Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@21:26:57 GMT

شمار قربانیان کرونا در روسیه به ۱۵ هزار نفر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۵۴۷

شمار قربانیان کرونا در روسیه به ۱۵ هزار نفر می‌رسد

‍‍‍‍‍‍

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در روسیه، تاکنون بیش از ۸۸۷ هزار مورد از این عفونت در ۸۵ منطقه این کشور ثبت شده، ۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۶۹۳ هزار بیمار بطور کامل درمان شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (یکشنبه) گزارش داد که طی یک روز گذشته تعداد 5 هزار و 189 مورد جدید عفونت ویروس کرونا در این کشور مشاهده شده و بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به 887 هزار و 536 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، بیشترین موارد جدید بیماری کووید-19 در شهر مسکو- 689 مورد، در منطقه سه‌وردلوفسک - 184 مورد، در سن‌پترزبورگ - 160 مورد، در منطقه خودمختار خانتی-مانسیسک - 150 مورد و در منطقه مسکو - 149 مورد شناسایی شد.

ضمن اینکه، تعداد بیمارانی که پیش از این به عفونت کرونا مبتلا شده و طی روز گذشته بهبود یافتند، 3 هزار و 215 نفر بوده تا در مجموع، 693 هزار و 422 بیمار بعد از گذراندن دوره درمان، از بیمارستان‌ها مرخص شوند.

طبق این داده‌ها، بیشترین موارد بهبودی، 803 بیمار در مسکو بوده است. بدین ترتیب، پزشکان پایتخت تاکنون بیش از 189 هزار نفر را از بیماری کووید-19 درمان کرده‌‌اند.

بعد از مسکو، 189 بیمار در منطقه کراسنویارسک، 176 بیمار در منطقه مسکو و 146 در منطقه خودمختار یامالو-ننتسک، بهبود یافته‌اند.

این ستاد همچنین یادآور شد که تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته، فقط 77 نفر افزایش یافته است. به این ترتیب که 12 مرگ در شهر مسکو، هفت مورد در منطقه نواسیبیرسک، پنج مورد در مناطق تولا و سه‌وردلوفسک و در سن‌پترزبورگ و چند منطقه دیگر روسیه نیز سه مورد مرگ ثبت گردید. در مجموع، شمار قربانیان ویروس کرونا در 85 منطقه فدرال روسیه به 14 هزار و 931 نفر رسیده است.

علاوه بر این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز امروز اعلام کرد که تا به امروز  بیش از 30 میلیون و ششصد هزار آزمایش برای تشخیص عفونت ویروس کرونا انجام شده است. تنها در طول روز گذشته 298 هزار تست کرونا انجام شده و بیش از 241 هزار شهروند روس به دلیل مشکوک بودن به آلودگی به ویروس کرونا تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

بهبود بیش از 683 هزار بیمار مبتلا به کووید-19 در روسیهدرمان حدود 670 هزار بیمار مبتلا به کرونا در روسیهدرمان بیش از 76 درصد مبتلایان به کرونا در روسیه

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... بهبود ۷۸ درصد مبتلایان به کرونا در روسیه و انجام ۳۰ میلیون تست ثبت کمترین موارد ابتلا به کرونا در روسیه از اول اردیبهشت تاکنون کمترین میزان مرگ ناشی از کرونا طی ۳ ماه اخیر در روسیه/ انجام حدود ۲۹ میلیون تست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بهبود ۷۸ درصد مبتلایان به کرونا در روسیه و انجام ۳۰ میلیون تست ثبت کمترین موارد ابتلا به کرونا در روسیه از اول اردیبهشت تاکنون کمترین میزان مرگ ناشی از کرونا طی ۳ ماه اخیر در روسیه/ انجام حدود ۲۹ میلیون تست واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس ۲ لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد ۳ پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می‌‌دهد ۴ مخالفت روسیه با بین المللی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت ۵ بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر ۶ پیشنهاد ترکیه مبنی بر اعطای حق شهروندی به ترکمانهای لبنان ۷ هزاران اسرائیلی در مخالفت با نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند ۸ روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را ثبت می‌کند مهمترین اخبار بین الملل ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس ابعاد بازدید رئیس‌جمهور فرانسه از ویرانه‌های بیروت / آیا ماکرون واقعا برای کمک به لبنان رفت؟ افزایش احتمال فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی همزمان با گسترش اعتراضات علیه نتانیاهو لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم لبنان| افشای تلاش‌ ۱۴ مارسی‌ها برای ایجاد هرج و مرج و تحریف افکار عمومی ضد حزب‌الله مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است/ صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است لبنان| آیا انتخابات زودهنگام راه مناسبی برای عبور از بحران‌هاست؟ دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه کرونا در روسیه ویروس کرونا میلیون تست بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا

رسانه آمریکایی گزارش داد خروج آمریکا از چاد و نیجر می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر پایان عصر حضور نظامی آمریکا در آفریقا و منطقه ساحل باشد؛ امری که چالش‌های متعددی را متوجه سیاست خارجه دولت آمریکا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد آمریکا با یک عقب‌نشینی استراتژیک در آفریقا مواجه است و شواهد حکایت از آن دارد که واشنگتن باید قید نفوذ خود در این منطقه را بزند. آمریکا اخیراً به درخواست نیجر برای خارج‌کردن نیرو‌های آمریکایی از این کشور آفریقایی پاسخ مثبت داد. درعین‌حال، چاد هم به‌عنوان یک کشور آفریقایی مهم دیگر، خواستار توقف عملیات‌های آمریکا در پایگاهی مشترک با فرانسه شده است.

به گزارش این روزنامه، خروج احتمالی آمریکا از چاد می‌تواند نمایانگر چالشی گسترده‌تر باشد که ارتش‌های غربی در منطقه ساحل با آن مواجه هستند، منطقه‌ای که لبریز از بی‌ثباتی‌های سیاسی است و تحولات عمده‌ای را به خود دیده است. چاد در آستانه انتخابات است و واشنگتن‌پست مدعی است درخواست از نظامیان آمریکا برای خروج از این کشور ممکن است راهکار دولت موقت چاد برای تحکیم حق حاکمیت باشد.

وضعیت آمریکا در نیجر هم قابل‌توجه است. پس از کودتای این کشور، حاکمان جدید نیجر به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشور‌های غربی، به‌ویژه فرانسه برداشته و به کشور‌هایی مانند چین و روسیه نزدیک‌تر شدند. هنگامی که شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد، پیدا بود که فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است. کمی بعد، نیرو‌های نظامی روسیه وارد نیجر شده و وظیفه آموزش نیرو‌های این کشور را بر عهده گرفتند.

به گزارش واشنگتن‌پست، این تحولات زنگ خطر‌ها را در کشور‌های غربی به صدا درآورده و منافع آن‌ها را تهدید کرده است. سرمایه‌گذاری‌های گسترده ایالات متحده در آفریقا با خطر مواجه شده است، از جمله پایگاه هوایی ۱۱۰ میلیون‌دلاری که آمریکا در نیجر تاسیس کرده و حالا وضعیت بلاتکلیفی دارد.

«اولف لسینگ» مدیر یک اندیشکده آلمانی با بیان اینکه این تحولات ضربه بزرگی به برنامه‌های غرب در منطقه ساحل و لیبی وارد می‌کند، گفت: «ممکن است با خارج‌شدن آمریکا، در‌ها به روی گسترش نفوذ کشور‌هایی مانند روسیه و ایران در ساحل باز شود.»

به گزارش واشنگتن‌پست، عامل دیگری که به پیچیدگی ماجرا می‌افزاید این است که چین هم گام‌های استراتژیکی در نیجر برداشته است، از جمله قرارداد مالی بزرگ یک شرکت نفتی دولتی چین با نیجر. این قرارداد نه‌تن‌ها بودجه گزافی را برای دولت نیجر فراهم می‌کند، بلکه جایگاه چین را نیز در این منطقه تقویت می‌کند.

علاوه بر این، روزنامه آمریکایی اذعان کرد که افکار عمومی در نیجر هم با روسیه و چین همراه‌تر است تا آمریکا. شهروندان نیجر حمایت روسیه و چین را به ادامه دخالت فرانسه و آمریکا ترجیح دهند.

علاوه بر این، نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ حاکی از آن است که محبوبیت روسیه و چین در منطقه ساحل افزایش یافته و حمایت از نفوذ آمریکا کمتر شده است. به گزارش واشنگتن‌پست، این منطقه در گذشته به ایالات متحده به‌عنوان یک شریک کلیدی نگاه می‌کرد که مقاصد استعماری دولت‌های اروپایی را در سر ندارد؛ اما واشنگتن با دیپلماسی ناکارآمد و نگاه از بالابه‌پایین خود، این تصویر را مخدوش کرد.

به گزارش این رسانه آمریکایی، آفریقا به میدان نبرد ژئوپلیتیک قدرت‌های جهانی بدل شده و کشور‌های غربی که در تشخیص کاهش تدریجی نفوذ خود در منطقه ساحل ناکام بودند، حالا شاهد ازدست‌دادن موقعیت خود هستند. واشنگتن‌پست همچنین به گزارش‌های مشابه رسانه‌های غربی مانند «لوموند» و «وال‌استریت ژورنال» اشاره کرد که آن‌ها نیز از اقدامات اشتباه آمریکا و اروپا در ساحل پرداخته‌اند.

تحولات اخیر در نیجر و چاد نشان از این دارد که دوره آمریکا در آفریقا به سر آمده است. این عقب‌نشینی نه‌تن‌ها به معنای کاهش حضور نظامی، بلکه نشانه یک تغییر قابل‌توجه در مناسبات ژئوپلیتیک است. روسیه و چین عزم خود را جزم کرده‌اند تا با بهره‌گیری از خلأ قدرتی که با خروج آمریکا از این منطقه ایجاد می‌شود، حضور خود را در آنجا پررنگ کنند؛ امری که چالش‌های بزرگی را متوجه سیاست خارجه آمریکا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • شمار شهدای نوار غزه به 34هزار و 183 شهید رسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟