Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@13:17:16 GMT

درگذشت رییس پیشینِ جشنواه سینمایی کن

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۱۹۵

درگذشت رییس پیشینِ جشنواه سینمایی کن

پیر ویو که از چهره‌های برجسته تاریخ جشنواره فیلم کن است، از تاریخ ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۴ و برای مدت بیش از ۱۰ سال ریاست مرکز ملی سینمای فرانسه را بر عهده داشت و پس از آن در سال ۱۹۸۵ به عنوان رییس جشنواره فیلم کن انتخاب و جایگزین رو برفاوره لوبره شد. 

او تا سال ۲۰۰۰ میلادی در راس جشنواره کن قرار داشت و پس از آن ژیل ژاکوب جانشین او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ژیل ژاکوب در واکنش به درگذشت پیر ویو عنوان کرد: «از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۰ هر روز با او کار می‌کردم و «پیر»، رییس و همکار عزیز من بود و در دوران فعالیت خود حس اصالت را به کن آورد. او دیگر در میان ما نیست. پیر ویو در طول ۱۵ سال همکاری در راس جشنواره کن، همواره با اطمینان از من حمایت می کرد.» 

۵۷۲۴۵

کد خبر 1419705

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جشنواره فیلم کن جشنواره های سینمایی سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حبس ابد و مصادره اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین!

حکم نهایی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین به اتهام دریافت رشوه اعلام شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چن ژیوآن رئیس پیشین اتحادیه فوتبال چین که از سال 2019 تا 2023 این سمت را بر عهده داشت، به دلیل دریافت رشوه به حبس ابد محکوم شد.

براساس گزارش تلویزیون ملی چین، چن ژیوآن بیش از 10.4 میلیون یورو رشوه دریافت کرده که خود او نیز به آن اعتراف کرده است. علاوه بر این، تمام اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین در معرض مصادره است.

ژیوآن مزایای نامناسبی را برای تعدادی از باشگاه‌های فوتبال محلی ایجاد و در نتیجه رقابت و نظم در صنعت فوتبال را تضعیف کرد.

حکم زندان برای 2 مقام ارشد فوتبال چین

ژیوآن در دادگاهی که برای محاکمه‌اش برگزار شد، اظهار داشت: «هواداران ممکن است موافق باشند که استاندارد فوتبال چین پایین است، اما آنها نمی‌توانند فساد را تحمل کنند. من می‌خواهم از همه هواداران چینی عذرخواهی کنم».

چن ژیوآن از حقوق سیاسی خود محروم شد و درآمدهای غیرقانونی که از رشوه به دست آورده بود، طبق قانون به خزانه دولت واریز می‌شود.

ژیوآن از سال 2010 تا 2023، در حالی که پست‌های مختلفی در بندر بین‌المللی شانگهای و فدراسیون فوتبال چین را بر عهده داشت، بیش از 81 میلیون یوان (11 میلیون دلار) رشوه دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • ادامه جشنواره نوروزی تلویزیون با «تنگه ابوقریب»
  • ۲ سال و ۶ ماه زندان به خاطر شادی جنجالی
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • حکم حبس ابد برای رییس پیشین فدراسیون فوتبال چین به جرم دریافت رشوه
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین!
  • رئیس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت
  • رییس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد