Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه "مواد اولیه تولید ماسک تأمین شده و محدودیتی در تولید نداریم"، گفت: انبار کالاهای اساسی مملو از کالا بوده و هیچ مشکلی در تأمین کالا نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم نوده فراهانی در خصوص وضعیت تولید ماسک اظهار داشت: مدتی پیش در خصوص مواد اولیه تولید ماسک ( پارچه) با کمبود روبه رو بودیم زیرا پارچه ای که پیشنهاد شده بود باید توسط سازمان غذا و دارو تأیید می شد، نهایتا اواسط هفته گذشته این پارچه تأیید وپنج شنبه گذشته (16 مرداد) مجوز استفاده از این پارچه به ما ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر همین اساس مشکل کمبود مواد اولیه حل و از این پس کارگاهها و بخش صنعتی ماسک می توانند از این پارچه برای استفاده عموم مردم تولید کنند. بنابراین ماسک به اندازه کافی تولید خواهد شد و قیمت آن نیز برای مصرف کننده 1500 تومان تعیین شده است.

رئیس اتاق اصناف در ادامه از مردم تقاضا کرد اگر ماسک را گرانتر از این قیمت خریداری کردند حتما به ١٢٤ اطلاع دهند زیرا قطعا با متخلفان برخورد خواهد شد؛ بنابراین هیچ کسی حق ندارد بالاتر از 1500 تومان ماسک ها را به مردم عرضه کند.

 

نیاز 20 میلیونی روزانه به ماسک

نوده فراهانی در خصوص میزان تولید ماسک نیز با تأکید بر اینکه به اندازه نیاز مردم تولید می کنیم، گفت: روزانه بالای 20 میلیون ماسک نیاز داریم، و با توجه به اینکه هیچ محدودیتی برای تولید نداریم، در حال حاضر 32 کارگاه در حال تولید هستند. در بخش صنعتی نیز بالای 6 میلیون ماسک روزانه تولید می شود.

به گفته وی، هر کسی که بخواهد برای تولید در کارگاه مجوز بگیرد، بدون محدودیت مجوز لازم به آن  داده می شود.

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص وضعیت کالاهای اساسی در کشور با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین کالا نداریم، افزود: هیچ کمبودی نیز در کالاها نداریم، تنها مشکلی که مدتی پیش رخ داده بود، افزایش قیمت کالاهایی بود که از ارزاق عمومی مردم محسوب می شد. 

وی دلیل این افزایش قیمتها را تغییر ارز 4200 تومانی دانست و خاطر نشان کرد: قبل از سال 99 ، یعنی اواخر سال 98 اختصاص ارز 4200 تومانی به برخی کالاها حذف شد و همین باعث تغییر قیمت شد. بنابراین قیمت حبوبات از جمله عدس، لپه و برنج تغییر کرد.البته این افزایش قیمت را قبول داریم ولی هیچ کمبودی وجود نداشته و انبارها همه مملو از کالا است.

نوده فواهانی در خصوص تفاوت گرانی و گران فروشی در اصناف اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که گرانی در اصناف وجود نداشته و تقصیر آنها نیست زیرا اگر از اصناف کالایی را گران خریداری می کنید، آنها  گران نکرده اند بلکه از تولید کننده گران خریده و مجبور است گران بفروشد.

وی افزود: بر همین اساس به همه اصناف اعلام کرده ایم که از قیمت مصرف کننده حق ندارند ،ریالی اضافه تر بفروشند. زیرا در فاکتور اصناف قیمت خرید  و سود آنها مشخص است. اما گران فروشی در اصناف وجود دارد و قطعا با آنها برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: پرونده های زیادی که در تعزیرات برای اصناف تشکیل شده نیز حاکی از همین برخوردهایی است که با گرانفروشی اصناف شده است. 

انتهای پیام

منبع: تسنیم

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف تولید ماسک مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان در بازدید از انبار‌های ذخیره سازی کالا‌های اساسی اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان گفت: در یک سال گذشته در مجموع بیش از ۲۸ هزار تن برنج و شکر به نرخ دولتی به منظور تنظیم بازار بین مردم واصناف تولیدی وکارگاه‌ها توزیع شد.
محسن ضیائی افزود: هیچ کمبودی در زمینه تامین اقلام وکالا‌های اساسی مورد نیاز مردم شامل برنج، شکر و روغن وگندم وآرد نیست.
محمود حقیقت سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان هم در این بازدید گفت: تامین نیاز‌های اولیه مردم به کالا‌های اساسی جزو وظایف مستمر مدیران حوزه اقتصادی استان است و مردم باید بتوانند با قیمت منطقی به کالای مورد نظر خود تامین کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد