Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش : 70 درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های مجازی دسترسی داشتند و دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای علیرضا کمرئی، افزود: کیفیت آموزش‌های مجازی ارائه شده به دانش‌آموزان در بستر شبکه «شاد» در مقابل آموزش‌های تلویزیونی که به طور قطع دربرگیری بیشتری دارد و در نهایت این موضوع که آیا آموزش‌های مجازی در یادگیری دانش‌آموزان مؤثرتر بوده است یا آموزش‌های تلویزیونی؛ گلوگاه‌ها و مشکلات آموزش مجازی و اینکه کدام گروه از دهک‌های جامعه از دسترسی به شاد و آموزش مجازی محروم ماندند، برنامه‌ها و تدابیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برای شناسایی و رفع مشکلات و گستراندن چتر آموزش بر سر تمام دانش‌آموزان دو محور اصلی این مصاحبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع آموزش مهارت به دانش‌آموزان دبیرستانی که سالهاست از سوی مسؤولان تراز کشور از جمله رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به عنوان یک انتظار از آموزش و پرورش مطرح می‌شود و اینکه چرا با تمام این تأکیدات همچنان شاهد غفلت از موضوع مهارت و کارآفرینی در مدارس و تمرکز بر ارائه دروس تئوری هستیم که در نهایت پس از دانش آموختگی ردی از آن را نه در زندگی روزمره و نه در حافظه ذهنی دانش‌آموزان خواهیم یافت!
آقای کمره‌ای ادامه داد: با شروع کرونا در اواخر سال 98 آموزش و پرورش تصمیم گرفت از وقفه‌ای که در آموزش ایجاد شده است، ممانعت و جریان آموزش و تربیت را پیگیری کند و اجازه ندهد فاصله‌ای در یادگیری دانش‌آموزان ایجاد شود بنابراین بلافاصله ورود پیدا کرده و با همراهی صداوسیما آموزش‌های تلویزیونی را ارائه کردیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های تلویزیونی چند کارکرد مهم داشت و نشان می‌داد حاکمیت به موضوع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بها می‌دهد و در این شرایط بلاتکلیفی دانش‌آموزان و نگرانی خانواده‌ها، آموزش وپرورش مسیری را برای ادامه آموزش‌ها طراحی کرده است و از این طریق تلاش می‌کند یادگیری دانش‌آموزان را استمرار بخشد. آموزش‌های تلویزیونی علاوه بر کارکرد آموزش و یادگیری، نگاه حاکمیت به مسأله تعلیم و تربیت را نشان داد و باعث شد خانواده‌ها از نگرانی خارج شوند و این احساس را داشته باشند، نظام آموزشی سعی دارد از طریق آموزش‌های تلویزیونی وقفه‌ای در یادگیری دانش‌آموزان اتفاق نیفتد و در کنار آنهاست.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: تقریبا تمام دروس را در آموزش‌های تلویزیونی پوشش دادیم. 185 عنوان درسی در دوره متوسطه دوم، 36 عنوان درسی در متوسطه اول و شایستگی‌های غیرفنی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای و بخشی از دروس مهارتی دانش‌آموزان را از طریق تلویزیون آموزش دادیم، در دروس هنرستانی که نیاز به کارگاه نداشت مانند حسابداری و مباحث کامپیوتر کار آموزش از طریق تلویزیون جریان یافت.
وی گفت: بخش دوم آموزش‌ها از طریق فضای مجازی ارائه شد که ابتدا به صورت خودجوش از جانب معلمان رقم خورد و در دهه دوم اسفند شاهد آن بودیم که معلمان براساس تعهدی که به آموزش و یادگیری دانش‌آموزان داشتند آموزش‌ها را در فضای مجازی ارائه دادند البته به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش، استقرار یک شبکه آموزشی مستقل برای این وزارتخانه چند ماه طول کشید و در نهایت اردیبهشت شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد» راه اندازی و از آن طریق تلاش شد که همه دانش‌آموزان علاوه بر آموزش‌های تلویزیونی در فضای مجازی هم حضور داشته و آموزش را از معلم خود دریافت کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فضای مجازی از نظر اثربخشی با آموزش تلویزیونی تفاوت‌هایی دارد، آموزش‌های تلویزیون ماهیت تعامل ندارد و گاهی دانش‌آموز الزام هم نمی‌بیند تا آموزش را دریافت کند همچنین نقش تسهیل‌گری معلم در کلاس درس و فضای مجازی که جریان یادگیری را هدایت می‌کند در آموزش تلویزیونی وجود ندارد به همین دلیل برای ما اهمیت داشت که ارتباط دانش‌آموز با معلم خود و در محیط نسبتاً تعاملی که البته تعامل مبتنی بر متن، فیلم و عکس بود رخ دهد و به تدریج امکانات شاد را بهینه می‌کنیم.

معلمان، آموزش مجازی، دانش‌آموزان، وزارت آموزش و پرورش.
آقای کمره‌ای گفت: درصد بالایی از دانش‌آموزان نرم افزار (اپلیکیشن) شاد را نصب کردند بیش از 99 درصد مدارس آن را را نصب کردند به جهت اینکه سال تحصیلی رو به پایان بود، یک ماه فرصت داشتیم که از این امکان جدید برای دانش‌آموزان سراسر کشور که اینترنت و ابزار مورد نیاز را در اختیار داشتند بهره ببریم.
وی ادامه داد: در نهایت آموزش‌های مجازی را ارائه دادیم و دانش‌آموزان در شبکه شاد فعال شدند، بخشی از مدارس و دانش‌آموزان به جهت اینکه چند ماه قبل از آن با پیام رسان‌های دیگر مأنوس شده بودند در شبکه «شاد» حضور پیدا کردند و پذیرفتند در یک سامانه اختصاصی آموزش و پرورش ورود پیدا کنند که همه جهات ایمنی برای دانش‌آموزان و جریان تربیت لحاظ شده است و نظارت صورت می‌گیرد البته «شاد» در برخی مواقع مشکلاتی هم داشت، با این وجود مدارس در این بستر قرار گرفتند و آموزش‌ها کامل شد، ارزیابی نهایی از آموزش‌ها این بود که دانش‌آموزان آموزش مبتنی بر فضای مجازی را که به اضطرار پذیرفتند و جنبه تعاملی دارد را سودمندتر و اثربخش‌تر می‌دانند. این ارزیابی در همه پژوهش‌هایی که انجام دادیم نسبت به سایر روش‌ها محسوس بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی کردیم برای دانش‌آموزانی که به «شاد» دسترسی نداشتند از طریق «درس‌نامه‌ها» شرایطی را فراهم کنیم تا درس‌نامه‌هایی که ماهیت خودآموز برای آن‌ها دارد دریافت کنند، در هر صورت سال پرتنش و دشواری را پیش رو داشتیم، اما شرایط اضطرار ما را به این سمت کشاند و طبیعی است اقناع مخاطبانی که تمایل داشتند آموزش باکیفیت بالاتر دریافت کنند دشوار است البته همه جامعه و رسانه‌ها کمک کردند پیام رسان اختصاصی آموزش و پرورش (شاد) به عنوان یک محیط امن برای دانش‌آموزان مستقر و معرفی شود و امروز با آمادگی بیشتری به سال تحصیلی 1400-1399 ورود خواهیم کرد بویژه زیرساخت‌های بهتری را آماده کردیم که از جمله در شبکه «شاد» قابلیت‌های جدیدی فراهم شده است تا معلم راحت‌تر بتواند با آن کار کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: در قراردادهایمان بیش از 30 ویژگی را هدف‌گذاری کردیم که در شبکه «شاد» قابلیت‌ها ایجاد شود و بخش‌هایی از آن دارای اهمیت است که کار معلمان را ساده‌تر می‌کند و امکانات خوبی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش مجازی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش آموزش های تلویزیونی یادگیری دانش آموزان برای دانش آموزان آموزش های مجازی آموزش مجازی فضای مجازی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش