Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند امروز یکشنبه اظهار کرد دولتش در حال برنامه ریزی در خصوص اجرای تدریجی ممنوعیت واردات برخی کالاهای نظامی منتخب میان سال جاری میلادی و سال ۲۰۲۴ است. فهرست این ممنوعیت هنوز به طور علنی فاش نشده است.

راجنات سینگ در توئیتر نوشت: هدف ما اطلاع دادن به صنایع نظامی هند درباره ملزومات پیش بینی شده نیروهای مسلح هند است تا به این ترتیب آمادگی آنها برای تحقق هدف بومی سازی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک گام بزرگ به سمت خودکفایی نظامی است.

ماه مه هند اعلام داشت شرکتهای جهانی می‌توانند تا سقف ۷۴ درصد در واحدهای تولید نظامی این کشور بدون الزام به مجوز دولتی سرمایه گذاری کنند که نسبت به میزان ۴۹ درصدی قبلی افزایش نشان داده است. هند با این سیاست جدید امیدوار بوده که شرکتهای خارجی دارای تکنولوژی‌های پیشرفته را ترغیب به ایجاد پایگاه‌هایی در این کشور با مشارکت با صنایع محلی کند.

دولت سپس اعلام داشت که هند دست از وارد کردن تسلیحاتی که می‌تواند در داخل تولید کند در راستای دورنمای خودکفایی اقتصادی همزمان با بحران شیوع کروناویروس، برخواهد داشت.

هند که یک خریدار عمده سلاح در جهان به حساب می‌آید، در زمان جنگ سرد اتکای زیادی به اتحاد شوروی سابق داشت. اما در ادامه به سراغ تنوع بخشیدن به خریدهایش از طریق انتخاب تجهیزات آمریکایی هم رفت.

دو کشور در زمان سفر ماه فوریه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هند توافقی را برای آنکه هند سه میلیارد دلار تجهیزات نظامی پیشرفته شامل هلیکوپتر خریداری کند امضا کردند. سال گذشته میلادی هند سومین خریدار بزرگ سلاح در جهان بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین ماه روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سرهنگ محمد صادقی گفت: همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرای هر چه با شکوه‌تر مراسم رژه ۲۹ فروردین، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در محدوده بلوار ساحلی و مسیر‌ها منتهی به محل برگزاری مراسم با همکاری کلیه عوامل پلیس راهور و انتظامی به اجرا در می‌آید.

وی در خصوص محدودیت‌ها بیان داشت: از ساعت ۶ صبح روز ۲۹ فروردین ورود هر گونه وسیله نقلیه شخصی و عمومی به بلوار ساحلی محدوده میدان هوایی تا دوربرگردان نفت کش ممنوع است. همچنین پارک کردن وسایل نقلیه از ساعت ۲۴ امشب در بلوار ساحلی و در محدوده رژه نیرو‌های مسلح ممنوع است و در صورت پارک یا توقف، ماموران پلیس راهور با جرثقیل اقدام به انتقال خودرو به پارکینگ خواهند نمود.

سرهنگ صادقی افزود: ورود و عبور هر گونه وسیله نقلیه شخصی و غیر مجاز به ستون‌های رژه ادوات و خودرو‌های نظامی در هنگام تردد در معابر برای حرکت به سمت محل برگزار مراسم و برگشت به یگان‌های نظامی ممنوع است.

وی توصیه کرد: شهروندان گرامی مانند همشه با صبر و حوصله نهات همکاری و احتیاط در رانندگی داشته باشند و مسیر‌های حرکت خودرو‌ها و ادوات نظامی فاصله طولی و عرضی مناسب و ایمن را رعایت نمایند.

دیگر خبرها

  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • نمایش تجهیزات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمانشاه
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین ماه روز ارتش
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ۲۹ فروردین در بوشهر
  • تکلیف تجهیزات نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است