Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: بحران در داخل کابینه رژیم صهیونیستی شدت گرفته و جلسات هفتگی به خاطر اختلاف بر سر برنامه‌ کاری آن به تعویق افتاده است.

«بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی «آبی-سفید» و وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم حمله کرده است زیرا نتانیاهو اصرار دارد که باید بودجه سال جاری بسته شود، ولی گانتز خواستار تصویب بودجه برای امسال و سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کما اینکه این مسئله در متن توافق ائتلافی بین آنان ذکر شده است.

پایگاه خبری «عرب-48» به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، فایلهایی از «مذاکرات محرمانه» منتشر کرده که در پایان هفته گذشته صورت گرفته است. گانتز در این فایل می‌گوید که «فکر می‌کنم، این حُسن نیست که سه اتهام به نخست وزیر وارد باشد. من نیز نظرم را در این باره تغییر نمی‌دهم».

گانتز ادامه می‌دهد: «من تفرقه نمی‌اندازم که حکومت کنم و خواستار افزایش تنفر از هیچ کس نیستم تا بخواهم جایگاه [انتخاباتی] خود را تقویت کنم. به خودتان بگویید که چه کسی این گونه رفتار می‌کند؟ چه کسی تنفر را افزایش می‌دهد تا پایگاه خود را تقویت کند».

این مسئول صهیونیست در جریان مصاحبه شب گذشته خود با شبکه 12 این رژیم گفت که شاید نتانیاهو خواستار برگزاری انتخابات (زودهنگام) باشد، ولی «من در پی انتخابات نیستم و کوتاه هم نخواهم آمد... نامیدی وی از خودم را درک می‌کنم... حکومت نیازمند ثبات اقتصادی و سیاسی است. در راستای توافق ائتلافی، هیچ اتفاقی رخ نداده است. نیامده‌ام که در کنار نتانیاهو کار کنم. ما بر توافق اصرار داریم».

وی ادامه داد: «نخست وزیر در سایه اتهامات نمی‌تواند در منصب خود باقی بماند. اگر نتانیاهو اشتباهی کند و حکومت را به سمت انتخابات سوق دهد، ما بررسی خواهیم کرد که چه کاری کنیم... فکر می‌کنم ملاحظاتی وجود دارد که باعث شده وی خواستار انتخابات باشد».

کابینه جدید رژیم صهیونیستی 84 روز پیش تشکیل شد. اگر بودجه این رژیم تا چهارم شهریور ماه آینده برای یک یا دو سال بسته نشود، بار دیگر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد؛ موعد احتمالی این انتخابات در نوامبر آینده خواهد بود.

به گزارش عرب-48، نتانیاهو در پی تشکیل یک کابینه راستگرای محدود است. برآوردها از این حکایت دارد که اگر نتانیاهو نتواند کابینه جایگزین یا محدود تشکیل دهد، برای چهارمین بار انتخابات برگزار خواهد کرد. این انتخابات پیش از آغاز جلسات محاکمه وی در سامبر 2020 خواهد بود.

روزنامه «اسرائیل هیوم» گزارش داد، نتانیاهو در حال بررسی احتمال تشکیل کابینه راستگرای محدود است تا جایگزین ائتلاف لیکود و آبی-سفید شود. در جریان رایزنیهای اخیر وی با نزدیکانش، امکان احتمال کابینه بدون آبی-سفید به رهبری گانتز را بررسی کرده تا شاید بتواند با مشارکت احتمالی حزب «یامینا» به ریاست نفتالی بنت و حزب « اسرائیل بیتُنا» به ریاست آویگدور لیبرمن یک حزب راستگرا تشکیل دهد.

به گزارش این روزنامه به نقل از منابع در حزب لیکود، این پیشنهاد نیز پذیرفته نشد. برخی از منابع در اسرائیل بیتُنا نیز گفتند که هیچ گونه احتمالی وجود ندارند که به کابینه‌ با ریاست نتانیاهو ملحق شوند. برخی از رهبران یمینا نیز همین مسئله را تأکید کردند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز شامگاه شنبه گزارش داد که نتانیاهو بر روی این حساب کرده است تا بتواند کسانی را جلب کابینه خود کند که از حزب آبی-سفید جدا شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بحران تل آویو رژیم صهیونیستی آبی سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است

جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۲ هزار کشته و ۷۴ هزار مجروح برجای گذاشته است. هر چه ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر در باتلاق جنگ غزه فرو می‌رود، حمایت جامعه بین الملل از این رژیم بیشتر کاهش می‌یابد. این مسئله اکنون به نزدیکترین شرکای تل آویو از جمله آمریکا نیز رسیده است. 

به گزارش الجزیره، لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد شرایط فعلی در غزه یک فاجعه انسانی است. 

وی در ابتدای دیدار با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت: هم از جنبه اخلاقی و هم از منظر استراتژیک واجب است که از جان غیرنظامیان فلسطینی محافظت شود. 

آستین با اشاره به تلفات بالای جنگ در غزه، شرایط این باریکه را فاجعه بار خطاب کرد. 

دیدار این دو مقام نظامی ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن پس از آن رخ می‌دهد که تل آویو به دلیل عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت که خواستار استقرار آتش بس در غزه شده بود، ارسال هیات عالی رتبه خود به کاخ سفید برای رایزنی پیرامون حمله به رفح را لغو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد
  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • اذعان ژنرال صهیونیست به انزوای تل آویو
  • هم‌حزبی نتانیاهو از کابینه اسرائیل استعفا داد
  • استعفای یک عضو کابینه جنگ نتانیاهو
  • لاپید: استعفای «ساعر» آغازی بر فروپاشی کابینه نتانیاهو است