Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:37:55 GMT

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در آبشارهای وارک و گریت

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۷۱۱

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در آبشارهای وارک و گریت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امین قاسمی امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه در ادامه پروژه‌های تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان لرستان، سه پروژه‌ی مهم دیگر با اعتبارات استانی ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: این اقدامات در راستای بهبود کیفیت گردشگر پذیری استان لرستان و در مناطق نمونه گردشگری آبشارهای گریت، وارک خرم‌آباد و سراب رفتخان چگنی انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری اقداماتی از جمله بهسازی و محوطه‌سازی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و سکوهای گردشگری محدوده‌ی آبشار گریت خرم‌آباد در دست انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اعتبار مصوب این طرح مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال است که جهت تکمیل زیر ساخت گردشگری آبشار گریت هزینه خواهد شد.

قاسمی یادآور شد: در سنوات گذشته نیز سکوهای تفریحی متعددی جهت رفاه گردشگران ساخته شد که متأسفانه برخی از آن‌ها در اثر سیل و رانش زمین از بین رفتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این رابطه گفت: عملیات عمرانی شامل بهسازی مسیر دسترسی به آبشار وارک، ساخت یک دستگاه پل و آب نما آغاز شده که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در حال انجام است.

اسکندر فلاحوند چگنی افزود: در سنوات گذشته نیز در بهسازی مسیر دسترسی و ساخت ۲ دستگاه پل با ارگان‌های دیگر مشارکت فعال داشته‌ایم.

وی با اشاره به ساخت چهار دستگاه پل و راه شکافی به طول ۲ کیلومتر در مسیر سراب رفتخان، گفت: سراب رفتخان یکی از مناطق جذاب و طبیعی شهرستان چگنی در دامنه سفیدکوه به شمار می‌رود که در سال جاری عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آن در دستور کار این معاونت قرار گرفته است؛ این اقدام با اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و با ساخت چندین سکوی نشیمن برای گردشگران اجرایی خواهد شد.

کد خبر 4994160

منبع: مهر

کلیدواژه: امین قاسمی اداره کل میراث فرهنگی لرستان گردشگری ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار اندیمشک با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان با سرعت در حال توسعه و ارتقاست گفت: چهار زمین چمن مصنوعی در شهر‌های آزادی و چمگلک و همچنین روستای قلعه مختار و پارک چهارم آذر اندیمشک از جمله طرح‌های ورزشی است که به بهره برداری رسید.

یوسف زمانی اصل با هزینه احداث هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و ادامه داد: هزینه احداث این چهار زمین ورزشی در مجموع ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسؤلیت‌های اجتماعی وزارت نفت تامین شده است.

وی تکمیل پیست موتورسورای را یکی از مطالبه‌های مهم جوانان این شهرستان دانست و گفت: تکمیل این پیست موتورسواری که چندین سال احداث آن با وقفه مواجه شد به دلیل ظرفیت‌ها و علاقه مندی جوانان اندیمشک به عنوان اولویت پیگیری و انتظار چندین ساله سرانجام به پایان رسید.

فرماندار اندیمشک افزود: طرح پیست موتورسواری اندیمشک با اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال و به طول ۲ کیلومتر از محل اعتبارات اهدایی وزارت نفت به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی به عنوان اولویت در دستور کار است و در این مسیر، توسعه زیرساخت‌ها و سرانه‌های ورزشی و تجهیز هیات‌های ورزشی نیز هدف گذاری شده است.

زمانی اصل افزود: همچنین امروز ️مدرسه ۶کلاسه برکت شهدای شهرک دوکوهه اندیمشک نیز افتتاح شد که برای احداث این طرح آموزشی ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد