Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سید علی اصغر میرمحمد صادقی افزود: با رعایت ملاحظات شرعی مورد تایید شورای فقهی بانک مرکزی، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات و در دو صورت یک و سه ساله به افراد مشمول این وام پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این وام در شهر تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در هشت کلانشهر اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، تبریز، قم، کرمانشاه و کرج ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهر‌ها ۱۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میرمحمد صادقی در خصوص اقساط این وام‌ها نیز گفت: در طرح یک ساله، صرفا ۱۲ قسط پرداخت و در سررسید اصل وام به بانک عودت می‌شود که در این قالب، اقساط وام در تهران ۵۴۲ هزار تومان، در کلانشهر‌ها ۳۲۵ هزار تومان و در سایر شهر‌ها ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: در طرح سه ساله بخشی از تسهیلات و بخشی از سود با نرخ ۱۲ درصد بازپرداخت خواهد شد که اقساط وام تهران یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، در شهر‌های بزرگ ۹۹۶ هزار تومان و در سایر شهر‌ها ۴۹۸ هزار تومان خواهد بود.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، این وام‌ها از طریق ۱۵ بانک عامل پرداخت خواهد شد و افرادی که در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده و صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته باشد، به تدریج برای تکمیل مدارک و تودیع وثیقه به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی سقف وام پرداختی بانک مرکزی در قالب مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس پالایش مشخصات و محل سکونت افراد واجد شرایط، ممکن است که تعداد مستاجران کم درآمد گیرنده تسهیلات، بر اساس توزیع استانی این تسهیلات تغییر یابد.
بیشتر بخوانید: خانه‌های خالی در انتظار مالیات/ اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟وی همچنین در خصوص ضمانت وام نیز گفت: گواهی کسر از حقوق یا استفاده از مستمری یا سهام عدالت و در صورت عدم امکان تودیع، سپردن چک، سفته و ضامن مورد قبول بانک‌های عامل خواهد بود و اگر فردی بخشی از ضمانتنامه را نتواند به بانک بدهد، مشمول بند ۸ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد شد که در سقف وام‌های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی، چک، سفته و یک ضامن و در سقف وام ۱۵ میلیون تومانی، چک و سفته بدون ضامن خواهد سپرد.

وی افزود: از بانک‌های عامل خواسته شده است از اخذ ضمانت فراتر از این ابلاغیه خودداری کنند و اگر بانکی وثیقه بیشتری طلب کرد متقاضیان می‌توانند با بخش نظارتی بانک مرکزی تماس بگیرند.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، تعیین گروه‌های هدف اخذ این وام و ثبت نام، کنترل و پالایش و راستی آزمایی این افراد بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این گروه‌ها شامل کارگران، حقوق بگیران ثابت با اولویت تازه ازدواج کرده‌ها و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار هستند. منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وام ودیعه مسکن مسکن هزار تومان بانک مرکزی خواهد شد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

البته بانک‌ها به عنوان مهم‌ترین متولی در افزایش قیمت مسکن در بازار نقش پررنگی دارند و در حال حاضر مسکن متقاضی سرمایه‌ای دارد؛ یعنی کسانی که نیاز به مسکن ندارند اما برای حفظ سرمایه خریداری می‌کنند.

همچنین (بند «ب» ماده ۱۰، قانون بانک‌داری) به حدود عملیات بانک‌ها اشاره می‌کند: «خرید اموال غیرمنقول زائد بر احتیاجات بانک مگر آنکه برای وصول طلب از مشتریان به تملک بانک درآمده باشد که در این صورت باید در ظرف دو سال به فروش برساند مبلغی که بابت اموال غیرمنقول مورد احتیاج بانک پرداخت می‌شود در هر حال نباید از ثلث سرمایه و اندوخته‌های قانونی تجاوز کند.»

طبق این ماده قانونی بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط خاصی بانک‌ها می‌توانند اموال غیرمنقول داشته باشند که باید طی دو سال به فروش آن اقدام کنند: «بانک‌ها با قیمت‌گذاری، قیمت خانه را گران کردند.»

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳»، «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۶ تهران را بررسی کنیم.

بر اساس آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۶ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۶) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
نازی‌آباد. شهرک تختی ۱۳۹۶ ۶۹٬۶۶۲٬۰۰۰
دردشت ۱۳۹۹ ۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰
گمرک ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
علی‌آباد ۱۳۸۳ ۲۹٬۲۶۸٬۰۰۰
بلوار بعثت ۱۳۹۸ ۱۳۰٬۳۹۲٬۰۰۰
یاخچی آباد ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
هاشم‌آباد ۱۳۹۴ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
کد خبر 6078168 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟
  • گلایه متقاضیان از بالا بودن میزان اقساط وام مسکن ملی
  • سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • اطلاعیه مهم بانک مرکزی/ سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • (ویدیو) جزییات حریق گسترده در ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • اجاره خانه در کدام محله‌های تهران ارزان‌تر است؟