Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@05:11:36 GMT

نماینده ائتلاف سائرون: سلاح الحشد الشعبی خط قرمز است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۴۳۰

نماینده ائتلاف سائرون: سلاح الحشد الشعبی خط قرمز است

نماینده ائتلاف سائرون عراق با اشاره به ضرورت خارج کردن تسلیحات آمریکا از خاک کشورش گفت که سلاح سازمان الحشد الشعبی خط قرمز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق، بر ضرورت خارج کردن سلاح‌های آمریکایی انبار شده در داخل اراضی عراقی تاکید و تصریح کرد که سلاح الحشد الشعبی خط قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا عراق را شریک خود نمی‌داند

وی در گفت‌وگو با شبکه العهد تصریح کرد: آمریکا به چشم یک کشور شریک به عراق نمی‌‌نگرد و عجیب است که حتی در بیانیه [کاخ سفید] درباره سفر الکاظمی به واشنگتن از واژه «میزبانی» استفاده شد و این امر خلاف عرف‌های دیپلماتیک است.

این نماینده عراقی تصریح کرد: تیم گفت‌وگوی بغداد با واشنگتن در طرح موضوع اخراج نیروهای آمریکایی از عراق موفق نبود و واشنگتن اهمیتی به آن نمی‌دهد. اما ما قاطعانه تداوم حضور بیگانگان در خاک عراق از جمله نیروهای ترکیه را رد می‌کنیم.

سلاح الحشد الشعبی خط قرمز است

المسعودی در ادامه تاکید کرد: سلاح الحشد الشعبی خط قرمز است و باید سلاح‌های آمریکا از خاک عراق خارج شوند.

با انفجار مرگ‌بار سه‌شنبه پیش ( ۴ آگوست- ۱۴ مرداد) در بیروت و طرح فرضیه احتمال انفجار انبار تسلیحات در این شهر، برخی از رسانه‌های معاند مقاومت با خبرسازی مجدد درباره انبارهای تسلیحات الحشد الشعبی، مدعی شدند که احتمال انفجارهای مشابه در عراق به دلیل انبارگیری نادرست تسلیحات الحشد الشعبی و قرار گرفتن این تسلیحات در مناطقی کاملا محرمانه وجود دارد.

پیشتر نیز در پی حملات آمریکایی - صهیونیستی به مقرهای الحشد الشعبی در عراق، برخی مدعی شده بودند که این سازمان تسلیحات خود را به مناطقی کاملا محرمانه انتقال داده‌اند.

اما فرماندهان الحشد بارها تاکید کردند که این اخبار صحت ندارد و تسلیحات الحشد در انبارهای دولتی و رسمی و کاملا مشخص در خارج از محوطه‌های مسکونی و شهری قرار دارد.     

«فاضل ابورغیف» کارشناس امنیتی عراق نیز دیروز در مصاحبه با العهد گفت که الحشد الشعبی هیچ انبار تسلیحات محرمانه‌ای در عراق ندارد و کلیه انبارهای تسلیحات الحشد شماره‌گذاری شده و دولت عراق از آنها اطلاع دارد. ضمن‌اینکه انبارهای تسلیحات باید ۲۰ کیلومتر با مناطق مسکونی و شهری فاصله داشته باشد.

بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز با اشاره به اینکه هر طرفی می‌تواند وارد انبارهای تسلیحات الحشد الشعبی شود و از محتویات آن اطلاع یابد گفت که این سفارت آمریکا در عراق است که یک زرادخانه تسلیحاتی بسیار خطرناک دارد و هیچ طرف عراقی نمی‌تواند وارد پایگاه‌های آمریکایی شود و محتویات این پایگاه‌ها را بررسی کند.

 اقدام الکاظمی در تعیین موعد انتخابات زودهنگام غیرقانونی بود 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ائتلاف سائرون موافق ایجاد بستر مناسب برای برگزاری انتخابات زودهنگام است و اقدام الکاظمی مبنی بر اعلام موعد برگزاری این انتخابات، غیر قانونی بود.

این نماینده ائتلاف سائرون پیش‌تر گفته بود: برای ائتلاف سائرون زمان برگزاری این انتخابات اهمیت ندارد و با هر زمانی در طول یک سال آینده که مورد توافق فراکسیون‌های سیاسی باشد موافق است. آنچه که برای ما هم است توافق فراکسیون‌های سیاسی بر سر حوزه‌های انتخاباتی و عدم مخالفت با آنچه ما به آن را داده‌ایم است. زیرا آن در پاسخ به مطالبات توده مردم بوده و آن این است که بر اساس قانون باید حوزه‌های انتخاباتی متعدد  باشد و راه‌یافتگان به پارلمان باید بیشترین آراء را کسب کنند.

مصطفی الکاظمی، جمعه دو هفته پیش (۳۱ ژوئیه) بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. او ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

اغلب گروه‌های سیاسی عراقی از برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کردند اما درباره اعلام موعد آن از سوی الکاظمی بدون هماهنگی و رایزنی با پارلمان اعتراض کردند. 

برخی نمایندگان خواستار برگزاری انتخابات در زمانی زودتر از ماه ژوئیه به دلیل دمای بالای هوا و مشکلات مربوط به آن شدند و برخی دیگر با اعلام این امر که امکان برگزاری انتخابات شفاف در این زمان میسر نیست خواستار به تاخیر افتاده آن شدند. ضمن اینکه برخی مانند «مختار الموسوی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح  معتقدند تا زمانی‌که شرایط مناسب فراهم نشده است، سخن گفتن از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام تنها سخنانی رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

وی معتقد است که دعوت الکاظمی به برگزاری انتخابات زودهنگام تلاشی از جانب او برای استفاده از شیوه‌های فریبکارانه رسانه‌ای جهت سرگرم کردن افکار عمومی به موضوع انتخابات و منحرف کردن آن‌ها از توجه به شکست‌های دولت در ارائه خدمات است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق مصطفی الکاظمی الحشد الشعبی خط قرمز ائتلاف سائرون برگزاری انتخابات زودهنگام نماینده ائتلاف سائرون انبارهای تسلیحات تسلیحات الحشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم