Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@03:27:01 GMT

اعلام جزئیات نرخ تسهیلات وام ودیعه مسکن

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۱۰۸

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، سید علی اصغر میرمحمد صادقی با اشاره به تسهیلات در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات اظهار کرد: با رعایت ملاحظات شرعی مورد تایید شورای فقهی بانک مرکزی، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات و در دو صورت یک و سه ساله به افراد مشمول این وام پرداخت خواهد شد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: این وام در شهر تهران ۵۰۰ میلیون ریال، در هشت کلانشهر اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، تبریز، قم، کرمانشاه و کرج ۳۰۰ میلیون ریال و در سایر شهر‌ها ۱۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرمحمد صادقی در خصوص اقساط این وام‌ها نیز گفت: در طرح یک ساله، صرفا ۱۲ قسط پرداخت و در سررسید اصل وام به بانک عودت می‌شود که در این قالب، اقساط وام در تهران ۵۴۲ هزار تومان، در کلانشهر‌ها ۳۲۵ هزار تومان و در سایر شهر‌ها ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: در طرح سه ساله بخشی از تسهیلات و بخشی از سود با نرخ ۱۲ درصد بازپرداخت خواهد شد که اقساط وام تهران یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، در شهر‌های بزرگ ۹۹۶ هزار تومان و در سایر شهر‌ها ۴۹۸ هزار تومان خواهد بود.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، این وام‌ها از طریق ۱۵ بانک عامل پرداخت خواهد شد و افرادی که در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده و صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته باشد، به تدریج برای تکمیل مدارک و تودیع وثیقه به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی سقف وام پرداختی بانک مرکزی در قالب مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس پالایش مشخصات و محل سکونت افراد واجد شرایط، ممکن است که تعداد مستاجران کم درآمد گیرنده تسهیلات، بر اساس توزیع استانی این تسهیلات تغییر یابد.

وی همچنین در خصوص ضمانت وام نیز گفت: گواهی کسر از حقوق یا استفاده از مستمری یا سهام عدالت و در صورت عدم امکان تودیع، سپردن چک، سفته و ضامن مورد قبول بانک‌های عامل خواهد بود و اگر فردی بخشی از ضمانتنامه را نتواند به بانک بدهد، مشمول بند ۸ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد شد که در سقف وام‌های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی، چک، سفته و یک ضامن و در سقف وام ۱۵ میلیون تومانی، چک و سفته بدون ضامن خواهد سپرد.

وی افزود: از بانک‌های عامل خواسته شده است از اخذ ضمانت فراتر از این ابلاغیه خودداری کنند و اگر بانکی وثیقه بیشتری طلب کرد متقاضیان می‌توانند با بخش نظارتی بانک مرکزی تماس بگیرند.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، تعیین گروه‌های هدف اخذ این وام و ثبت نام، کنترل و پالایش و راستی آزمایی این افراد بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این گروه‌ها شامل کارگران، حقوق بگیران ثابت با اولویت تازه ازدواج کرده‌ها و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار هستند. 

منبع: الف

کلیدواژه: هزار تومان بانک مرکزی خواهد شد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح پنجشنبه در نشست با مدیران بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: از بانک‌های استان بوشهر انتظار داریم ۵۰ درصد تسهیلات خود را در تقویت تولید و اشتغال مصرف کنند تا در تحقق شعار سال نیز به توفیق برسیم.

وی خواستار تغییر رویکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از مشتری محوری به توسعه‌محوری شد و افزود: طرح‌هایی که در توسعه و پیشرفت استان و رفاه و آسایش مردم تأثیرگذار هستند باید مورد نگاه ویژه بانک‌ها قرار گیرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات بویژه در حوزه تقویت فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بانک‌ها در این راستا باید نگاه خود را تغییر دهند.

باستین با اشاره به انتخاب مدیر جدید بانک تجارت اضافه کرد: مختاری، از مدیران موفق و با کیفیت استان بوشهر هستند و در ۲ سال اخیر در بیشتر شاخص‌ها، رتبه‌های برتر بانکی را کسب کرده و امیدوارم در مسئولیت جدید در استان فارس نیز همانند گذشته، موفق باشد.

وی افزود: علیپور مدیر جدید بانک تجارت استان نیز از نیروهای بومی و متخصص و متعهد است که برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های این مجموعه تمام توان خود را به کار می‌گیرد.

لزوم تأمین مالی طرح‌های پیشران توسعه استان 

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مشارکت بانک‌ها در طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر در یک سال اخیر با موفقیت اجرایی شد و چند طرح و پروژه با کمک بانک‌ها، عملیاتی شدند که امسال این روند با شتاب بیشتری تداوم خواهد داشت.

باستین تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای تأمین مالی طرح‌های پیشران توسعه استان و طرح‌هایی که مطالبه عمومی است اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: بانک‌های استان در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزی پروری و خرما به ویژه در صنایع تکمیلی و بسته بندی مشارکت کنند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، خواستار مشارکت بانک‌های استان بوشهر در طرح‌های درمانی شد و گفت: بوشهر نیازمند طرح‌ها و پروژه‌های درمانی با کیفیت است تا از مراجعه بیماران به استان‌های همجوار جلوگیری شود و نقش بانک‌ها در تأمین مالی این پروژه‌ها مهم است.

باستین ابراز داشت: بانک تجارت در پرداخت تسهیلات تکلیفی در استان پیشتاز بوده که امیدوارم این روند تداوم یابد.

کد خبر 6081870

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان