Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمارستان های استان از لحاظ تجهیزات پزشکی دچار کمبود نیستند.

دکتر بیانی در نشست خبری که 19 مرداد ماه در محل بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهارکرد: اخیرا هشت تخت ویژه که تخت های ICUاست نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.

وی افزود: علاوه بر آن به دنبال جذب دو دستگاه اکسیژن ساز نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا 600 تخت بیمارستانی تخلیه شد که استفاده از تمامی این تخت ها تکمیل نشدند.

وی در ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا که نیازمند سایر خدمات پزشکی در بخش های غیرکرونا نیز توضیح داد: برای مادران باردار مبتلا به ویروس کرونا، در طبقه هم کف بیمارستان بنت الهدی مکان هایی در نظر گرفته شده است که این افراد بعد از گرفتن خدمتا پزشکی به بیمارستان امام حسن(ع) که بیماران مبتلا به ویروس کرونا در آنجا بستری شده اند، منقل می شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: در بیمارستان بنت الهدی بجنورد 11 تخت برای بیماران و مادران مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با هزینه تست PCR نیز گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا اعلام شد که نیاز به پرداخت هزینه برای انجام این تست نیست اما اکنون اعلام شده که انجام تست رایگان برای بیماران نیازمند صورت گیرد.

انتهای پیام                                                                  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ویروس کرونا تجهيزات پزشكي خراسان شمالي ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور