Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اکراینی در تهران، آخرین وضعیت رسیدگی به این سانحه و همچنین سانحه ناشی از ایجاد مزاحمت هواپیماهای نظامی آمریکایی برای هواپیمای مسافری ایران در سوریه را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، خلبان دهقانی زنگنه، با اشاره به اینکه روند بررسی سانحه هواپیمای اکراینی در تطابق با استانداردهای ایکائو و مقررات ملی ادامه داشته و به پیشرفتهای خوبی رسیده، افزود: هدف از بررسی سانحه، کشف علل وقوع آن و ارائه توصیه ها با هدف پیشگیری از رخداد مجدد آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین راستا، جعبه های سیاه در لابراتوار فرانسه بازخوانی شده و سازمان امکان مشارکت و مشاهده فرایند را برای تمامی کشورها و سازمان های ذینفع و علاقمند فراهم و صحت و حرفه ای بودن اقدامات سازمان در تطابق با استانداردهای ضمیمه 13 کنوانسیون شیکاگو توسط نهادهای بین المللی ذیصلاح تائید شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اطلاعات جعبه های سیاه، تائید کننده اطلاعاتی است که در گزارش پیشرفت تحقیقات سازمان منتشر شده بود و برخی جزئیات مورد توجه عموم توسط مسئول بررسی سانحه در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

دهقانی زنگنه گفت: باید توجه داشت که هر نوع استفاده غیر مرتبط با اهداف ایمنی، شامل بهره برداری های سیاسی از فرایند بررسی سانحه در تعارض با اهداف و اصول ایکائو و کشورهای متعاهد آن قرار دارد و موجب خواهد شد تا روند بررسی سانحه از روال تخصصی خود خارج شده و ایمنی حمل و نقل هوایی مورد مسامحه قرار گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با شناسایی نقاط قابل بهبود و شناخت دقیق زنجیره منجر به هدف قرار گرفتن هواپیمای اکراینی، تمهیدات اصلاحی قابل توجهی پیاده سازی شده و اطمینان از ایمنی فضای پروازی کشور برقرار شده است.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری در تعامل نزدیک با شرکتهای معتبر استفاده کننده از فضای پروازی کشورمان، تحلیل های تخصصی از وضعیت ایمنی فضای پروازی را تهیه کرده که نشان دهنده برقراری ایمنی است و با کاهش محدودیت های ناشی از بیماری کرونا، این شرکتها پروازهای خود را به ایران و بر فضای پروازی ایران آغاز خواهند کرد.

زنگنه در خصوص ایجاد مزاحمت امریکا برای هواپیمای مسافری ایرانی در فضای پروازی سوریه یادآور شد: موضوع به رئیس شورای ایکائو منتقل شده و ایشان نیز برخی اقدامات را در این خصوص آغاز کرده و مسئله در دستور کار ایکائو قرار گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین افزود: کشور سوریه به عنوان کشور محل وقوع این رخداد، تحقیقات سانحه را ذیل موضوع انکس 13 ایکائو آغاز کرده و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری ایران به عنوان کشور ثبت کننده و بهره بردار هواپیما در این تحقیقات حضور دارند.

وی افزود: حضور امریکایی ها در منطقه یک عامل بی ثباتی و تهدید برای جریان حمل و نقل تجاری است و این حضور غیر قانونی به صورت مکرر باعث مداخله غیر مسئولانه در جریان ترافیک هوایی منطقه می شود و به علت تحمیلی بودن این حضور، هیچ یک از تمهیدات پیش بینی شده در جهت هماهنگی های نظامی، غیر نظامی توسط این نیروها به کار گرفته نمی شود و این باعث کاهش قابل توجه سطح ایمنی هوانوردی در کشورهایی است که میزبان این نیروهای غیر مسئول هستند.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری فضای پروازی بررسی سانحه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حامد دانشور دانش‌آموخته دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «مدل سازی و تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده توان با ترانزیستور گسسته در محفظه شیلد روزنه دار» با بیان اینکه تقویت کننده توان یکی از بخش‌های اصلی هر تجهیز مخابراتی است، افزود: تأثیرپذیری الکترومغناطیسی این تقویت کننده یکی از مسائل مهم در عملکرد این تجهیزات است.

وی اشاره کرد: پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، عملکرد کل مدار تقویت کننده تحت تابش میدان‌های الکتریکی مجاور آن را به صورت همزمان مورد تحلیل قرار نمی دهند. در این پژوهش، عملکرد کل مدار تقویت کننده توان تحت تابش میدان الکتریکی در یک محفظه شیلد روزنه دار به صورت تمام موج تحلیل شد.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: برای انجام این پژوهش، ابتدا یک تقویت کننده توان با مشخصات موردنظرطراحی گردید و سپس این تقویت کننده برای کاهش اثرات میدان‌های تابشی مجاور درون یک محفظه شیلد روزنه دار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه با تحت تابش قراردادن این محفظه، تأثیرپذیری عملکرد تقویت کننده توان تحلیل شد.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد:  با استفاده از نتایج و روش ارائه شده در این پژوهش می توان تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تجهیزات مخابراتی مختلف نظیر موبایل و ماهواره‌های مخابراتی را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار داد.

دانشور عنوان کرد: از نتایج حاصل از این پژوهش تاکنون دو مقاله منتشر شده که تمرکز اصلی آن ها روی تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده با تعمیم روش عددی تفاضل محدود حوزه زمان است.

این پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیر کبیر،افزود: برای ادامه این پژوهش، با فراهم کردن ترانزیستور مورد استفاده در طراحی تقویت کننده توان موردنظر و ساخت این تقویت کننده، می توان نتایج حاصل از این پژوهش را با نتایج حاصل از اندازه گیری صحت سنجی نمود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پژوهش گفت:دقت بالاتر در تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت توان در مقایسه با روش‌های دیگر و تحلیل های نرم افزاری و همچنین کاهش تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی مختلف به کمک محفظه شیلد روزنه دار از ویژگی های این تحقیق بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور