Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحیه فروشگاه «ترنجستان بهشت۳» و رونمایی کتاب «سفری که پرماجرا شد»، عصر دیروز شنبه ۱۸ مرداد، مصادف با عید سعید غدیر خم، با حضور میثم رشیدی مهرآبادی مجری و خبرنگار حوزه کتاب، قاسم صرافان شاعر و سیداحمد حسینی مدیربخش کودک و نوجوان انتشارات مهرستان، در مجتمع رویال برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «سفری که پرماجرا شد»، با محوریت واقعه غدیر برای گروه سنی کودک نوشته شده و در انتشارات مهرستان منتشر شده است.

میثم رشیدی‌ مهرآبادی در ابتدای برنامه، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، درباره عملکرد مجموعه ترنج گفت: این‌مجموعه تاکنون فروشگاه‌های زیادی را در کشور راه‌اندازی کرده و همواره در طراحی فروشگاه‌ها، جذابیت بصری و غنی بودن انبار کتاب را مدنظر قرار داده ‌است. امیدوارم ترنج در آینده نیز در توزیع اقلام فرهنگی و کتاب‌های جبهه فرهنگی انقلاب موفق باشد.

در ادامه این‌برنامه قاسم صرافان پس از تبریک عید سعید غدیر خم، به قرائت گزیده‌ای از اشعارش پرداخت و سرود خود در مدح امام علی (ع) را این‌چنین خواند:

بی‌جمالت خبر از دل، اثر از عشق نبود/تا خداوند علی گفت و تو را خلق نمود

در دل کعبه نشستی و دلش روشن شد/کعبه حاجی شد و آماده چرخیدن شد

بی‌سبب نیست که در قلب همه جا داری/«آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری»

بی‌سبب نیست که آرام و قرار همه‌ای/پدر خاکی و آرام دل فاطمه‌ای

باز شد کعبه دلش از لب خندان شما/سینه چاکی چه می‌آید به محبان شما

کعبه یک سنگ نشان بود تو جانش دادی/قلب این سنگ نشان را تو نشانش دادی

ساغر عشق به دست تو فقط می‌آید/هر که عاشق شده پای تو وسط می‌آید

اهل توحید همان حلقه مستان تواند/این‌جماعت همه الله‌پرستان تواند

محو در نقش جهانم، نجف آبادم کن/پاک کن نقش جهان از دل و آزادم کن

در ادامه این‌مراسم، سیداحمد حسینی مدیر تولید کتاب کودک و نوجوان انتشارات مهرستان، ضمن تبریک به مناسبت افتتاح فروشگاه جدید ترنجستان، گفت: مشکل ما در آثار مذهبی تولیدی در حوزه کودک و نوجوان این است که متاسفانه آثار این‌حوزه چندان به زبان بچه‌ها نیست و با آن فاصله دارد. نویسندگان سعی می‌کنند همان مسائل سنگین و انتزاعی را با همان زبان و به سختی به بچه‌ها منتقل کنند. خب طبیعی است که بچه‌ها با این آثار ارتباط برقرار نمی‌کنند.

وی افزود: کاری‌ که در کتاب «سفری که پرماجرا شد» انجام شده و در آثار مشابه آن وجود ندارد، انتخاب سبک رئال‌فانتزی برای انتقال یک مفهوم دینی به کودکان است. داستان این‌کتاب به این‌شکل شروع می‌شود که چند نفر از بچه‌های مدینه در حال بازی با یک بُز هستند و این بُز، موقعیت‌های طنز را خلق می‌کند. خبری در شهر می‌پیچد که پیامبر(ص) فراخوان حج را داده است و بچه‌ها خوشحال از همسفری با پیامبر(ص) خبر را منتشر می‌کنند. راوی اصلی این داستان پسری به نام «هانی» است.

مدیر تولید کتاب کودک و نوجوان انتشارات مهرستان با اشاره به لزوم استفاده از زبان کودکانه در روایت تاریخ برای کودکان گفت: با توجه به این‌نکته، در این‌کتاب شاهد موقعیت‌های فانتزی هستیم که در ذیل واقعه غدیر اتفاق می‌افتند. کتاب از جهت مفاهیم تاریخی و دینی غنی است و برای اینکه خدشه‌دار نشود، دو مورخ آن را مطالعه و تأیید کرده‌اند. ضمن اینکه نسخه‌ای از این اثر را برای معاونت پژوهش انتشارات دارالحدیث فرستادیم که در آنجا آقای طباطبایی مطالعه کردند و از لحاظ تاریخی تأیید شد. همچنین از نظر داستانی هم تمام اصول داستان‌نویسی در نگارش این کتاب رعایت شده است.

حسینی در پایان گفت: تلاش کردیم با استفاده از تصاویر متعدد، مانع یکنواختی کتاب شویم. انتخاب این‌تصاویر با دقت نظر زیاد صورت گرفته و این‌کار ماحصل زحمات یک گروه پنج‌شش نفره است.

تاکنون ۴۵ هزار نسخه از این‌کتاب چاپ و توزیع شده و حدود ۵ هزار نسخه از این اثر در قالب نذر کتاب به مناطق محروم سیستان و بلوچستان اهدا شده است.

کد خبر 4994288 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم ترنجستان بهشت کتابفروشی رونمایی کتاب ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات کودک و نوجوان ویروس کرونا رایزنی فرهنگی ادبیات داستانی خانه کتاب معرفی کتاب ادبیات جهان انقلاب مشروطه کتاب و کتابخوانی رمان ایرانی تجدید چاپ تازه های نشر کودک و نوجوان بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران

در آستانه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پنج کتاب پرخواننده انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بازنشر می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا بشیری‎‌ فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش فارابی با اعلام این خبر گفت: «یکی از نخستین کارها پس از اقدام برای احیای مرکز انتشارات، بررسی محتواهای از پیش موجود در راستای بازتولید و بازنشر این آثار بود. از این‌رو در کم‌ترین زمان باید سریع‌ترین اقدامات صورت می‌گرفت تا انتشارات بتواند با آمادگی پا به نمایشگاه کتاب بگذارد. از این رو آثاری که هنوز محتواهای آن‌ها قابل استفاده برای مخاطب بود و جزو کتاب‌های پرخواننده سینمایی محسوب می‌شوند برای بازنشر انتخاب و راهی چاپخانه شدند.»

بنا به گفته وی کتاب‌های:  
1- «نیمه تاریک نابغه (زندگی نامه آلفرد هیچکاک)» نوشته دونالد اسپوتو و ترجمه محسن امیری
2- «فیلمنامه نویسی در قرن 21» نوشته لیندا آرنسون و ترجمه شاپورعظیمی
3- «پیش‌ درآمدی بر فیلم» نوشته ویلیام.اچ.فیلیپس و ترجمه فتاح محمدی  
4- «در مسیر فیلم‌سازی؛ مقدمه‌ای بر مهارت کارگردان» نوشته الکساندر مکندریک با پیشگفتاری از مارتین اسکورسیزی و ترجمه نفیسه سادات
5- «کارگردانی داستان؛ داستان گویی حرفه ای و تکنیک های طراحی استوری بورد در فیلم زنده و انیمیشن» نوشته فرانسیس گله باس و ترجمه داریوش نوروزی و شیوا زنگنه  
عناوینی هستند که بازنشر شده‌اند.

به گفته مدیر مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بالغ بر یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دو شکل حضوری و مجازی به دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقمندان سینما ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب
  • از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو