Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحمد هاشمی در نشست خبری ظهر امروز با اصحاب رسانه خراسان شمالی که در محل سالن شهید لنگری بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد برگزار شد با گرامی‌داشت روز خبرنگار و شهدای خبرنگار و مدافعین سلامت اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر فضای روابط اجتماعی سرکشی‌های روز خبرنگار را به صورت محدود جهت خدا قوت به این عزیزان برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی بیان کرد: بسیاری از مردم راه‌های انتقال بینش تغییر رفتار در این زمینه را در فضای مجازی و به مدد کمک اهالی رسانه آموخته‌اند.

وی در ادامه افزود: پمپاژ گسترده اخبار منفی در بعضی اوقات باعث سردرگمی و نگرانی شدید مردم می‌شود که اهالی رسانه با لطف خود و همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی فضا را کنترل کردند.

هاشمی با اشاره به کاهش حساسیت مردم نسبت به کرونا تصریح کرد: در یک ماه به اندازه نیمی از موارد کل فوت را به ثبت رساندیم.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی در ادامه گفت: مراسم و تجمعات مردم علی‌رغم فشارهای حداکثری کماکان برقرار است و بیشتر مبتلایان حضور در مراسم‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، و بی‌توجهی در ادارات را شامل می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: محدودیت‌هایی در جهت ارائه آمار استانی مبتلایان به کرونا وجود دارد، اما به این نکته واقف هستیم که ارائه آمار منجر به افزایش حساسیت مردم و رعایت حداکثری ضوابط بهداشتی می‌شود که در صورت رفع محدودیت‌های اعلامی این آمار روزانه ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ماندگاری بالای مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های خراسان شمالی تصریح کرد: این سیاست با هدف کاهش میزان ارتباط مبتلایان با افراد سالم و تلاش در جهت قطع زنجیره کرونا اتخاذ شده است.

هاشمی با اشاره به اختصاص سه بیمارستان در استان به بیماران کرونایی افزود: از روزهای ابتدای شیوع کرونا ۶۰۰ تخت جهت بیماران کرونایی در استان اختصاص داده شد که تا به این روز هیچ کمبودی در تخت‌های بیمارستانی وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: دستورالعمل‌هایی جهت تفکیک بیماران کرونایی و غیر کرونایی از روزهای اول شیوع کرونا به واحدهای درمانی ابلاغ شده است تا بیماران مشکوک و کرونای مثبت به صورت منفک و جدا از افراد دیگر درمان شوند.

وی در ادامه از کاهش تعداد مبتلایان و میزان بستری در هفته جاری از ۲۰۰ نفر به ۱۶۱ نفر خبر داد و ادامه این روند را منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: اما متأسفانه روند تعداد فوت‌شدگان کماکان در روز اعدادی بین ۶ تا ۷ نفر است که این آمار بالا است.

هاشمی ظرفیت تعداد آزمایش در خراسان شمالی را به نسبت دیگر استان‌های کشور محدود عنوان کرد و بیان کرد: تلاش گسترده‌ای جهت رفع محدودیت‌ها و افزایش آزمایش و سرعت در پاسخ‌گویی را به کار بسته‌ایم.

کد خبر 4994169

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، برندگان روز چهاردهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد.

بر این اساس کلثوم کرامتی از مانه و سملقان، اعظم قنبرزاده از فاروج و حسن قائمی و مهدی ایزانلو از بجنورد به عنوان برنده روز شانزدهم معرفی شدند.

جهت شرکت در پویش استانی زندگی با آیه‌ها عدد ۵ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۲۱۳ ارسال کنید.

کد خبر 6063829

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند