Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین مجله ورلدساکر ۵۰۰ بازیکن برتر حال حاضر دنیا را انتخاب کرده که در این بین نام سه بازیکن ایرانی هم دیده می‌شود. مهدی طارمی طارمی ،سردار آزمون و علی علیپور سه مهاجم ایرانی در این لیست دیده می‌شوند.

سردار آزمون

این مجله در خصوص سردار آزمون نوشته که چندین بار صحبت از پیوستن او به تیم‌های انگلیسی بوده و احتمالا اینکه او در فصل و نقل و انتقالات راهی لیگ برتر جزیره شود زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورلدساکر اشاره ای به حضور  ۸ساله آزمون در لیگ روسیه داشته و اینکه این بازیکن در این فصل نمایش درخشانی در ترکیب زنیت داشته و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی ایران بوده است.

مهدی طارمی

 اما مجله ورلدساکر برای مهدی طارمی سنگ تمام گذاشته و گزارش مفصلی از مهاجم تیم ملی کشورمان کار کرده است.

ورلد ساکر در معرفی مهدی طارمی ستاره ایرانی ریو آوه مطلب خود را با اشاره به نقل قولی از کارلوس کاروالیال سرمربی ریو آوه شروع می‌کند که در ابتدای فصل جاری درباره مهدی گفته بود: " قصدم بی احترامی به ریو آوه یا لیگ پرتغال نیست ولی مهدی بازیکنی است که باید در سطح بالاتری بازی کند".

ورلد ساکر می‌گوید حالا که یک سال از این صحبتها گذشته می‌توان با نظر کاروالیال درباره مهاجم توانمند ایرانی کاملاً موافق بود. طارمی روز ۲۳ آگوست در اولین دیدار فیکس خود برای ریو آوه در مقابل آوس هت تریک می‌کند. موتور طارمی از آن زمان روشن شده و او تا پایان فصل به طور میانگین در هر دو بازی یک گل برای ریو آوه که در فوتبال پرتغال تیمی متوسط به حساب می‌آید به ثمر می‌رساند. درخشش طارمی به خصوص از آن جهت برجسته‌تر بوده که او در بازی‌های بزرگ برای تیم ریو آوه گل‌هایی بسیار حساس به ثمر رسانده.

زمانی که طارمی وارد لیگ پرتغال شد فوتبالدوستان پرتغالی کنجکاو بودند که بدانند این مهاجم ایرانی چه توانایی هایی دارد. آمار گلزنی او در پرسپولیس ایران و سپس در قطر باعث شده انتظارها از او نسبتاً بالا باشد.

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ایران که شم گلزنی و تکنیک بالای طارمی را از نزدیک می‌شناخت شک نداشت که او می‌تواند در لیگ پرتغال بدرخشد. طارمی گفته بود: " من به خاطر کارلوس کی روش به پرتغال آمده ام. او معتقد بود اینجا برای من خوب است. چه از نظر نوع زندگی و چه از نظر فوتبالی. حق با او بود. مردم پرتغال رفتار خیلی دوستانه ای دارند و ریو آوه یک باشگاه خانوادگی است و این برای بازیکنی که از آسیا می‌آید خیلی مهم است".

طارمی که فوتبالیستی قدبلند با اندامی ورزیده است از بدن خود در جریان بازی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند ولی تکنیک بالا، دو پا بودن و جاگیری مناسب در مقابل دروازه حریف است که او را به ستاره ای درجه یک و آینده دار تبدیل کرده است.

علی علیپور

و اما علی علیپور که به نوعی سورپرایز این لیست محسوب می‌شود. مجله ورلدساکر با اشاره به گلزنی‌های علیپور در ترکیب پرسپولیس می‌نویسد مهاجم ایرانی در این سالها تاثیر فراوانی در چهار قهرمانی پرسپولیس داشته است.

این مجله با اشاره به همین آمار احتمال پیوستن علیپور ۲۵ ساله به تیم‌های اروپایی را مطرح کرده است.

کد خبر 538681 برچسب‌ها فوتبال - تیم ملی فوتبال - عمومی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فوتبال عمومی مهدی طارمی ریو آوه تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌ترین فوتبالیست ایران کیست؟

سردار آزمون و مهدی طارمی، زوج خط حمله تیم ملی فوتبال کشورمان با ارزش ۱۰ میلیون یورو گران ترین فوتبالیست‌های ایران در جدیدترین ارزش گذاری سایت ترانسفر مارکت شناخته شدند. در لیست ۱۰ فوتبالیست گران قیمت ایران ۸ لژیونر دیده می‌شود و سهم فوتبالیست‌های لیگ ایران تنها ۲ بازیکن است. یعنی ۸۰ درصد بازیکنان ارزشمند کشورمان لژیونر هستند.

پیش از این مهدی طارمی با ارزش ۱۲ میلیون یورو گران ترین فوتبالیست ایران بود ولی بعد از نیمکت نشینی های مدام ارزش این بازیکن تا ۱۰ میلیون یورو کاهش یافت تا ارزشش با سردار آزمون یکسان شود.

بر اساس گزارش سایت ترانفسرمارکت، سهم لیگ برتر ایران از ۱۰ فوتبالیست کشورمان در این فصل تنها ۲ بازیکن پرسپولیس یعنی محمدحسین کنعانی زادگان و مهدی ترابی هستند که در رده هشتم و دهم ایستادند.

۱۰ فوتبالیست گران قیمت ایران به تفکیک باشگاه هایش به شرح زیر هستند:

۱-سردار آزمون(لورکوزن-رم) : ۱۰ میلیون یورو

۲-مهدی طارمی(پورتو) : ۱۰ میلیون یورو

۳-علیرضا جهانبخش(فاینورد) : ۳.۷۰ میلیون یورو

۴-مهدی قائدی(شباب الاهلی-اتحاد کلباء) : ۲.۵ میلیون یورو

۵-اللهیار صیادمنش(وسترلو) : ۲.۵ میلیون یورو

۶-محمد محبی(روستوف) : ۲.۵ میلیون یورو

۷-سامان قدوس(برنتفورد) : ۲ میلیون یورو

۸-محمدحسین کنعانی زادگان(پرسپولیس) : ۲ میلیون یورو

۹-علی قلی زاده(لخ پوزنان) : ۱.۵ میلیون یورو

۱۰-مهدی ترابی(پرسپولیس) : ۱.۳۰ میلیون یورو

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • (عکس) لقب جذاب اینستاگرامی پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی
  • تمجید تیم فوتبال پورتو از مهدی طارمی با یک لقب جدید
  • فیلم| گلزنی مهدی طارمی برای پورتو در جام حذفی پرتغال
  • جام حذفی پرتغال / صعود پورتو به فینال در شب گلزنی طارمی
  • درخشش مهدی طارمی در شب صعود پورتو به فینال
  • تصاویر ناب از گلزنی مهدی طارمی برای پورتو در جام حذفی پرتغال
  • انتظار تمام شد: طارمی پس از 4 ماه آمد(عکس)
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران مشخص شد | دو پرسپولیسی در بین باارزش‌ترین‌ها
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران کیست؟
  • ترانسفر نافرجام در تبریز؛ مهاجمان استقلال و پرسپولیس به نیمکت پیچ شدند