Web Analytics Made Easy - Statcounter



رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در پی فاجعه انفجار در بیروت تاکنون ۹۵ تن انواع اقلام امدادی از سوی ایران به کشور لبنان ارسال شده و چهار محموله ۶۰ تنی دیگر هم در حال ارسال است.

کریم همتی روز یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری طرحهای توسعه شرکت کشت و صنعت جمعیت هلال احمر در نیشابور، به اعزام امدادگران ایران به بیرون نیز اشار و بیان کرد: افرادی را به لبنان فرستاده‌ایم که به عنوان داوطلب از تجارب بسیار ارزشمندی برخوردار بوده و قادرند در کمترین زمان ممکن بیشترین و موثرترین خدمات امدادی را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: مهمترین مشکل جمعیت هلال احمر خالی شدن انبارها بخاطر حوادث پی‌ در پی پس از زلزله کرمانشاه و سیل در استانهای جنوب و غرب کشور است.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: گرچه موجودی کنون انبارهای جمعیت هلال احمر به کمترین میزان رسیده اما با دستور ویژه رییس جمهوری در مرحله نخست برخی اقلام امدادی مانند خودروهایی که دچار آسیب‌دیدگی بودن تعمیر شده و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای تعمیر هشت فروند بالگرد زمینگیر هلال احمر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: نیاز این جمعیت برای شارژ انبارها در حد استاندارد اقلام ۱۶گانه، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که در مرحله اول با تامین ۴۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شد لذا امیدواریم به همین‌ میزان تا اواسط آبان ماه آتی نیز جذب شود.

همتی همچنین به فعالیت ۱۷ هزار باب خانه بهداشت و دو هزار پایگاه سلامت جمعیت هلال احمر در سطح کشور اشاره و بیان کرد: ۳۷ هزار روستا نیازمند تاسیس خانه‌های هلال هستند.

وی گفت: هم‌اینک هزار ۵۰۰ خانه هلال در سطح روستاهای کشور آماده بهره‌برداری است و به همین تعداد نیز تا هفته دولت امسال آماده‌ بهره‌برداری می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: آمار فوت و آسیب جدی به هنگام وقوع حوادث با کوتاه شدن زمان حضور نیروهای امدادی در محل حادثه به کمترین زمان ممکن یعنی زیر ۱۰ دقیقه، کاهش می‌یابد که با آموزش همگانی در محیط می‌توان به این هدف رسید.

وی فعالیت خانه‌های هلال را در کاهش زمان رسیدن امدادگران به صحنه حادثه موثر توصیف و بیان کرد: همچنین با همکاری دهیاریها و فرمانداران این خانه‌ها برای دپوی اقلام امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا زمان امدادرسانی به مصدومان کاهش یابد.

همتی همچنین گفت: ۴۰۰ سرای محله در سطح کلانشهر تهران وجود دارد که خانه هلال در همین مکانها دایر و آموزشهای لازم در محلات ارائه خواهد شد تا در صورت وقوع حادثه بتوانند باری از دوش نیروهای امدادی بردارند و با محقق شدن این موارد می‌توانیم یک جامعه تاب‌آور داشته باشیم.

نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ظهر دیروز یک محموله ۲۸ تُنی مواد غذایی و معیشتی به ارزش مجموع و تقریبی ۴۰ میلیارد ریال برای کمک به ۷۰۰ خانوار آسیب دیده از سیل اواخر سال گذشته جنوب سیستان و بلوچستان، بارگیری و به این استان ارسال شد.

سلیمی اظهار کرد: این بسته‌ها با مشارکت عمده خیرین خارج از کشور و مؤسسه خیریه‌ای در تهران تهیه و با همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، ظهر دیروز از تهران بارگیری و با دو دستگاه تریلی به مقصد سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی محتویات هر بسته غذایی و معیشتی را شامل ۴ بسته ماکارونی، ۲۰ کیلوگرم برنج، ۶ قوطی تن ماهی، ۸۰۰ گرم سویا، ۲ کیلوگرم عدس، ۲ قوطی رب گوجه، ۴ بطری روغن مایع، ۲ بسته چای ،۲ کیلوگرم قند ،۲ بسته بیسکویت و ۲ قالب صابون به همراه پتو برشمرد و قیمت تقریبی مجموع اقلام اهدایی را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش مؤثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

کد خبر 6081280

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح