Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عربستان سعودی و عراق بر تعهد کامل خود به توافق کاهش تولید اوپک پلاس تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، خبرگزاری دولتی عراق روز جمعه (17 مردادماه) اعلام کرد که عربستان و عراق بر تعهد کامل خود به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عراق روز پنجشنبه (16 مردادماه) اعلام کرده بود که برای جبران تخطی خود از توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه‌های گذشته، تولید ماه اوت را روزانه حدود 400 هزار بشکه بیشتر کاهش خواهد داد.
ائتلاف اوپک پلاس در نشست ماه آوریل خود تصمیم گرفتند برای بهبود قیمت نفت که در اثر بحران ویروس کرونا سقوط کرده بود، تولید خود را از ماه مه به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دهند.
بر اساس این توافق، عراق متعهد است تولید خود را یک میلیون و 60 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پیش از آنکه به سفر رسمی خود به عراق پایان دهد به شمال این کشور رفت و با مقامات اقلیم کردستان در اربیل دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، دولت محلی اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شامگاه دوشنبه در رأس هیئتی با استقبال نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، و مسرور بارزانی، نخست وزیر و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر و شمار دیگری از مقامات ارشد اقلیم وارد اربیل شد.

کدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریماردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

بر اساس این بیانیه، هیئت‌های دو طرف به ریاست سران اقلیم و ترکیه تشکیل جلسه دادند و نتایج سفر اردوغان به بغداد و دیدارهای وی با مقامات دولت عراق و نیز روابط ترکیه با بغداد و اربیل به خصوص در بخش‌های اقتصادی و تجاری و امنیتی را بررسی کردند.

نچیروان بارزانی در این دیدار بر تمایل اقلیم در گسترش روابط با ترکیه در همه زمینه‌ها تأکید کرد و گفت که اقلیم همواره عامل ثبات و صلح در منطقه بوده و از ترکیه به خاطر حمایت از اقلیم کردستان عراق در شرایط دشوار قدردانی کرد.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، نیز در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی اقلیم برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه و تشریح فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در اقلیم، از حمایت ترکیه از اقتصاد اقلیم با وجود همه دشواری‌ها قدردانی کرد.

بر اساس این بیانیه، اردوغان نیز در این نشست بر حمایت پایدار کشورش از عراق و اقلیم و آمادگی برای همکاری و ادامه روند گسترش روابط در همه عرصه‌ها و نیز بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه و حل مشکلات و تضمین حقوق همگان در منطقه تأکید کرد.

تازه‌ترین تحولات منطقه و امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم و دیگر مسائل مورد اهتمام مشترک از مسائل مورد بحث در مذاکرات هیئت‌های اقلیم کردستان عراق و ترکیه بود.

رئیس جمهور ترکیه پس از پایان این مذاکرات، اربیل را به مقصد ترکیه ترک کرد.

رجب طیب اردوغان پیش از ظهر دوشنبه 22 آوریل وارد بغداد شد و در بغداد با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق دیدار کرد.

در سفر اردوغان، توافقنامه چارچوب راهبردی عراق و ترکیه در حوزه آب و تفاهم‌نامه چهارجانبه درباره «جاده توسعه» و شماری توافق و یادداشت تفاهم دیگر میان دو کشور امضا شد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال