Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری امتحانات تابستانی مدارس را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خسرو ساکی درباره برگزاری امتحانات مختلف مدارس در تابستان گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنکونی بناست سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه برگزار شود، امسال امتحانات از ۲۲ مرداد ماه تا ۱۳ شهریورماه با رعایت تمامی پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امتحانات دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم که در امتحانات خردادماه حدنصاب قبولی کسب نکرده یا غیبت موجه داشتند همانند خردادماه با مسئولت معلم و مدیر مدرسه به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد. یعنی معلم و شورای مدرسه و ... می‌توانند تصمیم بگیرند از شیوه های مختلف آزمون های آنلاین و کارگروهی و خلاصه نویسی، پروژه های فردی و گروهی و ... به انتخاب خودشان امتحانات برگزار کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: امتحانات دانش آموزان پایه نهم به صورت حضوری است و هر مدرسه ای سوالات را طرح و اجرا و اعلام نتیجه می کند. بازه زمانی برای امتحانات داخلی مشخص شده که هر مدرسه برای امتحان داخلی برنامه خودش را تنظیم کرده و امتحانات را برگزار کند.

ساکی افزود: بنابراین امتحانات نهم به صورت حضوری برگزار می‌شود و  مدل امتحانات هم اینطور است که هر مدرسه خودش سوالات را طرح کرده و آزمون را برگزار می‌کند.

او با بیان اینکه امتحانات پایه دوازدهم، سوم و پیش دانشگاهی  هم به صورت حضوری و با برنامه ای در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در برگزاری تمامی آزمون ها رعایت پروتکل ها مد نظر نظر است و شیوه طراحی سوالات مانند امتحانات خرداد ماه است.

ساکی در مورد شیوه برگزاری امتحانات برای دانش آموزان پایه دوازدهم نیز گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم در این نوبت نیز به سؤالاتی پاسخ می‌دهند که در دو بخش طراحی ‌شده است، بخش اول از۸۰ درصد تدریس حضوری، ۱۶نمره سؤال طراحی‌شده که پاسخگویی به آن‌ها الزامی است  و ۲۰ درصد هم مربوط به سوالات بخش حضوری و غیرحضوری است که دانش آموزان به دلخواه می‌توانند به آن پاسخ دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات جهش تحصیلی نیز گفت: امتحانات جهش تحصیلی برابر ضوابط  برگزار خواهد شد و متقاضیان باید به واحد آموزشی محل تحصیل مراجعه و ثبت نام کنند. این آزمون ها نیز  توسط خود آموزشگاه و به شکل حضوری برگزار می شود.

نحوه برگزاری امتحانات جهش تحصیلی

چگونگی و شرایط تغییر رشته

او با بیان اینکه زمان برگزاری امتحانات از ۲۲ مرداد تا ۱۳ شهریورماه است، درباره برگزاری امتحانات جهش تحصیلی نیز گفت: این امتحانات برای دوره ابتدایی و پایه هفتم تا نهم  یعنی دوره متوسط اول امکان پذیر است که البته ضوابط و شرایط خاص خودش را دارد.

ساکی درباره درخواست دانش آموزان برای تغییر رشته نیز گفت: تغییر رشته و شاخه هم باید در همین بازه زمانی انجام شده و متقاضیان باید به محل تحصیل مراجعه کنند، در آن شرایطشان بررسی شده و در آزمون‌های حضوری آموزشگاه از آنان آزمون به عمل می آید.

او با اشاره به شرایط تغییر رشته افزود: شرط ، حد نصاب نمره در پایه نهم است اما دانش آموز باید در هدایت تحصیلی دوره متوسطه اول نیز آن رشته را آورده باشند وگرنه کسی که در پایه متوسط اول احراز نکرده نمی تواند در پایه دهم به یازدهم، متقاضی تغییر رشته شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی نیز اظهار کرد: پروتکلهای بهداشتی در حوزه آزمون رعایت شده و تاکید کرده ایم که در محل های برگزاری آزمون حتما باید تهویه مناسب، فاصله حداقل 2متری میان دانش آموزان و الزام به استفاده از  ماسک رعایت شود. مسئولان حوزه ها نیز موظف هستند که از ازدحام در محل ها جلوگیری کرده و نیز محل برگزاری آزمون ضدعفونی شود. ما هم نظارت مستمر خواهیم داشت.

آزمون بزرگسالان و آموزش از راه دور چگونه برگزار می شود؟

ساکی در مورد برگزاری آزمون بزرگسالان و آموزش از راه دور گفت: این آزمون ها نیز به همین شکل و در همین بازه زمانی طبق آیین نامه ها و ضوابط انجام خواهد شد و متقاضیان پس ازمراجعه به مدرسه و انجام ثبت نام از کل کتاب برایشان سوال طراحی می شود اما با توجه به اینکه آنان در سنوات پیشین درس ها را حضوری سپری کرده اند، دیگر برای این افراد سهمیه ۸۰ درصد و۲۰ درصدی حضوری و غیرحضوری نیست و تمام سوالات از کتاب طراحی می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درباره برگزاری امتحانات وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پایه برگزار می شود مرکز سنجش تغییر رشته آزمون ها خواهد شد نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی گفت: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح و اظهار کرد: آزمون شبه نهایی که برنامه آن تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس نیازمند توجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرایندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد، تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در چهار عنوان واحد درسی، دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه‌ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد تا دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند، این موضوع خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود؛ تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان و آزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: شروع آزمون‌ها از ۲۷ فروردین است و تا چهارم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در چهار روز (۲۷ و ۲۹ فروردین و یکم و چهارم اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه‌ریزی شده و طراحی سوالات شبه نهایی بر اساس چهارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، ضمن اینکه پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی سوالات از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی و کتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و بر اساس همان چهارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی هست.

کاظمی گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد و سعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد، جلسه تبیینی و توجیهی در این رابطه برای معاونان و کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

کد خبر 745151

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • ارتقای معدل دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها
  • امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه