Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@14:51:26 GMT

تعمیق کاهش تولید نفت عراق در اوت و سپتامبر

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۶۷۲

تعمیق کاهش تولید نفت عراق در اوت و سپتامبر

خبرگزاری آریا - عراق متعهد شد کاهش تولید نفت خود را در ماه‌های اوت و سپتامبر تعمیق کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، عراق روز جمعه (17 خردادماه) اعلام کرد که می‌تواند تولید نفت خود را در ماه‌های اوت و سپتامبر روزانه 400 هزار بشکه دیگر کاهش دهد تا تخطی از سهمیه کاهش تولید خود مطابق توافق تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس در سه ماه گذشته را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای مشترک با همتای سعودی خود عبدالعزیز بن سلمان گفت: کاهش تولید یادشده افزون بر روزانه 850 هزار بشکه‌ای است که در ماه اوت و سپتامبر بر اساس توافق اوپک پلاس رخ داده بود.
مجموع کاهش تولید عراق برای هر یک از ماه‌های اوت و سپتامبر روزانه یک میلیون و 250 هزار بشکه خواهد بود.
در این بیانیه مشترک با اشاره به داده‌های منابع صنعت نفت مانند آژانس بین‌المللی انرژی تصریح شد: این کاهش تولید هنگام انتشار رقم تولید 6 منبع ثانویه قابل تعدیل خواهد بود.
این دو وزیر بر تعهد کامل خود به توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت تأکید کردند.
عبدالجبار با تأکید بر پایبندی جدی عراق به توافق اوپک پلاس افزود: عراق تا ابتدای ماه اوت به پایبندی صددرصدی به توافق کاهش تولید خواهد رسید.
این دو وزیر در تماسی تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات بازارهای نفت، ادامه روند بهبود تقاضای جهانی و پیشرفت‌هایی که در زمینه اجرای توافق اوپک پلاس صورت گرفته است، گفت‌وگو کردند.
ائتلاف اوپک پلاس، در ماه مه برای تقویت قیمت نفت در پی بحران ویروس کرونا، کاهش تولید تاریخی خود را آغاز کرد.
اعضای ائتلاف اوپک پلاس 17 خردادماه پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، توافق کردند کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید 9 میلیون و 600 هزار بشکه‌، حدود 10 درصد عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.
سهم عراق از این کاهش تولید یک میلیون و 60 هزار بشکه در روز بود.
براساس بررسی رویترز، اوپک در ماه ژوئیه، 5 میلیون و 743 هزار بشکه در روز از تولید خود را کاهش داد که معادل 94 درصد سهمیه کاهش تولید این سازمان در توافق اوپک پلاس بود.
در این بیانیه آمده است: تلاش‌ کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس سبب ثبات بازارهای جهانی نفت، تسریع در تعادل و ارسال سیگنال‌های مثبت به بازارها می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ائتلاف اوپک پلاس توافق اوپک پلاس اوت و سپتامبر کاهش تولید هزار بشکه تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد

ایتنا - کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت.
داده‌های شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که محموله‌های گوشی‌های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 حدود 10 درصد کاهش یافته است، که به دلیل تشدید رقابت توسط سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی است که قصد دارند رتبه اول را کسب کنند.

به گزارش ایتنا، محموله‌های جهانی گوشی‌های هوشمند در طول ژانویه تا مارس 7.8 درصد افزایش یافت و به 289.4 میلیون دستگاه رسید.

کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت. در حالی که برندهای چینی مانند هواوی سهم بازار را به دست آورده‌اند، با 17.3 درصد سهم بازار به رتبه دوم بازگشته است.

شیائومی، یکی از تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند در چین، با سهم بازار 14.1 درصدی در سه ماهه اول، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. سامسونگ کره جنوبی که جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود - سری گلکسی اس 24 - را در ابتدای سال عرضه کرد، بیش از 60 میلیون گوشی را در این دوره به فروش رساند. ارائه‌دهنده داده‌ها پیش از این اعلام کرده بود که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 24 در مقایسه با سری گلکسی اس 23 سال گذشته در سه هفته اول عرضه، 8 درصد افزایش یافته است.

 

طبق گزارش IDC، اپل در سه ماهه اول 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کمتر است. فروش گوشی های هوشمند اپل در چین در سه ماهه پایانی سال 2023 نسبت به سال قبل 2.1 درصد کاهش یافته است.

این کاهش بر چالش‌های پیش روی شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود تأکید می‌کند، زیرا برخی از شرکت‌های چینی و سازمان‌های دولتی استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود می‌کنند، اقدامی که منعکس‌کننده محدودیت‌های دولت ایالات متحده برای برنامه‌های چینی به دلایل امنیتی است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، در ماه ژوئن کنفرانس توسعه دهندگان جهانی خود (WWDC) را برگزار خواهد کرد، جایی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که آیفون‌ها، آی‌پدها و دیگر دستگاه‌های اپل را تامین می‌کند، برجسته خواهد کرد.
سرمایه‌گذاران منتظر به‌روزرسانی‌های توسعه هوش مصنوعی در اپل هستند، که تاکنون در مورد استفاده از فناوری هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود صحبت نکرده است. این شرکت در اوایل سال جاری عنوان با ارزش ترین شرکت جهان به مایکروسافت از دست داد.

دیگر خبرها

  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد