Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@10:44:25 GMT

چگونه می توان متخصص مغز و اعصاب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۶۸۴

برای اینکه بتوان نورلوژیست یا متخصص مغز و اعصاب شد هر پزشک عمومی باید 4 سال دوره ی رزیدنتی در شاخه ی مغز و اعصاب را بگذراند و بعد از گذراندن این دوره ، دوره های فوق تخصص مغز و اعصاب را در رشته های مختلف از جمله ( بیماری های حرکتی ، سردرد ، بیماری های عروقی مغز ، ام اس ، دمانس ، سرع ، نورو افتالمولوژی ، ( Neure Imaging بصورت کاملا تخصصی به درمان بیمارهای مغز و اعصاب بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همانطور که میدانید یکی از بخش های خیلی مهم بدن هر انسان سیستم عصبی آن است که بطور کامل دیگر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. تشخیص و درمان بیماری های عصبی کاری تخصصی است که فقط متخصص مغز و اعصاب می تواند آن را تشخیص و درمان کند. بسیاری از بیماری های عصبی علائم یکسانی دارند که فقط توسط متخصص اعصاب که دانش و مهارت زیاد در این زمینه دارند انجام می گردد. نورولوژیست یا همان متخصص مغز و اعصاب باید با معاینات دقیق و همچنین با انجام آزمایشات تخصصی بیماری را هم تشخیص دهد.

سیستم عصبی هر فرد شامل دو قسمت محیطی و مرکزی است. سیستم عصبی مرکزی همان بخش نخاع است

 نیمکره های مغزی Cerebrum    ، ساقه مغز Brain stem     و مخچه Cerebellum  و نخاع می باشد؛

 سیستم عصبی محیطی شامل نورونهای عصبی محیطی است که ارتباط بین مغز و نخاع با بقیه ارگانها، اندامها و عضلات را برقرار می کند. 

با توجه به اینکه کدام بخش از سیستم های عصبی دچار مشکل شود بیماری و اختلال های مغز و اعصاب مختلفی بوجود می آید.

یک پزشک متخصص مغز و اعصاب خوب باید با دانش و اطلاعات کافی درخصوص آناتومی و فیزیولوژی و نحوه ی کارکرد سیستم عصبی و ارتباط های پیچیده آن به لوکالیزه کردن محل درگیری و نوع اختلال کارکرد و نتیجه ی تشخیص نوع بیماری و سیستم های عصبی می باشد.  و برای تشخیص بیماری از معاینه های دقیق مغز و اعصاب و در صورت لزوم روشهای پارا کلنیک مثل عکس برداری از مغز شامل ام آر آی سی تی اسکن مغز، سونوگرافی داپلر عروق مغز و کاروتید (TCD & ECD    ) و نوار مغز و نوار عصب و عضله استفاده کند. و در نهایت با تشخیص درست بیماری مغز و اعصاب از روش های درمان مناسب برای درمان استفاده کند.

 

چه زمانی باید به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد؟

در حالت عادی عموم مردم  بر این باور هستند که متخصص مغز و اعصاب بر عملکرد مغز نظارت داره و فقط برای جراحی مغز و اعصاب است  اما این تصور کاملا اشتباه است و حقیقت این است که متخصص مغز و اعصاب علاوه بر جراحی مغز می تواند کارهای دیگری را هم انجام بده در واقعیت حدود 70 درصد زمان متخصص های مغز و اعصاب بر درمان و حل مشکلات ستون فقرات ، درمان گردن ، کمر درد درمان فتق دیسک، بیماری تحلیل برنده دیسک و حتی درد پا و سکته مغزی  اختصاص دارد.

دکتر متخصص مغز و اعصاب با سیستم عصب مرکزی کار دارد که از مغز انسان شروع میشود و تا امتداد ستون فقرات ادامه دارد و شاخه های بسیار آن به تمام بدن می رود عموما دردی که شما در بخش های مختلف بدن خود حس می کنید از سیستم عصبی شما است ؛ برای درمان باید به نزد دکترمتخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

 تعداد زیادی از افراد تصور می‌کنند که متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که به انجام جراحی‌های پیچیده می‌پردازد اگرچه این مسئله حقیقت دارد و متخصص مغز و اعصاب به انجام عمل جراحی در ستون فقرات و مغز می‌‌پردازد، در زمینه تجویز روش‌های غیر جراحی و روش‌های درمان مراقبتی نیز تخصص دارد.

یکی از درد هایی که عموما افراد برای معالجه ی آن باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند سکته مغزی است.

سکته مغزی یکی از بیماری هایی است که اغلب افراد هنگامی که فشار عصبی بسیاری داشته باشند دچار آن می شوند. در این بخش برخی از علائم سکته مغزی را برایتان بازگو می کنیم.

سکته مغزی چه علائمی دارد؟

مشکل در صحبت کردن یا فهمیدن صحبت دیگران بی حسی یا افتادگی یک طرف صورت بی حسی یا ضعف در یک طرف بدن مشکل در راه رفتن یا حفظ تعادل مشکلات بینایی سردرد شدید یا سردرد رعد و برقی سرگیجه مشکل بلعیدن

 

توجه : احساس بی‌حسی یا فلج ناگهانی در یک طرف صورت و دست یا پای یک طرف بدن از علائم سکته مغزی است که بسیار رایج و مهم است پس حتما به آن توجه کنید.

 

در صورتی که یکی ازعلائم گفته شده را داشتید حتما حتما به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیماری های مغز و اعصاب و مشکل و اختلالات مرتبط با بیماری های مغز و اعصاب می توانید به سایت بهترین پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. در صورتی که محتوای این متن مفید بود می توانید نظرات خود را دربخش دیدگاه وارد کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: متخصص مغز و اعصاب مراجعه مغز و اعصاب ی مغز و اعصاب سیستم عصبی سکته مغزی یک طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی، اواخر اردیبهشت ماه امسال، با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها بین دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، در دانشگاه تربیت‌مدرس، برگزار می‌شود.

این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه، به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود، از یک سو بررسی تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعات آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی‌شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت‌اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برگزاری این همایش می‌تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مدت برپایی این همایش، غرفه‌هایی در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد