Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@22:42:41 GMT

۶۵۵ میلیارد تومان از چک‌های مردم برگشت خورد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۵۶۷

۶۵۵ میلیارد تومان از چک‌های مردم برگشت خورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، خرداد امسال در کل کشور حدود ۷.۹ میلیون فقره چک بـه ارزشی حدود ۱۵۴۴ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۱.۲ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱۳.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در استان فارس ۲۹۵ فقره چک معادل ۹۸ درصد چک‌های برگشتی به دلیل کسری یا فقدان موجودی برگشت خورده و فقط ۲ درصد چک‌های برگشتی به دلیل مطابقت نداشتن امضا، نقص امضا، مغایرت تاریخ عددی و حروفی، مخدوش بودن امضا یا مندرجات چک، مغایرت مبلغ حروفی با عددی چک، مسدود بودن حساب مورد نظر و مسدود بودن چک با شماره سری و سریال مرتبط برگشت خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این ماه در استان فارس ۲۵۲۶ فقره چک مبادله‌ای (۳.۲ درصد کل چک‌های مبادله‌ای کشور) به مبلغ ۵۱ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال (۳.۳ درصد کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای کشور) مبادله شد که نسبت به ماه اردیبهشت از نظر تعداد ۲.۶ درصد و از نظر مبلغ ۱۹.۷ درصد افزایش داشت.

در این استان ۲۲۲۵ فقره چک (۸۸.۱ درصد تعداد چک‌های مبادله‌ای) به مبلغ ۴۴ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال (۸۷ درصد مبلغ چک‌های مبادله‌ای) وصول شده که نسبت به ماه اردیبهشت از نظر تعداد ۴.۲ درصد و از نظر مبلغ ۱۹.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین در استان فارس ۱۱.۹ درصد کل تعداد چک‌های مبادله‌ای (۳۰۲ فقره چک) و ۱۳ درصد کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای (۶۷۱۱ میلیارد ریال) برگشت خورده که نسبت به ماه گذشته از نظر تعداد ۷.۳ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۱۹.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 538663 برچسب‌ها استان‌ فارس بانک - چک برگشتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس بانک چک برگشتی چک های مبادله ای نسبت به ماه میلیارد ریال نظر مبلغ نظر تعداد درصد افزایش درصد کل فقره چک ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار مبادله ای چند؟

آفتاب‌‌نیوز :

هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۶۴ تومانی به ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله آن با افزایش ۶۰ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • نوزدهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله اردیبهشت برگزار می‌شود
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد