Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:29:19 GMT

هفته دولت ۱۲۰ میلیارد ریال طرح برقی آماده افتتاح است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۹۷۱

هفته دولت ۱۲۰ میلیارد ریال طرح برقی آماده افتتاح است

ایسنا/فارس معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که تلاش برای آماده‌سازی ۱۲۰ میلیارد طرح با هدف افتتاح در هفته دولت، در حال انجام است.

محمدرضا سلاحی یکشنبه ۱۹ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: سال ۹۸ به رغم مشکلات عدیده اقتصادی، بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه در زمینه‌های بهسازی، توسعه، نوسازی و ارتقاء شبکه و بهبود کیفیت برق‌رسانی در حوزه استحفاظی توزیع نیروی برق شیراز اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاحی گفت: توسعه نیرورسانی به ۲۵ هزار متقاضی با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار، توسعه فیدر با رویکرد جذب مشترکین جدید با ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار، تامین و بهسازی لوازم اندازه‌گیری با صرف ۳۷ میلیارد تومان اعتبار، توسعه زیرساخت آی‌سی‌تی با صرف ۳ میلیارد تومان اعتبار و ... بخشی از اقدامات اجرایی شده طی سال گذشته بوده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه فیدر بیشتر در منطقه بیضاء متمرکز بود، این اقدامات را زمینه‌ساز تامین برق حداقل ۱۰۰۰ حلقه چاه کشاورزی در این منطقه دانست و گفت: این اقدام قطعا علاوه بر بهبود کیفیت برق تامین شده برای مشترکان بخش تولید حوزه کشاورزی، امکان مدیریت مصرف آب، ارتقاء بهره‌وری بخش کشاورزی و ... را نیز به همراه خواهد داشت.

سلاحی، توزیع نیروی برق شیراز را از شرکت‌های پیشتاز در حوزه آی‌سی‌تی دانست و گفت: توزیع برق شیراز جزو شرکت‌هایی بود که بسیار سریع خود را با شرایطی که شیوع کروناویروس به جامعه تحمیل کرد، وفق داد و علت آن هم در اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه دیتاسنتر و زیرساخت‌های ارتباطی بود.

او با اشاره به صرف ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری و اصلاح شبکه‌های توزیع برق طی سال گذشته،‌ این میزان را نشان‌دهنده رشد ۲ برابری نسبت به سال قبل از آن دانست و گفت: توزیع برق شیراز سال گذشته در زمینه کاهش تلفات انرژی برق بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرد که بیشتر مربوط به مناطق حاشیه‌ای و محله‌ها و نقاط کمتربرخوردار بوده است. این اقدامات باعث شد که امکان ارائه خدمت به شهروندان با درآمد پایین‌تر بیشتر فراهم شود.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه این شرکت سال گذشته ۷ میلیارد تومان در زمینه روشنایی معابر هزینه کرده است، طرح روشنایی معابر خیابان ارم شیراز را یکی از طرح‌های کم‌نظیر در سطح کشور برشمرد و گفت: این طرح با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی بومی انجام شده است.

سلاحی با اشاره به اجرایی شدن طرح روشنایی معابر محور آزادی، ادامه پروژه روشنایی معابر بلوارهای تخت جمشید و طلائیه، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب که در شرایط تحریم شاهد آن بودیم، مطلوب‌تر شدن ارتباط با سازمان‌ها و ادارات موازی نظیر شهرداری بوده است.

معاون توزیع برق شیراز با بیان اینکه در زمینه اصلاح لوازم اندازه‌گیری ۲۳ و مقاوم‌سازی شبکه ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است،‌ یکی از اقدامات شاخص این شرکت را ایجاد و توسعه گروه‌های خط گرم دانست و گفت: این شرکت سال گذشته در زمینه ارتقاء و توسعه فعالیت گروه‌های خط گرم، ۶ میلیارد تومان هزینه کرده است.

سلاحی در بیان اهمیت فعالیت گروه‌های خط گرم، گفت: با ایجاد این گروه‌ها، امکان انجام طرح‌های تعمیراتی، اصلاح، بهینه‌سازی و توسعه بر روی شبکه‌های تا ۲۰ کیلوولت، بدون اعمال خاموشی، فراهم شده است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه از ابتدای امسال تاکنون با وجود مشکلات اعتباری و اقتصادی حاکم بر جامعه به دلیل شرایط تحریم و شیوع کروناویروس، بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان طرح توسعه‌ای، بهسازی، نوسازی و ... در حوزه استحفاظی این شرکت اجرا شده است،‌ گفت: امیدوار هستیم که برای هفته دولت، ۱۲۰ میلیارد تومان طرح آماده افتتاح شود.

سلاحی گفت: این طرح‌ها عمدتا در زمینه نیروگاهی شامل نیروگاه‌های خورشیدی و مولد مقیاس کوچک است که با مشارکت بخش خصوصی، اجرایی شده و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز یکی از اقدامات مهم این شرکت را، زمینی‌کردن شبکه‌های فشار ضعیف در معابر اصلی شهر شیراز دانست و گفت: در یک اقدام کم‌نظیر طی ۲ روز کُل شبکه توزیع برق خیابان ملاصدرا به عنوان یکی از مهمترین معابر تجاری و پرتردد شیراز، با صرف ۱.۵ میلیارد تومان، زمینی شد.

سلاحی این اقدام را یک رکورد ماندگار برای اجرای طرح‌های بهسازی و توسعه‌ای در حوزه شرکت‌های توزیع برشمرد و گفت: با استفاده از فرصت تعطیلات ۲ روزه، طرح زمینی‌کردن شبکه برق محدوده خیابان ملاصدرا در شیراز به طول ۷۰۰ متر، با استفاده از ۵۰ نفر نیروی انسانی، اجرایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق شیراز شرکت توزیع نیروی برق شیراز میلیارد تومان اعتبار روشنایی معابر دانست و گفت اجرایی شد سال گذشته توزیع برق گروه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفته اکرام در استان سمنان/ دفاتر ۱۱گانه آماده حضور خیران است

محمد حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هفته اکرام ایتام از پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا شهادت حضرت علی علیه السلام ادامه دارد، ابراز داشت: این بازه فرصت خوبی تا فرزندان معنوی تحت پوشش کمیته امداد مورد حمایت مالی و معنوی قرار گیرند.

وی ضمن بیان اینکه حمایت از ایتام و کودکان بد سرپرست می‌تواند آینده بهتری را برای آنها بسازد، افزود: ۹۸۰ کودک فاقد حامی در استان سمنان هستند که حمایت از آنها بهترین فرصت برای نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه پنج هزار کودک نیازمند در طرح ایتام و محسنین تحت حمایت هستند، ابراز داشت: در واقع هدف اصلی این طرح‌ها تأمین معیشت، کمک تحصیل و درمان این کودکان است.

ذوالفقاری در ادامه تصریح کرد: خانواده این فرزندان معنوی به دلیل از کار افتادگی، زندان و غیره توان اداره فرزند خود را ندارند لذا حمایت نیکوکاران در طرح محسنین می‌توانند فرصت زیست بهتری را به آنها دهند.

وی ضمن بیان اینکه دفاتر ۱۱ گانه کمیته امداد استان سمنان آماده حضور نیکوکاران است، افزود: طرح اکرام کودکانی که سرپرست خود را از دست دادند را تحت پوشش دارد.

کد خبر 6062588

دیگر خبرها

  • خطر از بیخ گوش لیورپول گذشت؛ مصدومیت اندی رابرتسون جدی نیست
  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تبریزگردی با اتوبوس‌های اسنا در ایام نوروز
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • دریا به دنبال پیروزی مقابل تیم فجر شهید سپاسی
  • افتتاح و رونمایی از ۲ طرح شهرداری بافق
  • آغاز هفته اکرام در استان سمنان/ دفاتر ۱۱گانه آماده حضور خیران است