Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام گزارش روزانه وضعیت کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تاکنون، ۲۲۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۳۶ هزار و ۲۳۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام موارد شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۳۶ هزار و ۲۳۲ مورد شناسایی شده، ۱۶ هزار و ۱۳۷ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون هزار و ۶۳۲ مورد؛ مرودشت هزار و ۱۹۸ مورد؛ قیر وکارزین ۷۰۷ مورد؛ کوار ۶۸۹ مورد؛ لامرد ۶۱۲ مورد؛ زرین دشت ۴۶۷ مورد؛ ممسنی ۴۵۲ مورد؛ مهر ۴۱۶ مورد؛ آباده ۴۰۲ مورد؛ فیروزآباد ۳۹۴ مورد؛ کوه چنار ۳۲۸ مورد؛ زرقان ۳۱۲ مورد؛ استهبان ۲۸۸ مورد؛ فراشبند ۲۸۴ مورد؛ اقلید ۲۵۵ مورد؛ سپیدان ۲۲۱ مورد؛ خرم بید ۱۸۴ مورد؛ رستم و پاسارگاد هر کدام ۱۶۵ مورد؛ نی ریز ۱۵۸ مورد؛ خرامه ۱۲۵ مورد؛ ارسنجان ۱۲۰ مورد؛ بیضا ۱۱۷ مورد؛ سروستان ۱۱۱ مورد؛ بوانات ۶۶ مورد؛ بختگان ۵۰ مورد؛ سرچهان ۴۲ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه متأسفانه ۱۵ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند افزود: با این موارد جدید، آمار جان باختگان استان به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به ۶۱۴ نفر رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۳۲ هزار و ۹۴۵ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون ۹۵۴ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا در بخش‌های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

او با بیان اینکه هم اکنون این ویروس با شدت در حال انتقال است، تاکید کرد: با وجود تمام تلاش‌های تیم‌های بهداشتی در امر پیشگیری و تیم‌های درمانی در بهبودی بیماران، مهمترین رکن برای قطع زنجیره انتقال کرونا و شکست آن، همکاری و مشارکت مردم است.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: با رعایت دستورات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و شست و شوی مرتب دست‌ها، می‌توان در مبارزه با کرونا سهیم بود.

کد خبر 4994285

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان قزوین عید سعید قربان شهرکرد ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل و رانش زمین در جنوب چین، تاکنون دست کم چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بارندگی‌ها در استان گوانگ‌دونگ در جنوب چین از هفته گذشته شروع شده است. خبرگزاری شینهوای چین پیش‌تر از مفقود شدن ۱۰ نفر خبر داده بود.

مقامات سازمان هواشناسی چین با هشدار درباره تداوم جاری شدن سیل و رانش زمین، از ادامه بارش شدید طی چند روز آینده در این استان خبر داده‌اند.

شینهوا اعلام کرده است که تاکنون حدود ۱۱۰ هزار نفر از منطقه تخلیه شده‌ و ۲۵ هزار و ۸۰۰ تن نیز در پناهگاه‌های موقت اسکان یافته‌اند.

کد خبر 6086497

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور