Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود 6 ماه است که شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، فعالیت‌های آموزشی از جمله امتحانات دانشگاه و آزمون‌های سراسری از جمله کنکور کارشناسی، ارشد و دکتری را تحت شعاع قرار داده است. مصاحبه دکتری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و شرایط کشور موجب شده تا داوطلبان مقاطع تحصیلات تکمیلی، نگرانی‌هایی را بابت برگزاری آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تأثیر مصاحبه در پذیرش دکتری سال 99، 50 درصد خواهد بود. بدین صورت که پس از برگزاری مصاحبه دکتری از سوی دانشگاه‌ها، نمره مصاحبه داوطلب با نمره‌تراز کسب‌شده در آزمون کتبی میانگین گرفته می‌شود و نمره کل داوطلب محاسبه خواهد شد. همچنین نمره کل داوطلبان حاضر در جلسه مصاحبه هر دانشگاه قیاس شده و مطابق با ظرفیت، افرادی که بالاترین نمره کل را کسب کرده باشند پذیرفته می‌شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز باتوجه به ظرفیت بزرگی که در نظام آموزشی عالی کشور دارد، اعلام کرده است که به دلیل شرایط کشور و برای حفظ سلامتی دانشجویان، مصاحبه دکتری را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد. به گفته بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، در صورتی که بنا بر مصاحبه مجازی باشد، براساس یک تقویم زمانی از طریق سامانه تاریخ مشخصی را برای هر داوطلب اعلام خواهد شد تا در جلسه مصاحبه مجازی حضور یابند.

براساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، امسال ظرفیت پذیرش دوره دکتری حدود ۱۰ هزار نفر در رشته گرایش‌های مختلف است که با سال‌های قبل تفاوت قابل ملاحظه ای در آمار پذیرش وجود ندارد.

امکان حذف مصاحبه دکتری وجود ندارد

اخیرا برخی داوطلبان درباره برگزاری مجازی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد درخواست‌هایی مبنی بر حذف این مصاحبه و یا کاهش میزان تاثیر گذاری آن بر پذیرش در دانشگاه‌ها داشتند. به عقیده آن‌ها، مشکلات احتمالی مانند قطعی یا کاهش سرعت اینترنت موجب اختلال فرآیند مصاحبه آن‌ها خواهد شد.

از طرفی بهروز طهماسب کاظی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حذف کامل مصاحبه دکتری را براساس قانون مجلس شورای اسلامی، امری ناممکن ‌می‌داند.

وی تاکید می‌کند که باتوجه به شرایط کشور کلیه مصاحبه‌های دکتری به صورت مجازی برگزار خواهد شد و به دنبال ایجاد ساز و کاری هستیم تا فرآیند مصاحبه دکتری به بهترین شکل ممکن و با کاهش مشکلات احتمالی برگزار شود.

کاظمی در پایان تشریح کرد: البته به دنبال ایجاد شرایطی هستیم تا امکان انجام مصاحبه در منزل نیز وجود داشته باشد که هنوز قطعی نشده است. درصورت ایجاد ساز و کارهای مناسب برای موضوع، اطلاعی رسانی دقیق انجام خواهد شد.

کاظی در پایان تاکید کرد: براساس قانون، امکان کاهش تاثیر نمره مصاحبه بر پذیرش داوطلبان وجود ندارد و پذیرش طبق روال سابق و براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

108 / 167 مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد حذف مصاحبه دکتری شیوع کرونا بهروز طهماسب کاظمی آزمون دکتری مصاحبه مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شیوع کرونا آزمون دکتری مصاحبه مجازی دانشگاه آزاد اسلامی مصاحبه دکتری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به تشریح برخی فعالیت‌های واحد شیراز همچون کسب مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» از سازمان مرکزی که همزمان با برگزاری کنگره برگزار خواهد شد، پرداخت.

محمدامین شایگان از ارائه دستورالعمل نشر و تهیه کتاب‌هایی با محتوا و عنوان بزرگداشت شهدای استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی در کمیته انتشارات استان و همچنین ارسال دستورالعمل ابلاغی به تمام گروه‌های علمی برای همکاری پژوهشی با دبیرخانه کنگره بزرگداشت شهدا در چارچوب انجام پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی مرتبط خبر داد.

حسن سلطانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم با بیان اینکه در حق شهدا هرچقدر تلاش و جهاد علمی صورت گیرد، کم است، ادامه داد: در ۳۶ واحد و مرکز دانشگا‌ه آزاد اسلامی استان فارس دبیرخانه کمیته‌های علمی واحد‌ها به ریاست رئیس هر واحد دانشگاهی و هماهنگی با دبیرخانه مرکزی شکل گرفته و همسو با مصوبات استانی این دبیرخانه‌ها فعال و در چارچوب همکاری با ناحیه مقاومت بسیج هر شهرستان و فرمانداری آن شهرستان فعالیت‌های مجزا و هماهنگ با دبیرخانه کنگره را انجام و در دست اقدام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد