Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر امروزه از شما سوال شود که هم‌اکنون در حال چه کاری هستید، اغلب به کاری مشغول هستید که به نحوی با نرم‌افزارهای کامپیوتری یا اپلیکیشن های تلفن همراه در ارتباط است و این امر، اهمیت ساخت و توسعه نرم‌افزار و اپلیکیشن در دنیا را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کارلنسر، بسیاری از کسب و کارها در ایران، علاوه طراحی سایت، به ساخت نرم‌افزار، مخصوصا اپلیکیشن‌های اندروید و ios که روزانه میلیون‌ها نفر از آن‌ها استفاده می‌کنند، روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت نرم‌افزارهای مهندسی، CRM، محاسباتی و حسابداری، اپلیکیشن‌های سفارش غذا، تاکسی، مسیریاب، خرید بلیت، فروشگاهی، خدمات بانکی، بازی، پیامرسان، شبکه های اجتماعی، پخش کننده فیلم و موسیقی و... از این دسته هستند.

چه برنامه نویس هستید و چه به دنبال سفارش پروژه برنامه نویسی یا سفارش ساخت اپلیکیشن هستید، در ابتدا بهتر است محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی را بشناسید تا در ادامه، سایتی را برای سفارش یا انجام پروژه‌های برنامه‌نویسی به شما معرفی کنیم.

معرفی زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب

جاوا (Java)

جاوا یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که بصورت متن باز و مستقل از پلتفرم است. این زبان بر سیستم‌ها مختلف از موبایل تا ابرکامپیوترها قابلیت اجرا دارد و با توجه به جامعه بزرگ برنامه‌نویسی که دارد بسیار پیشرفته با کتابخانه‌های متعدد است. از معروف‌ترین فریم‌ورک‌ها این زبان می‌توان به اسپرینگ، استراتس و هایبرنیت اشاره کرد.

جاوا اسکریپت (JavaScript)

جاوا اسکریپت یک زبان شی‌گرا و سطح بالا است که بصورت گسترده در وب مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمداً وب‌سایتهای جهان از آن بهر می‌برند. این زبان از الگوی زبانی ایکما (ECMA) پیروی می‌کند.

این زبان در زمینه‌های مختلف از برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی موبایل و حتی سیستم‌عامل کاربرد دارد و یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیاست. برروی این زبان فریم‌ورک‌های مختلفی نوشته شده است که از این میان می‌توان به انگولار (angular)، ری اکت (react js)، ویوو (vue) و کتابخانه معروف جی کوئری (jquery) اشاره کرد.

زبان PHP

Php یک زبان برنامه‌نویسی از خانواده C است که زبانی سمت سرور است و برای سرویس دهی به زبان‌ها سمت کلاینت استفاده می‌شود. این زبان قابلیت ادغام در کد html را نیز دارد و خروجی این دو تحت عنوان یک صفحه وب به کلاینت ارسال می‌شود.

این زبان دارای مجوز Open-source بوده و به شکل رایگان در دسترس قرار دارد. از فریم ورک‌های معروفی که با این زبان نوشته شده‌اند می‌توان به سیمفنی، لاراول و کد ایگناتر اشاره کرد.

پایتون Python

پایتون به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا شناخته می‌شود و در عین حال یکی از پر درخواست‌ترین زبان‌ها در پروژه‌های برنامه‌نویسی است. پایتون دارای نگارش آسانی است و نسبت به سایر زبان‌ها اختصار در نگارش دارد.

به همین دلیل اغلب به عنوان یک زبان مبتنی بر اسکریپت در دسترس متخصصان است. پایتون توسط یک جامعه فعال و بنیاد نرم‌افزاری - غیرانتفاعی پایتون پشتیبانی و به روز رسانی می‌شود. این زبان بصورت آزاد در دسترس بوده و در اکثر سیستم عامل‌های فعلی قابل استفاده است.

زبان C++

زبان C++ مبتنی بر C طراحی و پیاده‌سازی شده و تفاوت آن با زبان C در استفاده از مفهموم شی‌گرایی است. امروزه زبان C++ هنوز هم بسیار یکی از محبوب‌ترین ابزارهای متخصصان و یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی با استاندارد ISO (سازمان بین‌ المللی استاندارد) است.

C++ در رده زبان‌های ماشین‌گرا، کارآمد، بسیار انتزاعی و پیچیده در نظر گرفته می‌شود. این زبان برای کارهای نزدیک به سخت‌افزار و عمل‌کرد بالا زبان کاریی است.

یادگیری زبان سی‌سخت است و اساس زبان بر استفاده از حدود ۶۰ کلمه کلیدی بنیان گذاشته شده است. این زبان از طریق کتابخانه استاندارد خود پیچیده‌تر و جامع‌تر می‌شود.

زبان C#

زبان برنامه‌نویسی نسبتاً جدید C# در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و امروزه و در ایران برای سفارش و انجام پروژه‌های برنامه‌نویسی، به عنوان یک زبان عمومی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، به طور ویژه به وسیله شرکت مایکروسافت برای ساختارNET ساخته شده است.

به این زبان محبوب، گاهی ویژوال سی شار نیز گفته می شود، از نظر مفهومی و بیشتر از جنبه پیاده سازی، این زبان در بین دیگران به Java و C++ وابسته است، اما در عین حال مدل شیء گرا را که شامل اطلاعات مربوط به کلاس‌ها، اشیاء و روش‌ها گسترش می‌دهد.

سفارش و انجام پروژه‌های برنامه‌نویسی

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و به دنبال سفارش ساخت و طراحی نرم افزار یا اپلیکیشن هستید و یا یک برنامه‌نویس هستید که مایل هستید با انجام پروژه، به صورت فریلنسر، به طریق دورکاری اینترنتی (مخصوصا در شرایط کرونا)، کسب درآمد داشته باشید، می‌توانید پلتفرم کارلنسر را تجربه کنید.

کارفرماها می‌توانند در این سایت، پروژه خود را به صورت رایگان، ثبت کنند تا برنامه نویس هایی که مایل به انجام آن هستند، با ارسال توضیحات و مبلغ پیشنهادی، به کارفرما پیشنهاد دهند. کارفرما پس از بررسی پیشنهادها، نمونه کارها و رزومه‌ی افراد، می‌تواند فریلنسر یا برنامه‌نویس را استخدام و انجام پروژه را به او بسپارند.

فریلنسرهای برنامه‌نویس در هر ماه، قادر به ارسال چند پیشنهاد رایگان روی پروژه‌ها هستند؛ و در صورت تمایل می‌توانند پیشنهادهای اضافی را با هزینه پایین، خریداری کنند.

اگر کارفرما یا فریلنسر هستید، تجربه خود را در رابطه با کارلنسر با ما در میان بگذارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه نویسی فریلنسر زبان های برنامه نویسی انجام پروژه ترین زبان ها نرم افزار عنوان یک یک زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه

فاطمه حاج علی عسگری اظهار کرد: سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های بخش درمان و سلامت کشور، از دی ماه ۹۸ و در پی دستور موکد رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به توسعه جدی ارائه سرویس به مردم و جامعه پزشکی و سلامت پرداخته است.

وی افزود: این سامانه تا قبل از دی ماه ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می‌کرده است که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران  ادامه داد: از جمله اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه‌های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی) بوده است؛ لذا انتظار می‌رود با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیند‌ها افزایش بیابد.

وی گفت: با هدف انجام این ارتقاء زیرساخت روی سیستم نسخه نویسی الکترونیک، از دیروز فرآیند جابجایی به زیرساخت جدید آغاز شده و مستلزم ایجاد توقف در برخی سرویس‌های نسخه نویسی الکترونیک است. این وقفه طی مدت ۷۲ ساعت و با بروز رسانی سیستم از بین می‌رود.

حاج علی عسگری همچنین گفت: مطابق روند جاری نسخه نویسی کاغذی که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی بعنوان یک مسیر جایگزین حفظ شده است، استمرار خواهد یافت تا مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشود. همچنین همکاران سازمان بیمه سلامت در تمامی استان‌ها در مراکز بیمه و همچنین مراکز ارائه خدمت حضور خواهند یافت تا از استمرار روند نسخه نویسی و نسخه پیچی و انجام تعهدات بیمه‌ای اطمینان حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به تعویق افتاد؟ + زمان و سایت ثبت نام
  • ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد
  • پیگیر رفع مشکلات نسخه‌نویسی الکترونیکی در سراوان هستیم
  • تحویل ۲۴۰ واحد از پروژه برکت بجنورد به پیمانکار جدید/احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی
  • ۱۱ روش درمان طبیعی افسردگی
  • راهبری بیش از ۲۰ پروژه مطالعاتی شهرداری اصفهان انجام شد
  • ۱۱ درمان طبیعی افسردگی
  • پرتاب به اوج محبوبیت با زبان اشاره! (عکس)‏