Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی پیشران و ملی این استان تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی تشنه دل 19 مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این پنج طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش ملی " تولید – تداوم امید " و جز طرح های مهم و ملی استانی می باشد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 850نفر در استان فراهم خواهد شد و برای راه اندازی کامل آنها حدود هفت‌هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام "جهش تولید" شده، نسبت به راه‌اندازی پویش "تولید ، تداوم امید" به منظور بهره‌برداری از 200 طرح بزرگ پیشران ملی در بخش صنعت و معدن به ارزش 170 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم 41 هزار نفر اقدام نموده است که در این بین 5 طرح صنعتی و معدنی از استان سمنان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دستاوردها و پیامدهای این پویش ملی گفت: جهش تولید ، تکمیل زنجیره ارزش ، کاهش واردات ، افزایش صادرات ، فناوری بالا و توسعه مناطق کمتر برخوردار از مهمترین دستاوردها و پیامدهای بهره برداری از این طرح های استانی می باشد که تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

تشنه دل افزود: شرکت پرشیا اروپا تولید کننده مس کاتدی یکی از طرح های پیشران و ملی استان می باشد که با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال ، ظرفیت تولید سالانه 600تن مس کاتدی را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال 40 نفر ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرکت گوهر سنگ کویر با ظرفیت تولید سالانه 900تن کنسانتره مس سولفیدی با سرمایه‌گذاری حدود 300 میلیارد ریال از دیگر طرح های مهم استان در این پویش می باشد که 40نفر به‌طور مستقیم با راه‌اندازی این طرح مشغول به کار خواهند شد.

تشنه دل اظهار کرد: شرکت کویر جین با ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون و 600 هزار متر مربع پارچه های سیستم پنبه ای و الیاف مصنوعی با سرمایه گذاری حدود 3هزار میلیارد ریال سومین طرح بزرگ و ملی استان می باشد که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود 273 نفر فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: واحد تولیدی راوندی تولید کننده انواع یخچال و فریزر از دیگر طرح های قابل افتتاح می باشد که با سرمایه گذاری بالغ بر 3500 میلیارد ریال ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر را دارد که با راه اندازی این واحد 400 نفر مشغول به کار خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: شرکت طب پلاستیک نوین پنجمین طرح ملی استان است که با سرمایه گذاری حدود 600 میلیارد ریال ظرفیت تولید 8 هزار تن ظروف پلی استایرن و پلی پروپیلن را خواهد داشت و با افتتاح این طرح ، زمینه اشتغال حدود 100 نفر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سمنان راه اندازی سرمایه گذاری بهره برداری صنعتی و معدنی میلیارد ریال زمینه اشتغال معدن و تجارت ظرفیت تولید استان سمنان ملی استان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد

رضا ملکی گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری با صدور۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری محقق شد و ۷۸۲ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین ادامه داد: ۲۳ فقره جواز تاسیس با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار و ۹۷۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال سال گذشته در این شهرستان صادر شد.

ملکی بیان کرد: بهره‌برداری از این واحدها ۵۸۹ فرصت شغلی در حوزه صنعت خمین فراهم می‌کند.

خمین به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان مرکزی و در فاصله ۷۲ کیلومتری اراک واقع شده است.

این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی، ۲ ناحیه صنعتی و ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی
  • دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم