضعف می‌شود و باید میلیاردها دلار برای واردات موبایل هزینه کنیم.»

شاهین نوربخش با انتقاد از آنچه تا امروز تولید موبایل در کشور نامیده می‌شود؛ به بررسی علل عدم موفقیت تولیدکنندگان موبایل در ایران پرداخت: «هیچ وقت تولید واقعی موبایل در ایران محقق نشد در روزهایی که مردم به دنبال استفاده از گوشی‌های هوشمند بودند ما در ایران شاهد تولید گوشی دکمه‌ای بودیم. طبیعی است که مشتری اشتیاقی برای خرید این گوشی‌ها را نداشته باشد. وقتی شما گوشی بی کیفیت و دکمه‌ای تولید کنید با شکست رو به رو خواهید شد. ما نمی‌خواهیم به اسم تولید، موبایل از خارج وارد کنیم و تجربه شکست خورده خودروسازها را تکرار کنیم.»


نوربخش با اشاره به اینکه شما نمی‌توانید در ایران محصول ۲۰ سال قبل را تولید کنید و توقع داشته باشید که مردم از آن استقبال کنند، ادامه داد: «قرار نیست با ممنوعیت واردات و زور دولت شاهد تولید غیرواقعی موبایل باشیم. اگر می‌خواهیم در تولید موبایل موفق باشیم باید همگام با بازارهای جهانی حرکت کنیم و شاهد انتقال فناوری به داخل کشور باشیم.»

وی ادامه داد: «بخش از موفقیت جهانی شرکت هوآوی مدیون فعالیت در بازار ایران است و این تجربه موفق بسیاری از شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا به سمت بازار ایران بیایند. با شرکت الفون برای تولید موبایل در ایران و انتقال تکنولوژی به داخل کشور به توافق رسیده‌ایم و قرار است در دوره کوتاهی ماشین‌ها و ربات‌های تولید موبایل به ایران منتقل شود. پیش بینی می‌شود در طی یک دوره ۵ ساله فرآیند تولید موبایل به طور کامل به ایران منتقل شود»

نوربخش بر کاهش قیمت برای مصرف کنندگان و همچنین حفظ کیفیت موبایل‌های تولید رونیکا تاکید کرد و گفت: «امروزه به طور متوسط برای واردات هر گوشی موبایل ۲۵۰ دلار ارز از کشور خارج می شود با محاسبات ما گوشی‌های تولید شده در شرکت رونیکا موبایل با همان کیفیت و خدمات تنها با قیمت ۱۲۰ دلار به مشتریان عرضه می‌شود. البته ما بنا داریم که هر سال مدل گوشی‌های تولید شده در رونیکا را به روزرسانی کنیم و می‌دانیم که اگر با سرعت بازار جهانی حرکت نکنیم، نمی‌توانیم نظر مشتریان ایرانی را جلب کنیم. امیدواریم که حمایت های دولت از مرحله شعار فراتر رفته و شاهد یک حمایت واقعی باشیم.»

انتهای پیام/

20 / 20 شاهین نوربخش مدیرعامل گروه صنعتی رونیکا مافیای بازار موبایل در ایران تولید کامل گوشی‌های هوشمند انتقال تکنولوژی تولید موبایل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: موبایل در ایران بازار موبایل تولید موبایل گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به سئوالی درباره شرکت تقلبی نوکیا در تهران اظهارکرد: تولید گوشی با وزارت صمت است.

وی افزود: برای تولید گوشی ایرانی یک برنامه ای را با دوستان در وزارت صمت دنبال می کنیم

وزیر ارتباطات تأکید کرد: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است ولی در حوزه کاری ما نیست و وزارت صمت باید اظهارنظر بکند.

زارع‌پو همچنین اضافه کرد: موضوع یک بحث اختلافی است و شکایتی هم صورت گرفته و در دادگاه در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران
  • ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان ایرانی چه بود؟
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران