Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@16:24:49 GMT

سقوط ۲ هزار تومانی قیمت دلار در بازار آزاد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۹۰۹

خرداد:  بازار امروز (یک‌شنبه) ارز شاهد کاهش ۲ هزار تومانی بهای دلار و یورو در بازار آزاد بود به طوری که نرخ فروش دلار در بازار غیر رسمی به رقم ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،بازار ارز امروز (یکشنبه، ۱۹ مرداد) در نرخ‌های رسمی صرافی‌ها پس از یک هفته افزایش قیمت، شاهد کاهش بهای فروش ارزهای عمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، بهای هر دلار آمریکا در ساعت ۱۵ امروز در صرافی‌های بانکی به کانال ۲۱ هزار تومان بازگشت و به قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین بهای خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان شد.
تابلوی صرافی‌های بانکی برای فروش یورو نیز همین روند را نشان دادند و بهای آن را  ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان ثبت کردند. بهای خرید یورو هم در قیمت ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان ثبت شد.
افزایش قیمت خرید و کاهش قیمت فروش ارز در صرافی های بانکی، منجر به این شد که پس از سه هفته، فاصله قیمت خرید و فروش دلار و یورو در این صرافی‌ها به بازه ۱۰۰ تومان بازگردد.
از سوی دیگر ارزیابی بازار غیر رسمی ارز گویای آن است که نرخ خرید و فروش دلار در این بازار هم کاهشی حدود ۲ هزار تومانی داشته و این ارز در حدود قیمت ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان در حال معامله است.
همچنین در سامانه سنا نیز در روز کاری قبل (۱۶ مرداد)  برای فروش هر یورو مبلغ میانگین ۲۶ هزار و ۹۴۵ تومان و برای فروش دلار نیز رقم ۲۳ هزار و ۲۰۷ تومان ثبت شده است.
از سوی دیگر در سامانه نیما طی در روز معاملاتی گذشته هر حواله فروش یورو با میانگین قیمت ۲۲ هزار و ۱۳۰ تومان به ثبت رسید. فروش حواله دلار نیز با میانگین قیمت ۱۸ هزار و ۴۷۹ تومان انجام شد.
رئیس کل بانک مرکزی جمعه گذشته با توجه به التهابات بازار ارز، اعلام کرده بود: قیمت واقعی دلار خیلی پایین تر از رقم ۲۴ هزار تومان است.
عبدالناصر همتی تصریح کرده بود: به مردم اطمینان می‌دهم که دولت به دنبال درآمدزایی از قیمت ارز نیست و اگر بتوانیم نرخ ارز را پایین بیاوریم که در روزهای آینده انشاالله این اتفاق خواهد افتاد، نشان خواهیم داد که دولت چنین هدفی ندارد.
به گفته وی، ثبات در بازار ایجاد شده و هنگامی که وارد ثبات می‌شویم روند پایین آوردن نرخ ارز را آغاز می‌کنیم. اگر نرخ ارز پایین بیاید، قیمت کالاها نیز در میان مدت پایین خواهد آمد. برچسب ها: قیمت دلار

منبع: خرداد

کلیدواژه: قیمت دلار هزار تومان فروش دلار ۲۱ هزار صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟

به  گزارش صدای ایران، قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

ثبات دلار کوتاه‌مدت است
فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.


تتر به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت
قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.


گفتنی است اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • سقوط میلیونی قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳