Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد کعبیان پور، مربی تیم فوتبال پیکان تهران به دلیل محرومیت عبدالله ویسی، سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از بازی برابر صنعت نفت آبادان حاضر شد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از وقتی به پیکان آمدیم، تیم ما بازی‌هایی ارائه کرد که نشان داد توانایی‌های تیم از لحاظ روحی و روانی بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکان طوری بسته شده بود که ما تنها ۱۳ بازیکن و ۳ دروازه بان بزرگسال داشتیم. در ادامه ماهینی رباط پاره کرد و تعداد بازیکنان بزرگسال ما به ۱۲ رسید. ویسی توانست از بازیکنان زیر ۲۳ سال استفاده کند و در بازی برابر تراکتور ما از ۴ بازیکن زیر ۲۳ سال استفاده کردیم. نتایج خوب و قابل تحسینی که همگان دیدند، با همین بازیکنان جوان رقم خورد. کمتر مربیانی هستند که جرات استفاده از بازیکنان زیر ۲۳ سال در لیگ برتر، آن هم برای اولین بار را دارند.  

کعبیان پور در ادامه گفت: بازیکنی به نام دلیر داریم که در اولین تجربه لیگ برتری خود، در ورزشگاه یادگار امام تبریز برابر تراکتور بازی کرد و مورد تایید قرار گرفت. امیدوارم تمام مربیان مانند ویسی شجاعت داشته باشند و با بازی دادن به بازیکنان زیر ۲۳ سال، به فوتبال ایران کمک کنند.  

مربی پیکان گفت: از وقتی ویسی به پیکان آمد، ۱۰ بازی تا پایان لیگ باقی مانده بود. در بازی برابر پرسپولیس و فولاد نتیجه را واگذار کردیم، اما در هفته‌های بعد، روند صعودی داشتیم. در تعطیلات لیگ برتر، جدولی متشکل از ۱۰ تیم در نظر گرفتیم و در میان این ۱۰ تیم، در حال حاضر سوم هستیم که نشان می‌دهد شرایط خوبی فراهم کردیم.  

او درباره بازی برابر صنعت نفت آبادان گفت: بازی با صنعت نفت برای ما ۶ امتیازی است. با احترامی که برای صنعت نفت و بهنام سراج قائلم، امتیازات این بازی برای ما حیاتی است و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا بازی را ببریم  و از قعر جدول جدا شویم.

کعبیان پور عنوان کرد: هر چقدر بازی‌ها را می‌بریم و مساوی می‌کنیم، باز هم پایین جدول می‌مانیم، زیرا از لحاظ امتیازی، شرایط خوبی نداشتیم، اما از زمانی که ما آمدیم، تنها ۲ باخت داشتیم و از ۷ بازی دیگر ۱۱ امتیاز گرفتیم.  تلاش می‌کنیم تا از قعر جدول جدا شویم، اما شرایط سختی داریم.  

او در واکنش به این که با در نظر گرفتن جایگاه کنونی پیکان در جدول، جایگاه سومی این تیم در میان ۱۰ تیم ملاک خوبی نیست گفت: این جدول از نظر ارزیابی نتیجه برای ما خیلی اهمیت دارد و باعث می‌شود بدانیم از زمان ورود ما به پیکان، چه نتایجی کسب شده است. اگر ما بتوانیم در رده دوم این جدول ۱۰ تیمی قرار بگیریم، دیگر صعود نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید

شهر خودرو - استقلال؛ جنگ نایب قهرمانی به مشهد رسید/ پرسپولیس - ذوب آهن؛ سرخ‌ها جام قهرمانی را بالای سر می‌برند

مربی پیکان در واکنش به این که ویسی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برابر صنعت نفت روی نیمکت بنشیند گفت: ویسی فردا روی نیمکت نیست. اگر او بود، شرایط خیلی بهتری داشتیم، اما ویسی دستیاری مانند بهروز مکوندی دارد که خودش یک سرمربی است و توانایی‌های خیلی زیادی دارد. ویسی به کادرفنی خودش اعتماد دارد و می‌داند کادرفنی می‌تواند کاری کند که غیبتش خیلی احساس نشود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه پیکان لیگ برتر فوتبال بازیکنان زیر ۲۳ سال برابر صنعت نفت بازی برابر برای ما ۱۰ تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز فتح سیتی و بارسا: وقتی همه اشتباه می‌کردند

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان بارسلونا بود و موفق شد با نتیجه 2-3 در یک بازی جذاب و تماشایی به پیروزی برسد و یک پیروزی شیرین و مهم را به دست آورد. 

لوکاس واسکز پس از پایان بازی مدعی شد که در فاصله چند دقیقه تا پایان بازی، بازیکنان این تیم به یکدیگر گفتند که باید برای پیروزی تلاش کنند و تسلیم نشوند و همین جملات به خوبی دی ان ای رئال مادرید را نشان می‌دهد که حالا یک گام بزرگ به سمت قهرمانی برداشته است. 

شاگردان کارلو آنچلوتی شخصیت قهرمان خودشان را در این بازی به نمایش گذاشتند و نشان دادند که می‌توانند در شرایط سخت مقاومت کنند و ماه آوریلی فراموش نشدنی و تکرار نشدنی را برای هواداران این تیم رقم زدند.

اتحاد و حمایت کم نظیر بازیکنان

برناردو سیلوا پس از بازی برگشت در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان گفت:« آنها سبک بسیار متفاوتی با ما داشتند و کنترل کردن‌شان خیلی دشوار بود چون بهترین تیم دنیا و پادشاه این رقابت‌ها هستند و ما احترام بسیار زیادی برای آنها قائل هستیم.»

این ستاره پرتغالی کیفیت فردی بازیکنان رئال را تحسین کرد اما نباید از ویژگی دیگری که باعث شده است آنها سالی رویایی داشته باشند چشم‌پوشی کرد. رختکن رئال مادرید که به خوبی از اهمیت این بازی آگاه بود هرگز تسلیم نشد. همه آنها بیشتر از خودشان به موفقیت هم تیمی‌هایشان فکر کردند. 

آنچلوتی درباره جو تیمش اظهار داشت:« من جوی که ما در باشگاه و رختکن داریم را بسیار دوست داریم. این روحیه قدرتمند تیمی باعث موفقیت است. ما فوتبالی خوب، منسجم و با ایده‌های مشخص را در زمین ارائه می‌کنیم.»

این مربی ایتالیایی به همراه دیگر دستیارانش از همان روز اول کاری کرد که بازیکنانش در والدیباس عرق بریزند و امیدوار بود که در بهترین شرایط ممکن به این مقطع از فصل برسند و همین اتفاق هم رخ داد و همه بازیکنان با تمام توان در زمین حضور دارند. 

این اتحاد به این معناست که تک تک این بازیکنان در مقطعی از فصل برای این تیم مهم بوده‌اند. بازیکنان بسیار خوب که در مسیری مشخص و یکسان در حال حرکت است و این موضوعی است که بیشتر از هر ویژگی فردی در دنیای فوتبال اهمیت دارد. 

مثال: لوکاس واسکز 32 ساله فوتبالی است که رئال می‌داند چطور می‌تواند روی او حساب کند، بازیکنی که با تمام وجود در زمین تلاش می‌کند. کار او فراتر از توانایی ورزشی است چون نقشی مهم و کلیدی را در رختکن رئال مادرید ایفا می‌کند. 

صحبت آنها پیش از ضربات پنالتی برابر سیتی نشانگر اهمیت حضور چنین بازیکنانی در این گروه سالم است و این تنها مثال نیست. ناچو که فصل خیلی خوبی هم نداشته است، برابر سیتی عالی بود. خوسلو هم در بسیاری از دیدارها عالی ظاهر شده و براهیم دیاز نقش مهمی را برای رئال ایفا کرده است. بنابراین همه 23 بازیکن رئال مادرید در واقع خانواده‌ای با تعهد و انسجامی هستند که در کمتر تیمی دیده می‌شود.

شکاف بارسا

اشتباه ژوائو کانسلو بار دیگر باعث شد که بارسلونا تاوان سختی بدهد. او در برابر پاری سن ژرمن اشتباهی نابخشودنی برای بازیکنی در این سطح مرتکب شد اما تعداد این اشتباهات در بازی برابر رئال مادرید دو برابر شد و او دو اشتباه مرگبار داشت. 

اول از همه به واسکز اجازه داد که به راحتی در صحنه‌ای که منجر به پنالتی و 1-1 شدن بازی شد از او عبور کند و سپس فراموش کرد که وظیفه‌اش دفاع کردن است و به این بازیکن اجازه داد که به راحتی از پشتش فرار کند و توپ را به تور دروازه بدوزد. 

پس از بازی برابر پی اس جی بود که او مدعی شد که به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شده نتوانسته است تا صبح بخوابد، اشتباهی که از آنها درس نگرفت و بار دیگر همان مشکلات را در برنابئو به وجود آورد. 

کانسلو که هنوز بازیکن منچسترسیتی به حساب می‌آید و امیدوار بود که فصل آینده به صورت دائمی به بارسلونا ملحق شود، یکی از بدترین بازی‌ها در طول دوران فوتبالش را انجام داد. او به شکافی بزرگی در بین شاگردان ژاوی تبدیل شد و رئال هم با استفاده از همین نقطه ضعف به سختی آنها را تنبیه کرد. 

اشتباهات عجیب در تصمیم گیری و عدم توجه او به شرایط باعث شد که عملا رقابت برای قهرمانی لالیگا برای این تیم به پایان برسد. او این توانایی را داشت که با گل‌ها و پاس گل‌هایش امتیازاتی را برای این تیم به ارمغان بیاورد اما در عین حال سه امتیاز را هم در ال‌کلاسیکوی برگشت از تیمش گرفت.

نبرد اشتباهات

فینال سوپرجام تاثیر زیادی روی ال‌کلاسیکوی برگشت در لالیگا داشت. سبک دفاعی به کار گرفته شده توسط ژاوی در آن روز در واقع هدیه‌ای برای بازیکنان سریع رئال مادرید بود که توانست مهارت‌هایشان را با استفاده از فضای پشت سر مدافعان حریف به نمایش بگذارند. 

بارسا سعی کرد این سبک را کنار بگذارد اما فشار زیاد این تیم باعث نشد که رئال مادرید هراسان شود. یازده بازیکن منتخب کارلو آنچلوتی به این تیم اجازه داد که توپ را به آسانی به گردش دربیاورد. بازیکنانی مانند لوکا مودریچ و جود بلینگام که می‌دانند چطور نیازهای هم تیمی‌هایشان را متوجه شوند، درک محیطی خوبی دارند و می‌توانند پاس‌هایی ارسال کنند که ساختار دفاعی حریف را بهم بریزد. 

ال‌کلاسیکو همیشه بازی خاصی است. مهم نیست که دو تیم در چه شرایطی قدم به این بازی بگذارند، آنها همیشه به یکدیگر نیاز دارند و نباید از جنبه احساسی این دیدار هم عبور کرد. چیزی که در این بازی مهم است به حدی ارزشمند و بزرگ است که باعث می‌شود مسائل دیگ بی‌اهمیت جلوه کند. 

رئال مادرید در ابتدا اشتباهاتی روی گلی که دریافت کرد داشت و بارسلونا هم دو گل را که هر دو روی اشتباه کانسلو بود به حریف تقدیم کرد و همچین نباید از اشتباه کوبارسی گذاشت که در محوطه جریمه برخوردی بی‌دلیل با واسکز داشت. 

اگر در چنین دیدارهایی تا این حد اشتباه کنید، طبیعی است که زمین را با شکستی تلخ ترک کنید و با ناامیدی و یاس راهی رختکن شوید.

دیگر خبرها

  • امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • پرسپولیس با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود
  • بازیکن پیشین پرسپولیس: سرخپوشان با شکست سپاهان قهرمان لیگ برتر می شود
  • پاداش آنچلوتی به ستاره‌های رئال پس از پیروزی
  • راز فتح سیتی و بارسا: وقتی همه اشتباه می‌کردند