Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:08:58 GMT

دستگیری باند 10 نفره سارقان خودرو در ساوه

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۸۸۴

دستگیری باند 10 نفره سارقان خودرو در ساوه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از دستگیری باند 10 نفره سارقان خودرو در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی‌اکبر عیسی‌آبادی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: در عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات و در این دنیای وسیع، رسانه‌ها جزئی تفکیک‌ناپذیر از رندگی مردم هستند که در راستای هدایت افکار عمومی نقش بسزایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خبرنگاران به عنوان پیش قراولان و جان برکفان عرصه آگاهی و اطلاع رسانی به مردم یاد کرد و افزود: در عصر حاضر خبرنگاران می‌توانند در تولید امنیت و آسایش عمومی نقش بی‌بدیلی ایفا کنند و از طریق همکاری با پلیس مسائلی که بیشتر در جامعه با آن درگیر هستیم را اصلاح کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان همچنین به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از سرقت که یکی از معضلات اصلی جامعه امروزی است اشاره داشت و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با آگاه سازی مردم و بازنشر موارد پیشگیرانه در راستای جلوگیری از سرقت نقش بسزایی ایفا کنند.

وی در ادامه از دستگیری باند 10 نفره سارقان خودرو خبر داد و گفت: طی چند روز اخیر اعضای یک باند ده نفره با عملیات پلیسی دستگیر شدند که تا این لحظه به 15 دستگاه سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند که قطعا با گذشت زمان به موارد بیشتری نیز اعتراف خواهند کرد. 

عیسی‌آبادی با تاکید بر اینکه 90 درصد خودروهای سرقتی پرایدهای مدل 85 به قبل است، افزود: متاسفانه مالکین این خودروها توجهی به اقدامات حفاظتی ندارند و فرصت سرقت را به نحوی برای سارقین فراهم می‌کنند لذا شایسته است شهروندان با زدن قفل پدال و فرمان و رعایت سایر نکات امنیتی از وقوع این نوع سرقت‌ها پیشگیری کنند.

نگهداری احشام در مکان‌های بدون نگهبان و همچنین رهاسازی خانه باغ‌ها بدون رعایت نکات ایمنی و امنیتی فضا را برای سرقت‌ها فراهم می‌سازد 

فرمانده انتظامی شهرستان همچنین سرقت از خانه باغ‌ها و احشام را از دیگر موارد متعدد دزدی در شهرستان دانست و گفت: نگهداری احشام در مکان‌های بدون نگهبان و همچنین رهاسازی خانه باغ‌ها بدون رعایت نکات ایمنی و امنیتی فضا را برای اینگونه سرقت‌ها فراهم می‌سازد.

وی به ارائه آمارهایی چهارماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه انتظامی شهرستان نیز پرداخت و گفت: در این مدت با دستگیری 470 نفر سارق، آمار دستگیری سارقین 50 درصد افزایش داشته و سرقت‌ها نیز 55 درصد بیشتر از مدت مشابه کشف شده است همچنین بیش از 50 درصد از سارقین برای اولین بار اقدام به سرقت کرده‌اند.

عیسی آبادی به کشف 979 مورد سرقت در این مدت اشاره کرد و گفت: جرائم رایانه‌ای 45 درصد، نزاع دسته جمعی 30 درصد، تصادف فوتی 9 درصد و تصادفات جرحی نیز با کاهش 26 درصدی همراه بوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این مدت 131 کیلو انواع مواد مخدر از خرده فروش‌ها کشف شده است که ضمن افزایش 58 درصدی منجر به دستگیری 279 نفر گشته است.

وی همچنین از توقیف یک هزار و 90 دستگاه انواع موتورسیکلت و ماشین متخلف، صدور 2 هزار و 900 گواهینامه،  پلاک گذاری سه هزار و 900 وسیله نقلیه، صدور 40 هزار و 125 قبض جریمه درون شهری و انجام حدود 40هزار ماموریت در این مدت خبر داد.

 عیسی آبادی از افزایش 65 درصدی کشف مشروبات الکلی در سطح شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در عملیات ماموران انتظامی شهرستان 19 میلیون لیتر سوخت قاچاق که آماده انتقال به خارج کشور بود در شهرصنعتی کاوه کشف و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد. 

در عملیات ماموران انتظامی شهرستان 19 میلیون لیتر سوخت قاچاق که آماده انتقال به خارج کشور بود در شهرصنعتی کاوه کشف و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد 

فرمانده انتظامی شهرستان در پاسخ به سوالی در خصوص تردد خودروهای سنگین درون شهر گفت: متاسفانه در بیرون شهر پارکینگی برای استفاده خودروهای سنگین وجود ندارد اما در هر صورت ورود کامیون و ماشین‌های سنگین به داخل شهر ممنوع است ضمن اینکه پیگیر ایجاد یک پارکینگ برای این خودروها در بیرون شهر هستیم.

وی به برنامه ریزی در خصوص احداث کلانتری جدید در ساوه اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بودجه احداث کلانتری 13 در شهرک علوی ساوه آماده شده و حتی چارت سازمانی آن نیز فراهم شده است بنابراین با اعطای زمین از سوی راه و شهرسازی شرایط برای ساخت این کلانتری مهیا خواهد شد.

عیسی‌آبادی از عزم نیروی انتظامی شهرستان در برخورد با آلودگی صوتی خودروها که یکی از مطالبات اصلی مردم بود خبر داد و گفت: با نظارت دقیق همکاران ما و اعمال قانون بالغ بر 70 درصد آلود‌گی‌های صوتی شهرستان کاهش یافته که با استمرار این امر اجازه برهم زدن آرامش مردم را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی شهرستان ساوه فرمانده انتظامی شهرستان عیسی آبادی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در دلیجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ ملک حسین چگنی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان دلیجان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
او افزود: مأموران موفق شدند چهار نفر از سارقان احشام که در حال تردد با یک دستگاه خودرو بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته، متهمان به ۹ فقره سرقت احشام در شهرستان‌های دلیجان، ساوه، خمین، شازند، تفرش و استان قم اعتراف کردند و بعد از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ چگنی در انتها با تأکید بر رعایت توصیه‌های پیشگیرانه پلیس در استفاده از لوازم ایمنی از سوی دامداران، از آنان خواست تا در صورت مشاهده افراد مشکوک در حوالی دامداری خود یا فروش احشام به صورت مقطعی و شیوه‌های نامتعارف از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد