Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سرمایه‌گذاری در مناطق و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته از برنامه‌های مهم و کلیدی وزارت کشور است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد در نشست بررسی موارد و مباحث پیرامون مناطق کمتر توسعه یافته به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته، یکی از برنامه‌های مهم و کلیدی وزارت کشور است، اظهار کرد: وزارتخانه در اجرای این طرح که میامی نیز در استان سمنان شامل آن می‌شود، عدالت بخشی، توسعه متوازن جمعیت و همچنین خدمات و امکانات برای همگان را مد نظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای موفقیت در این حوزه و رسیدن به هم افزایی و همگرایی مطلوب در پیشبرد برنامه‌ها، برگزاری جلسات مستمر از این دست، امری ضروری است، افزود: استانداران به شهرستان‌های انتخاب شده در بحث مناطق کمتر توسعه یافته، توجه بیشتری داشته و در برنامه‌ها تمایز قائل شوند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه مسئولان شهرستان‌ها نیز برای احصاء و معرفی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود بکوشند، گفت: ارتقا امنیت سرمایه گذاران، حضور و استفاده از بخش خصوصی، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، بهره‌گیری از حضور ارزشمند افراد خیّر مواردی است که در بحث توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، مورد انتظار است.

کد خبر 437951

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمتر توسعه یافته شهرستان ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است

طبق گفته مسئولان کشوری، ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور در پی بارندگی‌های رخ داده درگیر حوادث سیل و آب‌گرفتگی شدند و وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، اما تحت کنترل است و امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به هشدارهای هواشناسی صادر شده، در بعضی از مناطق کشور شاهد بارندگی و سیلاب بودیم که در این خصوص تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در آمادگی کامل قرار دارند و امدادرسانی به مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتگی همچنان ادامه دارد.

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور اظهار کرد: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش کم سابقه باران بودیم، به طوری که میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلی‌متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده که بسیار نادر است.

وی با اشاره به مناطق درگیر سیل افزود: بر اثر این بارش‌ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آب‌گرفتگی شدند؛ در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آب‌گرفتگی هستند و ۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است، همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد، همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است.

ظفری ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس، ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند.

وی از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متأثر از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند، همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند؛ وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، اما تحت کنترل است، دستگاه‌ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

امدادرسانی در سیل سیستان و بلوچستان با قایق و بالگرد

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات امداد جمعیت هلال احمر، درباره آخرین روند امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر، امدادرسانی از طریق زمینی و هوایی به شهرستان‌های دشتیاری، نیکشهر، زرآباد و کنارک استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و امدادگران همچنان در این استان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی درباره تعداد نیروهای امدادگر افزود: ۱۰۵ تیم عملیاتی در حال ارزیابی شرایط و امدادرسانی در این مناطق هستند و تاکنون این روند در ۱۵۹ روستا به پایان رسیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات امداد جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادرسانی‌ها ادامه دارد، ادامه داد: ۶۳۷۷ خانوار در این بازه زمانی، خدمات امدادی را از امدادگران سازمان امداد و نجات دریافت کرده‌اند.

محمودی با اشاره به روش ارسال اقلام مختلف به مردم گفت: در برخی از معابر امکان کمک‌رسانی از طریق خودروهای معمولی وجود ندارد به همین دلیل از خودروهای کمک دار یا قایق‌های جمعیت هلال احمر استفاده شده است.

وی با اشاره به میزان سورتی‌های پرواز اضافه کرد: در مناطق صعب‌العبور نیز از بالگردها استفاده می‌کنیم و اقلام مورد نیاز را از این طریق به مردم سیل زده ارسال می‌کنیم؛ تا به امروز ۸۳ سورتی پرواز در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

کد خبر 746659

دیگر خبرها

  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • کاشتن نهال دشمنی ملک را بر باد می دهد / توسعه بدون شهروندان آزاد محال است