Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@13:09:45 GMT

اصلاح نرخ‌های کارمزد خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۳۹۲

اصلاح نرخ‌های کارمزد خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران

‍‍‍‍‍‍

هیئت دولت نرخ‌های کارمزد خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران را اصلاح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران با توجه به لزوم حمایت حداکثری از صادرات خدمات فنی مهندسی کشور و نیز تأکید دولت مبنی بر ایجاد سازوکارهای مناسب مالی در بازارهای هدف، با اصلاح نرخ‌های کارمزد (حق بیمه) خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی:دوران کرونا را باید تا 6 ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیمروحانی: مردم با رعایت مقررات بهداشتی مانع بروز موج جدید بیماری شوند

هیئت وزیران در جلسه 8 مرداد 1399 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، بسته نرخ‌های کارمزد (حق بیمه) خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران را اصلاح کرد.

بر این اساس، ضمانت­نامه‌­های مورد نیاز صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به صورت‌های زیر صادر می‌گردد:

1- ضمانت­نامه شرکت در مناقصه با تایید صلاحیت سازمان برنامه و بودجه کشور یا حسب مورد کارگروه موضوع ماده (19) آئین‌نامه اجرایی حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی،

2- ضمانتنامه حسن انجام تعهدات، پیش‌­پرداخت، استرداد کسور وجه‌الضمان و همچنین گواهی سقف ضمانت­نام‌ه­ای و اعتباری مورد نیاز برای صادرکنندگان پس از تایید کارگروه موضوع ماده (19) آئین‌نامه اجرایی حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی.

برای صدور ضمانتنامه­‌های (شرکت در مناقصه، پیش­‌پرداخت، حسن انجام کار، کسور وجه الضمان)، در مقابل حداکثر دو درصد وجه نقد یا سایر وثایق مورد قبول صندوق و 98 درصد سفته نسبت به ارزش ضمانتنامه و نرخ کارمزد صدور ضمانتنامه به میزان نیم درصد ارزش ضمانتنامه‌های مورد نیاز می‌باشد.

در مورد خسارت و تأمین ذخایر فنی که درآمدهای صندوق کفاف پرداخت آنها را ندهد، مطابق قانون چگونگی اداره صندوق ضمانت صادرات ایران اقدام خواهد شد.

نرخ کارمزد برای سایر پیمانکاران نیازمند به اخذ انواع ضمانتنامه‌های شرکت در مناقصه، حسن انجام تعهدات، پیش­‌پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان، و گمرکی که مشمول بندهای فوق نمی‌گردند، در پروژه‌های برون‌مرزی و پروژه‌های صادرات‌محور داخل کشور (و مبنا قراردادن گروه ریسک 2 برای ایران) تعیین می‌گردد.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم بیشتر بخوانید... روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین ۲ قالیباف:برگزاری کنکور ضروری است/نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت ۳ روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم ۴ مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است/ صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است ۵ جزئیاتی از طرح تأمین کالاهای اساسی| واریز یارانه غیرنقدی به حساب سرپرستان خانوار ۶ تکرار/توضیحات یک عضو دفتر رئیس‌جمهور درباره خبر گشایش اقتصادی ۷ قالیباف:نیازمند اصلاحاتی در روند برگزاری کنکور سراسری هستیم ۸ تذکر یک نماینده مجلس برای افزایش یارانه نقدی مهمترین اخبار سیاسی روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم قالیباف:برگزاری کنکور ضروری است/نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است/ صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است سؤال نماینده تهران از "خاوازی" برای واردات گندم از سوی افراد خاص اعلام وصول شد مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم نقشه‌ انگلیسی‌ها برای حذف آسمان ایران از مسیر پروازی ایرلاین‌ها/بیانیه نهایی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به‌زودی صادر می‌شود لبنان| افشای تلاش‌ ۱۴ مارسی‌ها برای ایجاد هرج و مرج و تحریف افکار عمومی ضد حزب‌الله ‌اعزام ۶ تیم ارزیاب به منطقه گیلانغرب / زلزله خسارتی نداشت / وضعیت در شهر عادی شد قیمت لبنیات دوباره افزایش یافت/ نرخ های مصوب رعایت نمی‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم دولت دوازدهم خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران روحانی دوران کرونا نرخ های کارمزد خدمات فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی

  رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو گفت: پیش‌بینی می‌شود در سه الی پنج سال آینده بیش از پنج میلیارد دلار درآمد ارزی از محل صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.
مجتبی اکبری در نشست افتتاح پروژه‌های سد و نیروگاه اومااویا درسریلانکا توسط شرکت‌ ایرانی، اظهار کرد:دولت سیزدهم در دیپلماسی منطقه‌ای بسیار فعال عمل کرده است.وی با بیان این‌که اکنون ۷۰درصد صادرات فنی ومهندسی کشور متعلق به صنعت آب و برق است،ادامه داد: صادرات خدمات فنی ومهندسی صنعت آب وبرق هم‌اکنون دربیش از۱۸کشور جهان در حال انجام است.
رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو با بیان این‌که صادرات خدمات فنی - مهندسی صنعت آب و برق در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، گفت: البته توان صادرات در این بخش پنج میلیارد دلار است اما در شرایط حاضر این امکان فراهم نشده است. اکنون در۱۸کشور فعالیت در بخش انرژی داریم و خدمات فنی و مهندسی ایران در این کشورها فعال است. وی با اشاه به این‌که اردیبهشت‌ماه در بخش دیپلماسی وزارت نیرو اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد، بیان کرد: به‌زودی در نخستین گام پروژه چندمنظوره اومااویا با حضور مقام‌های ارشد دو کشور ایران و سریلانکا به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو افزود: شرکت فراب در کشور سریلانکا از سال‌های گذشته پروژه بزرگ و چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا را آغازکرده که یکی ازبزرگ‌ترین پروژه‌های کشور سریلانکا است.۴۰۰مهندس ایرانی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در این پروژه فعال بوده‌اند. سال‌ها پیش، پروژه برق‌رسانی به هزار روستا به دست متخصصان ایرانی توسط یک شرکت داخلی در سریلانکا آغاز شد و در سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید.
رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو ادامه داد: نکته مهم این است که روستاهای این کشور به‌صورت پراکنده است و فرآیند برق‌رسانی را با دشواری و پیچیدگی روبه‌رو می‌کند اما این شرکت ایرانی با اتکا به توان مهندسان در حوزه سدسازی، نیروگاه‌سازی و برق‌رسانی، در این مورد بسیار موفق عمل کرد.
وی به نظر مساعد و موافق رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور سریلانکا به‌دنبال این فعالیت مهندسان ایرانی برای پیشبرد پروژه‌های مهم صنعت آب و برق اشاره کرد وگفت: اعتبار پیشبرد پروژه او‌ما‌او‌یا به میزان ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شد.
عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی طرح‌های بین‌المللی آب با بیان این‌که اکنون نزدیک به ۱۰۳ مهندس مشاور صاحب صلاحیت در کشور فعالیت دارند، گفت: مهندسان و متخصصان ایرانی از هند تا آفریقا و از آمریکای جنوبی تا آسیای میانه در حال اجرا و پیشبرد پروژه‌های بزرگ و پیچیده در صنعت آب و برق هستند.

پرداخت هزینه توسط سریلانکا
مدیرعامل شرکت فراب با اشاره به این‌که سد چند‌منظوره اومااویا جزو پروژه‌های منحصر‌به‌فرد مهندسی محسوب می‌شود، گفت: هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۰۰ میلیون دلار بود که به‌صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد. محمد حیدری در نشست بهره‌برداری از پروژه چند‌منظوره اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: پس از مطالعات مقدماتی و طی تشریفات اولیه، عملیات اجرایی پروژه اعم از طراحی، نظارت و اجرای طرح از سال ۲۰۱۶ شروع شد و در حال حاضر این پروژه آزمایش‌های اولیه را با موفقیت سپری کرده و آماده بهره‌برداری است. وی با اشاره به این‌که جغرافیای سریلانکا یک جغرافیای منحصربه‌فرد است که منابع بارشی آن موسمی است، افزود: به‌دلیل محدودیت‌های زیادی که سریلانکا در حوزه تامین سوخت برای تولید انرژی دارد، موضوع تامین برق از طریق نیروگاه‌های برقابی در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حیدری با بیان این‌که با اجرای طرح چند‌منظوره اومااویا که در۲۳۰کیلومتری پایتخت کشور سریلانکا واقع شده است، آب مازاد رودخانه‌های اومااویا و ماهاتوتیلااویا در دو حوضه آبریز مجزا به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود، افزود:هدف این است تا علاوه بر تامین آب کشاورزی برای ۵۰۰۰هکتارازاراضی منطقه،همچنین از آن برای تولید برق به ظرفیت۱۲۰مگاوات استفاده شود.مدیرعامل شرکت فراب اظهار کرد:این پروژه ازنظراجرای۲۳کیلومتر تونل با دودستگاهTBMبدون دسترسی میانی درشرایط بسیارسخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌ها‌(تونل‌ها)ی عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی۱۰۰۰تن به صورت معلق ونصب واحداث نیروگاه درحفره و فضاهایی در عمق ۷۵۰ متری زمین که به آن مقار می‌گویند، جزو پروژه‌های منحصر‌به‌فرد مهندسی محسوب می‌شود. هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۰۰ میلیون دلار بود که به‌صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • ‍بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران: با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار