Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی گفت: طرح اقدام ملی در جهت کاهش هزینه‌های تامین مسکن برای مردم ایجاد شده است که متقاضیان ثبت‌نام شده در ابتدا بدون پرداخت هزینه زمین، می‌توانند با پرداخت تدریجی هزینه ساخت خانه دار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، حسن خطیب زاده، اظهار کرد: طرح اقدام ملی در جهت کاهش هزینه‌های تامین مسکن از راه تامین زمین توسط نهادها و سازمان‌ها برای متقاضیان ایجاد شده است که متقاضیان این تسهیلات باید در سامانه طرح ملی ثبت نام کرده و پس از واریز مبلغ اولیه جهت هر پروژه از طریق اداره مذکور به بانک معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی افزود: در قالب این طرح بانک، تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان جهت ساخت هر واحد مسکونی به معرفی شدگان از طرف اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرهای جدید گلبهار و بینالود و ستاد فرمان اجرایی امام(ره) پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم به منظور کمک به اقشار بدون مسکن از محل تسهیلات ارزان قیمت است که امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان را برای زوجین فراهم آورده و بازپرداخت آن تا ۱۲ سال است.

خطیب زاده اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات این صندوق برای مناطق مختلف متفاوت بوده به این صورت که نرخ سود برای مناطق بافت فرسوده ۶ درصد و مناطق شهری ۸ درصد است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان رضوی ضمن اشاره به افزایش سطح بدهی‌های معوق در شرایط کرونا تصریح کرد: طرح میثاق به منظور مساعدت با بدهکاران ایجاد شده است که شامل بخشودگی کامل تمام جرائم تسهیلات به نسبت واریز نقدی است و این طرح تا پایان مردادماه تمدید شده است.

وی ضمن اشاره به قدمت ۸۲ ساله بانک مسکن گفت: تمام تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن، در حوزه مسکن و یا مشاغل مرتبط به آن است و طبق آمار سال ۹۸، تعداد ۹هزار و ۳۷۱ مجتمع و در دوره چهارماهه نخست امسال ۲هزار و ۲۳۴ مجتمع مسکونی از محل انواع تسهیلات تامین مالی شده است.

زهره کدخدا مزرجی رئیس دایره امور اعتباری مدیریت بانک مسکن استان نیز در ادامه گفت: ساخت مسکن با کیفیت و استاندار از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا طبق سیاست‌ بانکی و وزارتخانه، سازندگان حرفه‌ای و اصولی مسکن از سازنده‌های سنتی مسکن از تسهیلات بانکی بیشتری بهره‌مند می‌شوند و طبق برنامه ریزی‌ها حمایت‌های بیشتری از آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

منبع: فارس

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد